Sub opgeblazen na subtest

Pagina: 1
Acties:
  • 1.327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na van een vriend van me te horen gekregen dat hij een leuk nummer kende om je sub te testen heb ik dat gedownload en even gekeken of mijn sub dat trok. Halverwege het nummer hoorde ik een harde krak uit mijn sub komen.
Sindsdien doet mijn sub of niks of hij doet het even en zodra ik er ook maar een beetje meer geluid uit wil laten komen kraakt die alleen nog zonder verder bass te produceren. Het is dus wel duidelijk dat mijn sub kapot is.
Het is een sub uit een zeer goedkoop speakersetje, maar wil toch niet de volledige set weggooien en dus liever alleen de sub speaker vervangen (ik heb deze al eens in een nieuwe doos gebouwd voor betere bass).

Het enige probleem is ik kan op conrad geen woofer vinden die ongeveer hetzelfde is als die ik nu heb. Er zit nu een WSI 4 Ohm 25W P4DUC-25 in en ik kan op conrad eigenlijk alleen maar 8 Ohm woofers vinden. Ook zijn de woofers die ik vind allemaal iets zwaarder en groter.
Het grotere vind ik niet erg zolang die maar niet een doorsnede krijgt van meer dan 12cm ( hij is nu 10cm), maar ik weet niet of het erg is om er een 8 Ohm woofer aan te hangen ipv de huidige 4 Ohm.

Wie weet er een leuke betaalbare vervanging voor me? En kom nou aub niet met de opmerking koop gewoon een volledige nieuwe set, want dat vind ik momenteel even geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me verstandig dat je even meldt wat voor set het is en wat die kostte. Want een nieuwe set kopen is zeker niet een optie die je uit moet sluiten, vaak geldt dat iets nieuws goedkoper is dan een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

4 ohm vind je meestal in auto's; je zou eens op rondevries.nl kunnen zoeken.
10 cm is wel erg klein. Auto-subs beginnen vanaf 8 of 10".

Je zou ook de visaton w100 s4 kunnen overwegen.
http://www.visaton.com/english/artikel/art_447.htm

Kan je wellicht nét iets meer kwijt, ga dan voor de w130 s4:
http://www.visaton.com/english/artikel/art_451.htm

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
welk nummer is dat? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

Beetje offtopic maar welk nummer heb je gedraait? Vind het wel een beetje een grappig verhaal :D

NOFI verder :)

edit:
spuit 11 :z

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 09-01-2004 15:32 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Test geslaagd. Sub niet goed bevonden.

Klare zaak, lijkt me })

Hey, it compiles . . . . Ship it !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 21:19
Zo'n heel groot probleem is het niet om 8 ohm aan 4 ohm te hangen. Je moet alleen wel weten dat de versterker grofweg voor hetzelfde volume 2x zoveel vermogen moet leveren. Ik weet dus niet of dat zo handig is. Het geluid uit de sub klinkt over de hele linie, bij het hele volumebereik half zo hard. Bij lage volumes zal dit niet zo'n probleem zijn, maar hoe harder hij gaat (en volgens mij gebeurt dat bij jou wel eens ;) ) hoe groter het verschil zal worden.

Het vermogen van de woofer zal niet zoveel boeien, zolang het maar niet veel minder is dan wat je nu hebt. Hoewel, als je een dubbele impedantie hebt (8 ipv 4 ohm) dan kun je met half zoveel vermogen ook wel uit de voeten. Maarja, dat raad ik je net af, dus een optie zal dat wel niet zijn >:)

Volgens mij is echter de Conrad niet de enige winkel die speakers verkoopt, dus verder zoeken kan ook geen kwaad denk ik.
Heb je je woofer btw al eens open gehad? Misschien is er gewoon iets losgeschoten ofzo, in dat geval kun je het misscchien wel repareren.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je kan beter de hele versterker eruit slopen en daarmee met een nieuw chassis een fatsoenlijke sub maken. Weet je meteen dat hij die subtest daarna wel goed doorstaat :Y) Een Visaton W130S in basreflex kan al hele leuke dingen doen :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

