[ADSL] USB modem wil geen verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 13:58
Ik moest bij een kennis van mij windows xp installeren, geen probleem. Na de installatie even ADSL weer aan de gang krijgen, nieuwste drivers voor de modem geinstalleerd. Modem erin, beide lampjes branden groen. Dus dat betekend dat er verbinding is. Windows heeft de modem herkend en geinstalleerd. Maar als ik nu een verbinding wil maken via het speedtouch progje wat erbij zit dan kun je op verbinden klikken wat je wil, maar er gebeurd niks.
Er is ook een snelkoppeling aangemaakt op het bureaublad, maar als je daar op klikt krijg ik een foutmelding dat de speedtouch alcatel modem niet bestaat oid (weet het niet precies meer). Ik zie in het speedtouch dialin menu ook geen speedtouch usb modem in de pull down menu staan. De usb modem is dus niet als 'inbelmodem' geinstalleerd zoals het hoort blijkbaar.
Ik dacht misschien ligt het aan windows xp, dus ik doe de usb in een laptop met win98, maar daar krijg ik dus precies hetzelfde probleem.
De modem deed het dus wel op die computer met WinME..
Ik heb dus maar tegen hem gezegd van ga maar bij primafoon langs en ruil hem om voor een ethernet modem, daar heb je tenminste geen problemen mee, maar het antwoord van primafoon was dat hij eerst de helpdesk moet bellen voordat hij de modem om kan ruilen. Dus ik moet er vanavond weer heen om voor hem de helpdesk etc. te bellen.
Maar is die modem nu defect of zie ik iets over het hoofd.
btw in apparaatbeheer wordt die herkend als een usb device en als een netwerkkaart. (moet een usb modem niet herkent worden als een gewone modem?)

Hij heeft een Asus CUV4X mobo met een via chipset, zou dat het probleem hiervan kunnen zijn?
Ik kom er iig niet meer uit

(ja ik heb de search gebruikt, maar daar kom je alleen maar dingen tegen over de verbinding die steeds verbroken word, had ik maar verbinding :P)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is echt een kut windows/USB modem probleem. Het modem is wel geinstalleerd, maar windows snapt niet dat het een modem is... Wat het kan oplossen is in het register te kijken en dan deze map te zoeken;
" HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RasMan\PPP\EAP "
In die map staan weer 4 mapjes, 4, 13, 25 en 26. Nou moest je er twee weghalen en dan rebooten en dan wordt de modem wel als inbelmodem herkend, alleen weet ik niet meer zeker of je nou 4 en 13 weg moet halen of 25 en 26 :7. Back je register up en probeer het eens zou ik zo zeggen. M'n water zegt dat het 4 en 13 zijn die wegmoeten :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xof
JvS schreef op 09 januari 2004 @ 14:41:
Dit is echt een kut windows/USB modem probleem. Het modem is wel geinstalleerd, maar windows snapt niet dat het een modem is... Wat het kan oplossen is in het register te kijken en dan deze map te zoeken;
" HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RasMan\PPP\EAP "
In die map staan weer 4 mapjes, 4, 13, 25 en 26. Nou moest je er twee weghalen en dan rebooten en dan wordt de modem wel als inbelmodem herkend, alleen weet ik niet meer zeker of je nou 4 en 13 weg moet halen of 25 en 26 :7. Back je register up en probeer het eens zou ik zo zeggen. M'n water zegt dat het 4 en 13 zijn die wegmoeten :).
Dat zou erg fijn zijn als dat het probleem zou oplossen, want dan kan ik er vanavond heen en het probleem fixen en dan hoef ik er niet nog een keer heen :(
Ik zal es googlen met die register regel en daar staat vast wel een hit welke ik weg moet halen :D

Edit: * Xof geeft JvS een aai :P
thanks voor de goede google keyword :D
Ik heb dus gewoon op meerdere pagina's precies hetzelfde probleem gelezen en daar staat dat je map 25 en 26 moet verwijderen en 4 en 13 moeten blijven staan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xof op 09-01-2004 14:53 ]

• Xof
Het probleem is trouwens niet opgelost.. ik heb geprobeerd zowel map 4 en 13 als map 25 en 26 te verwijderen, maar het hielp dus helemaal niets.
Ik dus kpn bellen, kom je er na 3 helpdeskmedewerkers pas achter dat je dan bij de provider moet zijn en die was op dat tijdstip toen niet meer bereikbaar...
Ik heb echt van alles geprobeerd maar volgens mij is er gewoon helemaal niks aan te doen...

