Toon posts:

bagger performance vrij high end pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft.
alleen deze liep naar mijn idee niet naar behoren, ver ervan.

de computer start niet echt snel op, en spellen lopen niet lekker

specificaties:

k8v deluxe mobo
amd athlon 64 3000+
corsair 2x 512 mb ddr pc500
sapphire radeon 9800 pro 128 mb
western digital 2x 80gb 7200 rpm IDE ATA raid

alle drivers zijn aktueel

ik heb al gezocht naar mogelijke oplossingen in de faq en lopen bladeren maar geen dergelijke oplossing gevonden,

mogelijk zou het het geheugen kunnen zijn.
het mobo ondersteund 400 Mhz geheugen en niet hoger, hoewel dit niet zou moeten uitmaken naar mijn idee omdat deze dan gewoon terug moet gaan op een snelheid van 400 Mhz. alleen had ik ook dit type geheugen besteld maar vond tot mijn verbazing een veel duurdere variant in mijn kast terug (mycom)

een duurdere die eigenlijk geen nut heeft.
zou het geheugen merk mischien de oorzaak zijn tussen de compatibiliteit ?

enig andere oplossing?
bij voorbaat dank :)

Verwijderd

wat heb je allemaal gedaan om het probleem te verhelpen???

heb je de chipset drivers van je mobo geinstalleerd? dit wordt nog wel eens vergeten

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Post eens wat benchmarks, zodat je iets concreters hebt.

Het is voor anderen (misschien een psycholoog uitgezonderd) onmogelijk zinnig te antwoorden op "gevoels-vragen"

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Windows versie? Draai je RAID? Wat is je CPU temp? Is er een hoge CPU belasting bij een van de windows onderdelen? Heb je de laatste chipset drivers geinstalleerd? :?

MAW; meer informatie nodig.

Verwijderd

Topicstarter
waar zou ik me cpu temp moeten meten?

score van gemiddeld 5200+ op 3d mark 2003 met me asus 9800 XT die ik nu heb teruggebracht, heuze geldverspilling in mijn opzicht

deze zal daar dan iets onder vallen

chipset driver weet ik niet zeker meer of ik die wel of niet geinstalleerd heb das 1 ding dat ik zal doen als ik thuis ben.. hoe zie ik dat die geinstaleerd is? issie niet geinstalleerd hoe krijg ik die erop?

ik draai op windows xp pro ik draai me harde schijven in raid, me werkgeheugen niet, zit geen dual channel op k8v

alvast bedankt

Verwijderd

doe het cdtje wat je bij je mobo heb gekregen in de cd rom speler, wacht tot het menuutje verschijnd en wedden dat daar staat van install chipsetdrivers of iets dergelijks. dit zal dan denk ik wel je probleem zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 17:23 ]

Verwijderd

tuurlijk niet windows start geen seconde sneller op met chipset drivers (volgens mij) het is alleen voor beter compatibiliteit IN windows zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Als dit niet het geval is wat zou het dan wel kunnen zijn? Met vorige pc's heb ik meegemaakt dat ik nooit een chipset driver heb hoeven installeren voor een (goede) performance.

Zijn het compatibiliteits problemen? (500 mhz geheugen op 400 mhz ondersteunend mainboard, videokaart, raid problemen, athlon 64 nieuwigheids onstabiliteits problemen)

Mijn score met 3dmark 2k3 is dan wel rond de 5200 punten maar in alle games merk ik een te lage framerate, bij halo was dit heel erg, met wat meer poppetjes in het slagveld begon deze met 2-4 fps te lopen, en met ut2k3, unreal 2, underground merk ik gewoon dat het spel niet helemaal soepel loopt wat wel de bedoeling zou zijn met deze specificaties.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 18:07 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 18:02:
Als dit niet het geval is wat zou het dan wel kunnen zijn? Met vorige pc's heb ik meegemaakt dat ik nooit een chipset driver heb hoeven installeren voor een (goede) performance.
Dan ben je een van de weinigen. Het eerste wat je moet doen bij een install van een OS is de chipset drivers. Het is zelfs erg belangrijk dit VOOR de installatie van evt aanwezige AGP kaarten te doen :o

Alleen als je OS nieuwer is dan je mobo chipset kun je ermee wegkomen dit niet te doen (was je vorige PC toevallig een i440BX-based mobo met Win98SE?)
Zijn het compatibiliteits problemen? (500 mhz geheugen op 400 mhz ondersteunend mainboard,
Zeg maar rustig 250MHz en 200MHz DDR. Twee mensen in een DAF maken het nog geen Ferrari. Maar goed, SDRAM is backwards compatible, dat is het zeker niet.
videokaart,
Mogelijk, maar dan met name icm afwezige chipset drivers.
raid problemen,
Erg onwaarschijnlijk. RAID versnelt de boel, of het loopt helemaal genadeloos vast. Vertragen is bij twee identieke schijven zo goed als uitgesloten.
athlon 64 nieuwigheids onstabiliteits problemen)
Die zijn nauwelijks gemeld, onwaarschijnlijk dus.
Mijn score met 3dmark 2k3 is dan wel rond de 5200 punten maar in alle games merk ik een te lage framerate, bij halo was dit heel erg, met wat meer poppetjes in het slagveld begon deze met 2-4 fps te lopen, en met ut2k3, unreal 2, underground merk ik gewoon dat het spel niet helemaal soepel loopt wat wel de bedoeling zou zijn met deze specificaties.
Chipset drivers zijn echt de hoofdverdachte ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik had dus eXact hetzelfde...windows starrte langzaam op, 3dmarkscore was normaal maar @ games gaar..
Bleken dus idd chipsetdrivers etc te zijn!
Ff nieuwe update van internet gefixed, geinstalleerd en hoppa! Alles ging weer lekker snel :D