AvK

Ready Set Go

Wekkel schreef op 09 januari 2004 @ 15:40:
Je kan beter de hele versterker eruit slopen en daarmee met een nieuw chassis een fatsoenlijke sub maken. Weet je meteen dat hij die subtest daarna wel goed doorstaat :Y) Een Visaton W130S in basreflex kan al hele leuke dingen doen :*
He, dat is eigenlijk best wel een goed idee !
Ik heb nu toch een complete set met sub over.... zie ook Mijn Creative Inspire 6700 boxen kraken om het uur

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Visaton sub met Inspire satellietjes staan niet met elkaar in verhouding. Je moet denken in termen van PC-audio of Hifi. Niet door elkaar gooien. Straks heb je een dikke bas met alleen wat hoog uit de satellieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Wat heb je anders? Geen bas (of een krakende) met wat hoog uit de satelietjes. Zelfs met een plokkende bas zou ik graag wisselen naar een vette bas met dan maar wat hoog uit de satelietjes..

Een Visaton W130S kost je de kop niet, voor €27,- klaar (ex verzending). Na een heleboel bouwpret (waar de Gotters in AV je best bij willen helpen) heb je met wat extra kosten voor MDF een flink betere sub staan tegen minimale kosten en ben je een stuk wijzer in hifi land ten aanzien van luidsprekers.

Hier

[ Voor 63% gewijzigd door Wekkel op 09-01-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja het is een setje van pakweg 60 euro :P gewoon van die computerboxjes zo'n 4.1 set. Niet veel bijzonders. Hierbij snap je denk ik wel dat er geen extra versterker in de sub zelf gebouwd zit.

Nummer wat ik voor deze test gebruik heb is van DJ mike, heet subwoofer excursion test.
Hier een linkje :) http://members1.chello.nl/~i.hartman/BassTester.mp3

Ik heb mijn woofer nu trouwens al openliggen, om het typenummer en aantal Ohm op te zoeken. Er zit niks in los dus daar ligt het niet aan...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Misschien heb je toch genoeg power om die Visaton woofer nog redelijk aan het werk te zetten. Je hoeft geen muren te verzetten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

Die mp3 komt er hier goed doorheen moet ik zegge =)

De jouwe is dus gewoon 'bottomed-out' of gewoon veels te hard staan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriess
  • Niet online
>:) whahaha >:) Leuk nummertje......., alleen stond me buurman aan het einde van het nummer op de stoep... (jongeman de kopjes staan te trillen in de kast) dat doet men JBL subje goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 22:41

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 16:11:
Een Visaton sub met Inspire satellietjes staan niet met elkaar in verhouding. Je moet denken in termen van PC-audio of Hifi. Niet door elkaar gooien. Straks heb je een dikke bas met alleen wat hoog uit de satellieten...
Ik dacht eigenlijk om alle spullen van het Inspire subje te hergebruiken.
Dus ook de speaker. Kost het me alleen het hout en wat dempings wol.
Zal even zoeken of ik de technische gegevens van het Cambridge speakertje
kan vinden. Kan ik daarna eens gaan rekenen om een mooie 'werkbare' inhoud te verzinnen.

