[DOS] Van de text van een debug-bestand een batchfile maken

Pagina: 1
Acties:

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-05 16:00

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Ik heb hier op school een hele stapel computers allemaal met Windows NT erop. Dat moet er af en er moet een lege DOS-Partitie op. Nou kan ik dat allemaal met FDisk gaan doen, maar dat wordt een beetje veel èn een beetje saai werk. Nu heb ik op internet gevonden dat je de partities ook met debug kan verwijderen, en met FDisk 1 /PRI:(partitiegrootte) een nieuwe partitie aanmaken. Nou wil ik dat dus op een opstartdiskette zetten, alleen kun je met debug niet iets van /RUN:code.txt doen. Ik heb wel gevonden dat je het met W (Write) op je diskette kan opslaan maar dat schijnt erg gevaarlijk te zijn. Kan ik ook op een normale manier er een soort Batchbestand van maken?

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

code:
1
 debug <file.txt

kan dit - maar ipv dat debug regeltje te gebruiken, kan je ook eens zoeken naar delpart welke hetzelfde voor je doet en geen 'debug.exe' nodig heeft :)([google=delpart]) :)

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-05 16:00

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Dat was 'm in ieder geval! Ben nu druk Delpart aan het bestuderen :*)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 16:01
Je kunt eventueel ook de FDisk van FreeDOS gebruiken, die heeft veel meer command line opties, waardoor je alles met één programma kunt doen. Ook een aanrader vind ik de shareware AEFDISK.

[ Voor 22% gewijzigd door Nielson op 10-01-2004 16:27 ]