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 18:59:
Ik had dus eXact hetzelfde...windows starrte langzaam op, 3dmarkscore was normaal maar @ games gaar..
Ff nieuwe update van internet gefixed, geinstalleerd en hoppa! Alles ging weer lekker snel :D
Ook op een Athlon 64 :?

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 21:59
Beetje nuttelose post vind ik toch hoor. Even komen melden dat je performance problemen denkt te hebben , en nog niet de moeite doen dan om nieuwe drivers en biossen uit te proberen. 8)7 8)7 8)7

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
Zeg maar rustig 250MHz en 200MHz DDR. Twee mensen in een DAF maken het nog geen Ferrari. Maar goed, SDRAM is backwards compatible, dat is het zeker niet.
Thanx 4 je adviezen maar zou je alleen deze vergelijking iets nader kunnen verklaren?
Ff nieuwe update van internet gefixed, geinstalleerd en hoppa! Alles ging weer lekker snel
Dat geeft mij weer wat hoop, thuis gelijk uitproberen
Beetje nuttelose post vind ik toch hoor. Even komen melden dat je performance problemen denkt te hebben , en nog niet de moeite doen dan om nieuwe drivers en biossen uit te proberen.
Niet iedereen is zo’n slimme professional als jij he, een beetje respect voor mensen die nog een beetje n00b1g zijn in deze branche. Ik heb niet eens een eigen tweakers account, ik post op die van me neef.

Verwijderd

Fairy schreef op 09 januari 2004 @ 19:04:
[...]

Ook op een Athlon 64 :?
LoL op een Nforce2 systeempje met Xp2600+@2243....
Maar hetzelfde geld ervoor: Het is uitgekomen NA windows XP (heb geen SP1)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 20:00:
Niet iedereen is zo’n slimme professional als jij he, een beetje respect voor mensen die nog een beetje n00b1g zijn in deze branche. Ik heb niet eens een eigen tweakers account, ik post op die van me neef.
offtopic:
Uit de FAQ: Geen clone accounts of account sharing.

Dit is exact dezelfde configuratie die bij mij hoog op de 'wishlist' staat en dus ben ik op een zoektocht naar mogelijk te verwachten problemen.

Op de site van ASUS staat Corsair niet bij het gekwalificeerde geheugen genoemd. Mogelijk ligt hier de oorzaak alhoewel het mij stug lijkt omdat Corsair in het algemeen een goed produkt levert.

Overigens lijkt me dit topic ten dode opgeschreven. Het 'probleem' is immers dat het systeem traag is. Misschien meer iets voor DOC.

[ Voor 18% gewijzigd door Guardian Angel op 09-01-2004 20:14 ]

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 20:00:
[...]

Thanx 4 je adviezen maar zou je alleen deze vergelijking iets nader kunnen verklaren?
DDR (Double Data Rate) technologie bestaat erin dat op beide kanten van de kloksignaal data verstuurd wordt. Dat betekent dat de maximale bandbreedte verdubbeld wordt- er worden per tik twee stukken informatie verstuurd. De latencies blijven echter gelijk omdat die bepaald worden door het aantal kloktikken, die dus niet verandert.

Dat zou bij een werkelijke verdubbeling van de snelheid anders zijn, dan zouden de latencies halveren.

Het is prima te vergelijken met een auto die een route aflegt. SDR is het equivalent van een auto met een enkele inzittende. DDR is het equivalent van een auto met twee inzittenden. Bij DDR komen er per tijdseenheid meer mensen aan op het eindpunt, maar de snelheid waarmee de route afgelegd wordt blijft exact gelijk.

Wat de marketingmensen van de geheugenproducenten ons willen doen geloven, is dat ipv een auto op normale snelheid met twee inzittenden te leveren zij een sportwagen op dubbele snelheid met een inzittende leveren. Dat is, technisch gesproken, knudde :z
[...]

Dat geeft mij weer wat hoop, thuis gelijk uitproberen
Doen. Evt kun je instabiliteiten krijgen doordat de chipset drivers de AGP miniport en de IRQ rouing overhoop halen. Enige remedie is dan een nieuwe install van je OS (daarom dus dat je altijd eerst de chipset drivers moet installeren en pas daarna de andere ;) )
[...]

1) die opmerking van -GF-Annihilator is bepaald niet construcitef. Trek het je niet teveel aan.

2) foei- het is doodsimpel een GoT account te maken, dus doe dat dan ;)

Oslik blyat! Oslik!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Dus gewoon je chipset drivers installeren :)

[heel-erg-flauwe-modus]
corsair 2x 512 mb ddr pc500
Vind je het gek? Je geheugen loopt op (500/8)=63 Mhz :+
[/heel-erg-flauwe-modus]
Pagina: 1