Iemand die toevallig die gegevens bij de hand heeft?
Volgens het opschrift gaat het om een: AG00000225300 van 4 ohm.
Zal straks even google-en, nu geen tijd meer.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Je leest net dat dat woofertje ploft bij een beetje bas (draait hier prima zonder probs op m'n z680 setje, lekker basje :P ), die wil je dan toch niet hergebruiken? Bovendien kan je uit een 10cm 'woofer' nou niet echt diepe bas krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sick Nick op 09-01-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Daarom. Uit elkaar halen die boel en met een fatsoenlijke 13 cm een leuk setje 'her'opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidel
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

Ik heb zelf een passieve woofer gebouwd en een aparte losse versterker gekocht
doet het best die 2 x 15" 400 W RMS en versterker is 2x 180 W RMS (en die hebbik gebrugd)
en dat voor maar nog net geen 250 euri
190 voor de versterker en 60 euri voor de twee woofers
hout heeft de hubo gesponsord (dat weten ze alleen zelf nog niet) ;)
maar deze set doet het best hoor >:)

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

haha die subwoofer test >:)

viel hier het 1 en ander van me bureau af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:48

voodooless

Sound is no voodoo!

Leuk testje. Helaas heb ik hier alleen nog mijn center staan (de rest staat onder in de kelder te drogen (verf). Als ik mijn fronts weer terug heb ga in nog een keer testen.

Ik heb idd op deze manier al eens een woofertje opgeblazen. Sin van 10 Hz erop, en volume voluit ;) Het was crep spul, maar wel grappig om een keer mee te maken :D

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
LOLOLOLOOOLOLL dat noem ik nou eens een stevige bass.
draaide mun creative inspire 5500 digital es lekker open en een heleboel in mijn kamer begon lekker te resoneren :Y)
Mja met glans doorstaan zal ik maar zeggen, nooit geweten dat dat er dus ook nog eens uit kan komen, ben meteen iets minder voorzichtiger geworden wat volume en bass betreft :+ :*)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb van een vriend van me het aanbod gekregen om zijn logitech 4.1 setje over te nemen voor 37 euro. Denk dat dat toch een goede optie is. Vooral omdat het denk ik zonde is om veel geld te spenderen aan een subwoofer bij hele crappy boxen.

offtopic:
Ik sta niet in voor de schade die die subwoofer test aan jullie speakers aanbrengt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whehe kende dat muziekje al, erg bruut. M'n min of meer zelf geknutselde speakertjes houden het wel prima op 3 kwart vermogen :)
tja heb ook niet zo'n boeiende versterker, een heel oud ding, een Philips tuner/versterker model 741. Geluid is wel prima, muziek is zuiver en films hebben die lekker diepe dreunen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Deze test is wel grappig maar wordt snel saai. Voor meer van dit soort tests kan je zoeken naar:

Bass Test - Ultimate subwoofer test
Bass Outlaws Illegal bass - Stereo Bass Extreme Woofer Test
Bass surround test
Lucasfilm THX speaker tester
Bass THX - Woofer Cooker (beetje saai maar wel indrukwekkend met goeie sub)
Air raid Surround sound test (gaat ook redelijk laag)
Techno Bass - Speaker Tester
Bass Test - I love Big Speakers (geweldig nummer :) )

Dit zijn de namen waaronder ik ze vond dus misschien heten ze in werkelijkheid anders, heerlijk die muziek die je in je maag kan voelen constant.

Hier wat voorbeelden

Killa Hertz 10 Hz tot 200 Hz, erg vervelend voor de buren maar wel verslavend.. let op dat er dingen gaan vallen in de kamer als je verder niet zo vaak laag of hard gaat :)

http://home.quicknet.nl/q...nparreeren/killahertz.mp3

Jurassic Park clone oid.. mn kat is drie kamers verder gevlucht :P (vooral de boer op t laatst is lachen)

http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/jp.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
ik kreeg hoofdpijn en werd duizelig van die killahertz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook altijd goed is voor wat kapot aardewerk is gewoon de CD Leftism van Leftfield opzetten en hem dan vergeten af te zetten nadat de CD afgelopen is. Er zit nog een grapje aan het eind van de CD. Kostte mij een Pioneer setje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 21:30:
offtopic:
ik kreeg hoofdpijn en werd duizelig van die killahertz
dus jij bent de buurman!! 8)7

ik draai m hier nog weleens op een lan ofzo maar bij elke frequentie trilt er wel wat anders in de kamer.. eerst de deuren, daarna glas in de vitrines en het kristal enzo, 101 toetsen in het toetsenbord die rammelen :(

maar wel koel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op 09 januari 2004 @ 21:33:
[...]

