Mijn Flickr; Sony A7iii
dan zie je hoe groot het is.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Ik wil bv weten hoeveel % van een lucht bestaat uit wolk. (dus blauw selecteren = # pixels, wit selecteren = # pixels, en dan delen op elkaar)
gevonden! bij het histogram laat hij ook info zien van alleen de selectie, en dus ook de hoeveelheid pixels....
[ Voor 27% gewijzigd door ikmattie op 09-01-2004 15:52 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
mja, maar dan worden de pixels toch niet kleiner?Dark Blue schreef op 09 januari 2004 @ 15:52:
Dat is sowieso moeilijk, want Photoshop kent zoiets als antialias en dat zijn als het ware 'halve' pixels.
[ Voor 9% gewijzigd door Maverick op 09-01-2004 15:56 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Oppervlakte is niet perse nodig, een ratio zou al heel handig zijn.Dark Blue schreef op 09 januari 2004 @ 15:52:
Dat is sowieso moeilijk, want Photoshop kent zoiets als antialias en dat zijn als het ware 'halve' pixels. Of wil je de oppervlakte uitrekenen?
Maar zoals in mijn edit te zien is is het me volgens mij gelukt.
Of jij moet nu ineens roet in het eten gooien met je anti-alias verhaal
Mijn Flickr; Sony A7iii
gooi nu een layer met een fikse kleurige noise over je afbeelding heen. Copy/paste de eerder gemaakte selectie uit je noise layer en ga de pixels tellen (dat is makkelijker te doen met zoveel diverse kleuren). Dan kun je het zelf controleren
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ja, handmatig, dan kan het.
[ Voor 11% gewijzigd door Willem op 09-01-2004 16:06 ]
Als een plaatje bijvoorbeeld 60 bij 60 is en de resulterende kleur 87 is, zouden er ongeveer 60*60*87/255 = 1228 pixels geselecteerd moeten zijn. (Groffe benadering...)
Ik hoef niet de inhoud te hebben, alleen maar de hoeveelheidwillem169 schreef op 09 januari 2004 @ 16:06:
Pixels worden niet kleiner als pixels en de inhoud in pixels van een selectie dmv een magic-wand selection tellen kan niet.
volgens mij is het gewoon gelukt zoals ik hierboven zei, ik heb ff een testje gemaakt van 10x10 pixels, ff wat pixels in weggezet, en toen met de magic-wand een selectie gemaakt van de groene pixels, en hij telt ze !! (zie 'pixels' in het histogram kader)
[ Voor 35% gewijzigd door ikmattie op 09-01-2004 16:18 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
Een pixel blijft een pixel jawillem169 schreef op 09 januari 2004 @ 16:06:
Pixels worden niet kleiner als pixels en de inhoud in pixels van een selectie dmv een magic-wand selection tellen kan niet.
Maar wat mij verwart is dat al naar gelang je de tolerance van een magic wand selectie op een ander aantal pixels uit komt, en dan zullen de randwaarden 'transparanter' zijn dan de 'vol meegepakte' pixels.
Maak maar eens een scherpe selectie en Feather hem. Tel nu in je beeld het aantal binnen het lijntje geselecteerde pixels. Vul nu de selectie. Dan zie je opeens dat er een berg pixels stiekem wel geselecteerd zijn maar zo weinig dat ze gewoon geen omlijning krijgen.
Of de optie volgens het Histogram schermpje dus werkt, zal je met een (verder niet gefeatherde) selectie oid moeten controleren, 2, 3x. Als je erop uitkomt dat door de antialiassing het aangegeven aantal toch niet klopt met het daadwerkelijke aantal pixels wat bij een copy/paste in een nieuwe afbeelding terecht komt klopt deze methode dus niet.
Verwijderd
Als bewijsje hier een screenshotje. Tel maar naViewing statistical information about pixel values
Statistical information about the intensity values of the pixels appears below the histogram in the Histogram palette. The Histogram palette must be in either the Expanded View or All Channels View, and Show Statistics must be chosen from the palette menu.
The statistical information includes:
Mean
Represents the average intensity value.
Standard deviation (Std Dev)
Represents how widely intensity values vary.
Median
Shows the middle value in the range of intensity values.
Pixels
Represents the total number of pixels used to calculate the histogram.
Level
Displays the intensity level of the area underneath the pointer.
Count
Shows the total number of pixels corresponding to the intensity level underneath the pointer.
Percentile
Displays the cumulative number of pixels at or below the level underneath the pointer. This value is expressed as a percentage of all the pixels in the image, from 0% at the far left to 100% at the far right.
Cache Level
Shows the current image cache used to create the histogram. If the Use Cache for Histograms option is selected in the Memory and Image Cache preferences, the histogram displays faster and is based on a representative sampling of pixels in the image (based on the magnification), rather than on all of the pixels. The original image is cache level 1. Each level above that averages four adjacent pixels below to get a single pixel, so each level is half the dimensions (1/4 the number of pixels) of the one below. When Photoshop needs to do a quick approximation, it can just use one of the upper levels. If you want to check for posterization in the image, choose Edit > Preferences > Memory & Image Cache, and then deselect the Use Cache for Histograms option.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 16:21 . Reden: nu komt iedereen ineens met plaatjes :) ]
Lang verhaal, maar wel duidelijk!Dark Blue schreef op 09 januari 2004 @ 16:15:
[...]
Een pixel blijft een pixel jaook ik ben ooit begonnen met het raster in Paintbrush
en inderdaad een halve pixel bestaat niet.
Maar wat mij verwart is dat al naar gelang je de tolerance van een magic wand selectie op een ander aantal pixels uit komt, en dan zullen de randwaarden 'transparanter' zijn dan de 'vol meegepakte' pixels.
Maak maar eens een scherpe selectie en Feather hem. Tel nu in je beeld het aantal binnen het lijntje geselecteerde pixels. Vul nu de selectie. Dan zie je opeens dat er een berg pixels stiekem wel geselecteerd zijn maar zo weinig dat ze gewoon geen omlijning krijgen.
Of de optie volgens het Histogram schermpje dus werkt, zal je met een (verder niet gefeatherde) selectie oid moeten controleren, 2, 3x. Als je erop uitkomt dat door de antialiassing het aangegeven aantal toch niet klopt met het daadwerkelijke aantal pixels wat bij een copy/paste in een nieuwe afbeelding terecht komt klopt deze methode dus niet.
Is wel erg relevant voor ons, aangezien ik die feather functie wel errug handig vind om ruis uit de selectie weg te vangen.
Nog maar eens goed naar kijken dus en pixels tellen
Mijn Flickr; Sony A7iii