DNS naar Virtual Host

Pagina: 1
Acties:

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Situatie is als volgt:

www.webserver.com heeft een virtualhost die bijvoorbeeld www.user.webserver.com.

Nu is de bedoeling dat er een DNS entry gemaakt wordt, bijvoorbeeld www.mijndns.com die op CNAME naar www.user.webserver.com gaat. Helaas werkt dat niet, want de referrer klopt niet, waardoor die webserver geen idee heeft welke virtualserver je probeerd te benaderen.

Nu dacht ik, ik maak op Apache een redirect aan en een virtualserver voor www.mijndns.com. Wanneer ik die dus aanspreek, kom ik op mijn eigen webserver uit, en middels een Apache redirect voor ik hem door naar www.user.webserver.com. Helaas ontstaat hier hetzelfde probleem.

Om kort te gaan: hoe kan ik een DNS naar een virtualhost laten verwijzen, zonder beschikking te hebben over instellingen op de webserver?

Thnx

Verwijderd

Heel simpel: niet. Je moet de httpd.conf daarvoor aanpassen.

Kan je niet een pagina ergens neerzetten waar je wel mogelijkheden hebt tot aanpassing die je doorstuurt?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 16:33 ]

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ja, een forward in php ofso is makkelijk gemaakt natuurlijk. Ik wil die www.user.webserver.com als fileserver gaan gebruiken zonder die lelijke dns. Maargoed, ik heb ondertussen nog een aantal dingen geprobeerd, maar kom niet op die virtuele server zonder die www.user.webserver.com te gebruiken.