dus jij bent de buurman!! 8)7

ik draai m hier nog weleens op een lan ofzo maar bij elke frequentie trilt er wel wat anders in de kamer.. eerst de deuren, daarna glas in de vitrines en het kristal enzo, 101 toetsen in het toetsenbord die rammelen :(

maar wel koel
offtopic:
nee, ik ben blij dat ik je buurjongen niet ben

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Leuk nummertje. Ik geloof dat ik mijn stereo (Sony midiset van 10 jaar oud) ook er mee heb beschadigd (ik hoor wel bass, maar met lelijke klikken er in)

In Welk nummer zit mooie lage bass? en Welke muzieknummers zijn goed om je speakers te testen? (let op! oude topics!) staan ook heel wat mooie nummertjes. (die stonden nog in mijn GoT bookmarks)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben de vriend die TS het nummertje aanraadde, hij wilde het één en ander stressen... Nou ja probeer dat maar: was alleen vergeten dat ik een sub heb die een tikkie groter is :D (Rel Strata III)

Persoonlijk zou ik een nieuw setje halen :) anders blijft het aanmorrelen :)

edit: OMFG hier @ killaherz. Jezus alles rammelt :)

edit2: JP-clone: aardig maar die Killaherz ownd!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Sander - Sportschool? Ik verbouw! zegt:
OMFG echt
die killa
ZIEK
net ff met sub vol open getest
Seaborg Blown my sub :( zegt:
ik zal hem maar niet beneden afspelen dus :D
ik heb standaard me fronts ook met een redelijk wat bass aanstaan
die begonnen me een beetje te heftig te bewegen, daarna sub v
oluit aan en fronts wat minder
DAMN
alles trilde
Seaborg Blown my sub :( zegt:
en zo hoort het :D

Nu ging ie pas hard :) en nu zie ik de lol van de JP-clone ook in :) Standaard staat me sub vrij mat afgesteld (voor muziek, hilevel staat laag) maar op het moment dat ik het LFE-kanaal op me amp aanzet wordt alles door de lo-level gehaald. En die staat _HARD_ voor films enzo :)

THX - Bass Test Very Loud.mp3

ook errug leuk :)

Me vriendin zal me wel meewarig aan gaan staan kijken als ik d'r dit laat horen: Doet je fruitkistje het? :P O+

[ Voor 87% gewijzigd door neographikal op 09-01-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

offtopic:
Test kende ik al, maar mijn sub trekt m goed :D

pic hier

specs: 2x400 w rms :) 12"

[ Voor 9% gewijzigd door mimic op 09-01-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

neographikal schreef op 09 januari 2004 @ 23:04:
Ik ben de vriend die TS het nummertje aanraadde, hij wilde het één en ander stressen... Nou ja probeer dat maar: was alleen vergeten dat ik een sub heb die een tikkie groter is :D (Rel Strata III)

Persoonlijk zou ik een nieuw setje halen :) anders blijft het aanmorrelen :)

edit: OMFG hier @ killaherz. Jezus alles rammelt :)

edit2: JP-clone: aardig maar die Killaherz ownd!

Nu ging ie pas hard :) en nu zie ik de lol van de JP-clone ook in :) Standaard staat me sub vrij mat afgesteld (voor muziek, hilevel staat laag) maar op het moment dat ik het LFE-kanaal op me amp aanzet wordt alles door de lo-level gehaald. En die staat _HARD_ voor films enzo :)
Jep, de echte subs maken het ziekelijk. Ik heb zelf een tijdje geleden een subwoofer gebouwd. Was berekend door speaker&co, die probeert ook weg te lopen als t voluit gaat. Ik moet hem helaas NOG steeds een kleurtje geven of in ieder geval iets met het uiterlijk doen. (geenzin)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/subwoofer/amp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/subwoofer/insub2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/subwoofer/sub.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/subwoofer/totaal.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Pixal op 09-01-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Pixal schreef op 09 januari 2004 @ 23:28:
[...]

