Toon posts:

[HP Laserjet 6P] Doet weinig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ondergetekende een printopdracht probeerde te annuleren op een HP Laserjet 6P printer van een medewerker en dat vervolgens niet ging heb ik daarop de printer heb uitgezet, waardoor een stuk papier vast bleef zitten. |:( Na wat pogingen om door een nieuwe printopdracht dit stuk papier eruit te krijgen faalde. Vervolgens heb ik de printer even uit elkaar gehaald zodat ik het stuk papier eruit kon halen. Nadat ik dit had gedaan heb ik de printer vervolgens aangesloten en geprobeerd te testen of ie nog wel correct werkte. Dat was dus niet het geval. Het scenario is nu als volgt, ik start de printer op, geen printer initialisatie geluiden. De 3 ledjes gaan drie achtermekaar aan en uiteindelijk blijft ie op de laatste staan (heeft een soort van onweer icoontje).

Wat ik vervolgens zelf heb gedaan om dit op te lossen:

- Op de hp site zitten zoeken naar info… laat maar
- Natuurlijk ook op de GoT site, maar was helaas een ander scenario
- De laatste printerdrivers geinstalleerd
- Betekenis van de leds en naar informatie van het zonet beschreven probleem maar werd ik niet wijzer uit.
- Nog op onofficiële handleidingen zitten te zoeken wat de leds betekenen.
- Toner vervangen

Ik hoop dat jullie me zo snel mogelijk kunnen helpen, want die medewerker zit momenteel heel vuil naar me te kijken :P

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 20:39

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb zelf thuis een Laserjet 6P en een 6MP, en volgens mij betekent het dat er nog steeds ergens papier vastzit.

Weet je zeker dat je alles eruit gehaald hebt?

Heb je kracht moeten gebruiken om dat papier eruit te krijgen? Dan zou het kunnen zijn dat je een paperpath sensor kapot hebt gemaakt, al lijkt me dit sterk, het zijn nl. erg stevige & solide printers.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
DynaMikeY schreef op 09 januari 2004 @ 14:31:
Ik heb zelf thuis een Laserjet 6P en een 6MP, en volgens mij betekent het dat er nog steeds ergens papier vastzit.

Weet je zeker dat je alles eruit gehaald hebt?

Heb je kracht moeten gebruiken om dat papier eruit te krijgen? Dan zou het kunnen zijn dat je een paperpath sensor kapot hebt gemaakt, al lijkt me dit sterk, het zijn nl. erg stevige & solide printers.
Nee, ik heb al het aanwezige papier eruit gehaald en ik heb het er niet er ruw eruitgerukt, met behulp van de groene switch/knop (whatever) kon je ervoor zorgen dat de rollertjes wat losser stonden.

=edit= bedankt voor je snelle reactie :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Extra (overbodige) info
-------------------------------------------------------------------------------------Als ik bijvoorbeeld op de testpagina of de 'Go' knop druk dan gaat ie weer naar de eerste led (C-vormig icoontje) en knippert daar 9 keer, en schiet vervolgens weer op de laatste rode led.

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mikey maar helaas was ik er al geweest, zit niet de situatie bij zoals hier

die van mij bij het opstarten is:

led 1 aan, uit, led 2 aan, uit, led 3 aan, uit.

doet ie vervolgens 3 x en blijft dan vervolgens op de laatste led staan (onweer)

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Hmm, lijkt me een electronisch probleempje dan... probeer eens memory eruit te halen, en terug te zetten ofzo.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb best goede ervaringen met het HP support center *hint* ;)

Verwijderd

Topicstarter
Na een tripje naar het HP Instant Support Center ben ik uiteindelijk erachter gekomen dat er waarschijnlijk een registratie sensor gemold is. ook al snap ik er nix van hoe dat nou gekomen is, omdat ik het papier er niet er uitgerukt heb e.d.

nou ja... jammer ;(
Pagina: 1