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-05 11:06

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Het probleem is dat sommige usb modems incompatibel zijn met bepaalde onboard usb controllers. Dat geld oa voor Via chipsets.

De enige oplossing is in dat geval je usb modem omruilen voor een ethernet modem.

Ik heb dit al enige keren meegemaakt. Je kan proberen wat je wilt, het is niet aan de praat te krijgen

Leuke lamp, overigens !!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee dit heeft niets met USB controllers te maken, de modem staat gewoon keurig geinstalleerd onder XP, alleen windows snapt niet dat het een modem is. Wat je kan proberen is die software de installeren, de mapjes 4 en 13 verwijderen en dan na een reboot opnieuw installeren.

Windows zou vroeger of later echt moeten snappen dat het modem een modem is. Is er niet een manier om windows wijs te maken dat een bepaald stuk hardware een modem is?

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 11-01-2004 18:48 ]

• Xof
JvS schreef op 11 januari 2004 @ 18:47:
Nee dit heeft niets met USB controllers te maken, de modem staat gewoon keurig geinstalleerd onder XP, alleen windows snapt niet dat het een modem is. Wat je kan proberen is die software de installeren, de mapjes 4 en 13 verwijderen en dan na een reboot opnieuw installeren.

Windows zou vroeger of later echt moeten snappen dat het modem een modem is. Is er niet een manier om windows wijs te maken dat een bepaald stuk hardware een modem is?
Ik ben echt al de hele tijd in het register bezig geweest, maar het lukt gewoon niet.
En ik heb dan wel de speedtouch 330 gevonden in het register, maarja het is mij te moeilijk omdat aan te passen zodat die word gedetecteerd als een modem.

Software verwijderen mapjes verwijderen rebooten en installeren heb ik al vaker gedaan, maar dat hielp gewoon niet :( (ook 25 en 26)

• smallblock

smallblock

Ik ben nog niet overtuigd dat het niet een usb probleem is. Bij een kennis van me werd het modem netjes herkend, maar daar bleef het bij. Verbinding maken, ho maar

Leuke lamp, overigens !!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom zou het een USB probleem zijn? Niet alle problemen zijn USB problemen hoor. De modem staat keurig in het apparaatbeheer, er is geen probleem met een wegvallende verbinding, geen probleem met stroomtoevoer, geen probleem met niet functionerende hardware, kortom niets wat met problemen met de USB controller duidt.

Je kan alles wel op de USB controller afschuiven, maar dit is meer een driver / Windows probleem.

• Xof
ik denk idd ook dat het een windows/driver probleem is, want het vreemde is dat hij het dus wel onder winme deed, maar na een fresh install van winxp doet die het niet meer.
Ik heb die modem toen ook nog voor hem geinstalleerd onder winme, kan me nog herinneren dat dat heel simpel ging alles werkte gelijk. En met winxp op de een of andere manier niet. (sp1 zit er btw bij in).

• smallblock

smallblock

Ja sorry, ik had eroverheen gelezen dat ie het in ME wel deed.

Leuke lamp, overigens !!

• Xof
De modem mag gelukkig omgeruild worden voor een ethernetmodem... Maar het blijft een vreemd probleem. Hij zal vast niet de enige zijn die daar last van heeft en KPN had er zo ook geen oplossing voor.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou dat wat ik net zei is een oplossing die ik van die helpdesk ken, ik werk daar namelijk ;). Ruilen wegens technische problemen naar ethernet kan altijd kosteloos binnen 30 dagen overigens :).

• Xof
JvS schreef op 13 januari 2004 @ 12:33:
Nou dat wat ik net zei is een oplossing die ik van die helpdesk ken, ik werk daar namelijk ;). Ruilen wegens technische problemen naar ethernet kan altijd kosteloos binnen 30 dagen overigens :).
Ja dat heb ik de helpdesk ook al verteld dat ik dat gebruikt heb nml, maar dat heeft het niet verholpen :D (meneer van de eerste lijn snapte daar al helemaal geen bal van :D)
Dus ja veel kun je dan ook niet meer doen :)

Het omruilen moest trouwens via de provider omdat de modem het al wel even heeft gedaan en nu niet meer, en dan heeft kpn er niks meer mee te maken :)
Pagina: 1