Jep, de echte subs maken het ziekelijk. Ik heb zelf een tijdje geleden een subwoofer gebouwd. Was berekend door speaker&co, die probeert ook weg te lopen als t voluit gaat. Ik moet hem helaas NOG steeds een kleurtje geven of in ieder geval iets met het uiterlijk doen. (geenzin)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hulde, nice. 15"? :)

En ik dacht dat films als Star Wars en U571 heavy waren :)

offtopic:
psst resize ze ff voordat iedereen begint te zeuren ;)

Waar ik straks echt benieuwd naar ben is hoe alles in mijn nieuwe kamer klinkt :) Eindelijk weer vloerbedekking ipv laminaat, en meer hout (lees absorbeert)

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 09-01-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Blow your speakers...? >:)

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

neographikal schreef op 09 januari 2004 @ 23:29:

Hulde, nice. 15"? :)

offtopic:
psst resize ze ff voordat iedereen begint te zeuren ;)
nee een 12" vifa

psst.. kan je stiekem zeggen hoe? niet dat ik beide (hxb) moet resizen maar gewoon breedte 500 kan doen ofzo

[ Voor 4% gewijzigd door Pixal op 09-01-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Pixal schreef op 09 januari 2004 @ 23:36:
[...]

nee een 12" vifa

psst.. kan je stiekem zeggen hoe? niet dat ik beide (hxb) moet resizen maar gewoon breedte 500 kan doen ofzo
Met de
[img=600]url[/img] tag :)
600 past nog net geloof ik...

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ontopic:

Je zou kunnen overwegen om een tweedehands versterker te kopen met bijbehorende luidsprekers.

Over mijn stereo ben ik redelijk tot goed tevreden en die heeft destijds fl100 (€45,-) gekost, bij een handelaar (ik kon nergens anders wat vinden, anders had ik het wel goedkoper).

In ieder geval qua prijs/kwaliteit vind je niets beters (of je moet het gratis krijgen) :).

offtopic:
En nu over het mp3 tje. Mijn sennheiser hd570 (die niet helemaal goed meer is :( :/; niet opgeblazen maar er trilt wat mee bij sommige lage tonen :|) geeft de lage tonen goed weer, evenals de luidsprekers, maar die hebben er wel wat meer moeite mee (maar ze trekken wél 20 Hz (@-6 dB ofzo)).

Toevoeging:

Ik heb wel eens gehad dat de woofers in mijn luidsprekers gingen "klapperen", dus zat ik er redelijk dicht tegenaan >:) (20Hz, volume op 4/10).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[half offtopic]
The Moon - Blow Your Speakers ( 't liefst bubbeling remix voor meer bass ^^ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hehe, die Killahertz heb ik ook nog wel op cd ('frequentiezwaai' op zo'n philips test cd'tje). Vroeger (toen ik nog een klein tweakertje was) hebben we daar vaak genoeg mee zitten kl*ten om boxen proberen op te blazen.. van cheape walkmanspeakertjes tot 180 jaar (oid ;)) oude bruine houtkleurige boxen. Nooit gelukt om ook maar een scheurtje in een speaker te krijgen (met allerlei versterkers)... dat subwoofertje van jou moet dan wel van erg bedenkelijke kwaliteit zijn als ie van dat soort dingen al op zn bek gaat.

