Ik ben van plan om een webcam op te hangen in een vochtige omgeving. Stel dat de camera een keer nat wordt van binnen en er iets kortsluiting maakt, kan dit mijn USB-poort, of erger, (een deel van) mijn moederbord opblazen of kapotmaken?
als je een webcam wilt ophangen in een douche (neem ik aan) of andere vochtige ruimte hou er dan rekening mee dat je zowiezo weinig zult kunnen zien, lens zal beslaan ....
over eventueel zou ik de cam aankoppellen via een usb hub, zodat je eerst je hub opblaast en dan je mb
over eventueel zou ik de cam aankoppellen via een usb hub, zodat je eerst je hub opblaast en dan je mb
Deze post klinkt ranzig... In een vochtige omgeving??? De douche of erger???
Lijkt me wel risicovol... Niet alleen voor de cam alswel voor de men(en zullen het wel zijn...) onder de douche!!!
Lijkt me wel risicovol... Niet alleen voor de cam alswel voor de men(en zullen het wel zijn...) onder de douche!!!
Je mag best wel zeggen dat je je zusje wilt gaan bespieden in de badkamer hoor 
Er voor zorgen dat er geen gaatjes in zitten (alles afkitten) en aan een extern USB hubje hangen (self powered), als het misgaat ben je als het goed is alleen je hubje kwijt (en de webcam natuurlijk)
-edit-
Te laat, ik was nog op zoek naar beschermingslak voor printplaten, maar dat is een beetje te duur.
Tegen condensatie van de lens kan je van die anti-condens doekjes gebruiken, of een zeepdoekje (water + zeep, in de auto als de ramen beslagen zijn met afwasmiddel doe ik altijd)
Er voor zorgen dat er geen gaatjes in zitten (alles afkitten) en aan een extern USB hubje hangen (self powered), als het misgaat ben je als het goed is alleen je hubje kwijt (en de webcam natuurlijk)
-edit-
Te laat, ik was nog op zoek naar beschermingslak voor printplaten, maar dat is een beetje te duur.
Tegen condensatie van de lens kan je van die anti-condens doekjes gebruiken, of een zeepdoekje (water + zeep, in de auto als de ramen beslagen zijn met afwasmiddel doe ik altijd)
[ Voor 34% gewijzigd door Resistor op 09-01-2004 15:39 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Resistor schreef op 09 januari 2004 @ 15:36:
Je mag best wel zeggen dat je je zusje wilt gaan bespieden in de badkamer hoor
offtopic:
dat is best sick..
dat is best sick..
Maar ja, je zou de camera natuurlijk ook kunnen beschermen tegen water met bijv. plastic..
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Condoom maybeRobertJ schreef op 09 januari 2004 @ 15:38:
[...]
offtopic:
dat is best sick..
Maar ja, je zou de camera natuurlijk ook kunnen beschermen tegen water met bijv. plastic..
Kun je die later nog eens handig "hergebruiken"
Zolang je maar binnen de privacy wetgeving blijft.
Je kan eventueel gewoon een waterdichte utp cam kopen / maken. Axis heeft ze bijvoorbeeld dus ik weet niet waar het voor is en wat het mag kosten.
Je kan eventueel gewoon een waterdichte utp cam kopen / maken. Axis heeft ze bijvoorbeeld dus ik weet niet waar het voor is en wat het mag kosten.
Hee! Het is gewoon voor buiten, maar onder een soort afdak! Maar als het een keer flink regent kan ie aardig nat worden!
Ik heb nu een webcam voor mijn raam hangen, maar ik wil langs het huis kijken in een hoek die niet kan vanuit het raam. Vandaar dat ik de cam buiten wil.
Zo ziekelijk ben ik niet
Maar bedankt voor de tips
Ik heb nu een webcam voor mijn raam hangen, maar ik wil langs het huis kijken in een hoek die niet kan vanuit het raam. Vandaar dat ik de cam buiten wil.
Zo ziekelijk ben ik niet
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 16:01 ]
Maak hem inderdaad waterdicht en doe er een afdakje bovenVerwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:51:
Hee! Het is gewoon voor buiten, maar onder een soort afdak! Maar als het een keer flink regent kan ie aardig nat worden!
Zo ziekelijk ben ik niet
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Pagina: 1