Ik heb zelf op mn 2de pc'tje ook zo'n soort cheapo 2.1 setje van de Lidl (gekocht onder het motto 'als er maar geluid uit komt'). Ik zal die morgen es ff testen en kijken of ie heel blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pb_floris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Hallo,
ik heb net killahertz gedraait met mijn diy peerless sub. Conclusie mijn deur zit los en mijn buren komen morgen even langs denk ik })

Pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Laatst online: 11-09 23:06
Komaan jongens, zitten jullie nu allemaal te kicken op die killahertz track :) Nog nooit met een sinusgeneratortje gespeeld ofzo? :P

Persoonlijk vind ik de jurassic park track nog het coolste. Al die sinustrackjes zijn niet echt aan mij besteed, hoewel je er wél goed de kwaliteit van je subs mee hoort. (harmonische vervorming, poortruis bij ported subs...)

Het lijkt mij geen goed idee om de tracks op dit uur te testen op m'n 2x 18" ravesub's ;)

Anyways, we zitten hier wel ver off-topic ondertussen. Aan de topicstarter: wat is je budget voor een nieuw woofertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
subsonik schreef op 10 januari 2004 @ 00:22:
Komaan jongens, zitten jullie nu allemaal te kicken op die killahertz track :) Nog nooit met een sinusgeneratortje gespeeld ofzo? :P

Persoonlijk vind ik de jurassic park track nog het coolste. Al die sinustrackjes zijn niet echt aan mij besteed, hoewel je er wél goed de kwaliteit van je subs mee hoort. (harmonische vervorming, poortruis bij ported subs...)

Het lijkt mij geen goed idee om de tracks op dit uur te testen op m'n 2x 18" ravesub's ;)

Anyways, we zitten hier wel ver off-topic ondertussen. Aan de topicstarter: wat is je budget voor een nieuw woofertje?
kleiner dan €37,- denk ik aangezien hij die Logitech kan overkopen :) Mijn mening: dat doen...

Vette sub trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55

Arno

PF5A

Hmm, mijn 5300 setje kan um niet eens aan :'(

Morgen eens in de auto testen 8)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Mijn sub in de auto speelt die test vlekkeloos af :D
JBL RULEZZZZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Pixal schreef op 09 januari 2004 @ 21:23:
Deze test is wel grappig maar wordt snel saai. Voor meer van dit soort tests kan je zoeken naar:

Bass Test - Ultimate subwoofer test
Bass Outlaws Illegal bass - Stereo Bass Extreme Woofer Test
Bass surround test
Lucasfilm THX speaker tester
Bass THX - Woofer Cooker (beetje saai maar wel indrukwekkend met goeie sub)
Air raid Surround sound test (gaat ook redelijk laag)
Techno Bass - Speaker Tester
Bass Test - I love Big Speakers (geweldig nummer :) )

Dit zijn de namen waaronder ik ze vond dus misschien heten ze in werkelijkheid anders, heerlijk die muziek die je in je maag kan voelen constant.

Hier wat voorbeelden

Killa Hertz 10 Hz tot 200 Hz, erg vervelend voor de buren maar wel verslavend.. let op dat er dingen gaan vallen in de kamer als je verder niet zo vaak laag of hard gaat :)

http://home.quicknet.nl/q...nparreeren/killahertz.mp3

Jurassic Park clone oid.. mn kat is drie kamers verder gevlucht :P (vooral de boer op t laatst is lachen)

http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/jp.mp3
De meeste van die nummers kende ik al, had een cdtje vol gemaakt toen ik net me sub had, je kan trouwens ook wel eens een nummer van mr oizo proberen die gaan ook laag & is nog wel geinig ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr oizo.. leuke herrinneringen aan, voor de poort van m'n sub ene a4tje houden.. wordt eerst naar binnen gezogen, en daarna weer naar buiten geblazen. met pingpong balletje erop gaat ping pong balletje ietsjes knel zitten, en daarna plopt ie er uit.. is leuk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mijn Tonsil 13/1/40's hebben er geen enkele moeite mee.

* Wekkel denkt dat slechts sommige mensen de full force van hedendaagse computergames beleven in de zin van werkelijke belevenis in, onder meer, geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door Wekkel op 10-01-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Wekkel schreef op 10 januari 2004 @ 03:41:
Mijn Tonsil 13/1/40's hebben er geen enkele moeite mee.

* Wekkel denkt dat slechts sommige mensen de full force van hedendaagse computergames belevenen in de zin van werkelijke belevenis in, onder meer, geluid.
ja, geluid moet je soms ook kunnen voelen >:)

bij films oid heb ik liever een kleine ruis in het beeld dan een kleine ruis in het geluid.. bij beeld let ik er op een gegeven moment niet meer op terwijl geluid me blijft storen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Pixal schreef op 10 januari 2004 @ 04:10:
[...]

ja, geluid moet je soms ook kunnen voelen >:)

bij films oid heb ik liever een kleine ruis in het beeld dan een kleine ruis in het geluid.. bij beeld let ik er op een gegeven moment niet meer op terwijl geluid me blijft storen
Volledig mee eens, een sub kan echt zalig zijn bij het gamen. Als ik serieus ga spelen zet ik een koptelefoon op maar voor gewoon fun is een sub @ max erg leuk :)

Tribes2 met mortars spammen, plezier gegarandeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 01:04:
mr oizo.. leuke herrinneringen aan, voor de poort van m'n sub ene a4tje houden.. wordt eerst naar binnen gezogen, en daarna weer naar buiten geblazen. met pingpong balletje erop gaat ping pong balletje ietsjes knel zitten, en daarna plopt ie er uit.. is leuk spelen.
gaat hier wat moeilijk, Rel Strata heeft geen bas-poort :) closed box, maar dit heb ik wel met mijn oude DTT2500 gedaan :)

Oeps dit had een edit moeten zijn.
Nou ja van deze gelegenheid maak ik gebruik om te melden dat dit mijn 5000ste post is :Y) :)

[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 10-01-2004 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah als ik dit nummer weer hoor op mijn kamer, mis ik mijn Rockford auto subje :'(
Ik ga binnekort een Groundzero 12" alu subje halen a' 500watt RMS voor in de auto. :9~

Kijk trouwens wel uit, want als je te hard deze tests draaid dan kun je idd je speakers slopen. Ik heb 2 10" woofertjes voor op mijn kamer hiermee een beetje over de zeik mee geholpen en zijn nu echt afgeragd. Je wilt meestal nog harde na een aantal keer.

--> Bass Test - I love Big Speakers is trouwens idd een heeel erg lekker nummer :9

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Rick_S. schreef op 09 januari 2004 @ 15:39:
Zo'n heel groot probleem is het niet om 8 ohm aan 4 ohm te hangen. Je moet alleen wel weten dat de versterker grofweg voor hetzelfde volume 2x zoveel vermogen moet leveren. Ik weet dus niet of dat zo handig is. Het geluid uit de sub klinkt over de hele linie, bij het hele volumebereik half zo hard. Bij lage volumes zal dit niet zo'n probleem zijn, maar hoe harder hij gaat (en volgens mij gebeurt dat bij jou wel eens ;) ) hoe groter het verschil zal worden.
Je bedoeld dat de spanning 141,42135623730950488016887242114 % hoger moet zijn om hetzelfde vermogen uit de speaker te krijgen.
Dat moest ik even kwijt B)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

bobo1on1 schreef op 10 januari 2004 @ 14:40:
[...]

Je bedoeld dat de spanning 141,42135623730950488016887242114 % hoger moet zijn om hetzelfde vermogen uit de speaker te krijgen.
Dat moest ik even kwijt B)
ik vind dat je dat moet afronden op 141 want percentages met decimalen staat lelijk :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op 10 januari 2004 @ 16:27:
[...]

ik vind dat je dat moet afronden op 141 want percentages met decimalen staat lelijk :7
En om dat te verwezelijken moet ik dus mijn speakers nog harder zetten en dat zullen mijn ouders neit echt leuk gaan vinden.. Ik ook niet omdat ik de bas dan alsnog zachter hoor dan normaal.. Denk dus dat ik maar of voor een 4 Ohm moet gaan kijken of gewoon een compleet nieuwe boxenset.. (actieve sub kan natuurlijk ook :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ehm... lees mijn reply nog eens....

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 10-01-2004 23:47 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je beter geld investeren in het vervormingsvrij/-arm maken van geluidskaart en versterker. Een vervormende versterker produceert geen zuivere sinusgolven meer, maar meer blokvorm en zaagtand vorm. Een geluidskaart waarvan het volume volledig openstaat doet ongeveer hetzelfde. En dat is waar de speakers aan kapotgaan, niet aan het vermogen. Een speaker is nl. niet gemaakt voor die golven.
Ik heb in het verleden een high-end versterker gehad met 2 high-end speakers. De versterker leverde 25 watt per versterker maar dan wel klasse A. Wanneer ik vermogen nodig had, leverde het ding zo'n 300 watt. Ik heb op een oudejaarsavond het ding vol open gehad op de speakers met de CD van Frankie Goes To Hollywood met het nummer Two Tribes, de lange versie van 12 minuten. De speakers hadden een peakbelasting van max 125 watt maar speelden zonder hoorbare vervorming de cd af. Even voor de techneuten onder ons. Deze cd is tot de peak opgenomen en er staan zelfs pieken op die in de studio op +18dB uitkwamen. Het nummer Two Tribes is voor mij de ultieme test van elke woofer omdat het ten eerste muziek is waar je normaal naar kan luisteren en ten tweede omdat je kan horen of je woofer wel strak genoeg is. Voor degenen die 'm daarmee gaan testen: de bassdrum moet als een droge klik klinken en niet dreunen terwijl de bass die erdoor gespeeld word de haren op je lichaam moet laten wapperen. Laten de 'grote jongens' van dit forum maar eens horen wat hun woofer hiermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 23:48:
Laten de 'grote jongens' van dit forum maar eens horen wat hun woofer hiermee doet.
Ben nog aan t sparen voor apparatuur dus ik wacht nog even met je test :)

Ik heb nu wel die subwoofer staan maar die heb ik gekocht omdat ik wat meer kleur wilde geven aan mn tijdelijke Sony boekenplankspeakers. (en omdat ik ook af en toe wil kunnen dreunen)

De sonys dreunen iets teveel en geven gewoon een geluid zoals t niet helemaal bedoeld is maar echt slecht kan ik ze nou ook weer niet noemen.

Maar ik ben aan t sparen voor een mooie receiver en dus ook 5 speakers. Ik wil t zo gaan doen.

B&W DM602-s3 voor front
Afbeeldingslocatie: http://www.big-stream.co.jp/photo/DIEES0003_s.jpg

B&W DM601-s3 voor rear
Afbeeldingslocatie: http://www.big-stream.co.jp/photo/DIEES0002_s.jpg

B&W LCR60-s3 voor center
Afbeeldingslocatie: http://www.big-stream.co.jp/photo/DIEES0007_s.jpg

Maar dan in het zwart maar op de een of andere manier worden die niet echt gepromote op de site.

Die speakers zijn waanzinnig duur voor mij maar ik heb ze gehoord, fell in love.. niets meer aan te doen :(

Mn oma heeft ze gekocht en luistert 1 keer in de week een half uur radio. Ik zou ze bijna omwisselen :)

Damn, allemaal nutteloze informatie.. iig, ik hoop dat ik nog eens mn haar ga laten wapperen met dat nummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ook een nummer met een lekkere bas erin is bucephalus bouncing ball van aphex twin. heeft me me jamo's gekost.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Topic is inmiddels een maand dood :z

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 08-02-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Als je een klik hoort bij het afspelen dan slaat de voicecoil tegen de poolplaat, dat is inderdaad iets wat je wilt horen, na 10-100 keer zo'n 'klik' kan je je woofer weggooien :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1