[Virus] niet weg te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
Beste mensen,

Ik heb een tijdje geleden m'n pc geformat, en een half uur later (had alleen nog maar programma's geinstalleerd, eigenlijk niets bijzonders op internet ofzo) al meteen zo'n irritante script dat steeds maar je startpagina veranderd, en later werd het erger. Als je op sites kwam dan ging je naar een andere site als je op een link klikt, bv ik zit op tweakers en dan wil ik naar de pricewatch en dan kom je ineens op een 'supersearch' website, aangezien ik dit soort zooi wel ken ging ik meteen te werk het eraf te krijgen. De dingen die ik geprobeert heb:

- Ad-Aware geupdate en gerund, alles wat hij vindt heb ik weg gegooit
- Norton Antivirus gedraaid, alles wat hij vondt weggegooit. Norton is up-to-date en sommige dingen in quarentine gezet
- SpyBot gedraait, alles wat die vondt weggegooit, SpyBot updaten gaf een error na een reinstall van SpyBot werkte het nog steeds niet, ik heb het dus alleen gedraait met de standaard versie, geen update.
- Google gezocht, zo kwam ik aan SpyBot, want dat kende ik niet en deze had dus iets gevonden maar het hielp niks.

Verder las ik op google zelfs nog sommige (engelse) site's waar ze het erover hadden dat het zelfs 'normaal' zou zijn. Telkens vindt hij namelijk "Tracking Cookie" en volgens sommige sites zou dat in IE ingebakken zijn, alleen werkt het af en toe op de verkeerde manier waardoor je dan die verkeerde site's krijgt.

Het enige resultaat dat dit alles was is dat de startpagina gelukkig niet steeds na een reboot veranderd is. Maar ik zit nog steeds met het probleem dat links binnen een pagina veranderen naar een andere site. Norton had deze site getrased en het bleek dat de site in Moskou gehost wordt.

Ik ben er een hele dag mee bezig geweest want normaal gesproken zoek ik zoiets zelf uit en niet via GoT, maar ik kan het nu echt niet oplossen en wordt er echt gek van.

Ik d8 aangezien er stond "tracking cookie" dat het wel te maken had met m'n cookies, zeker aangezien na een tijdje steeds meer site's ermee te maken hadden, en dat waren steeds site's die ik al eerder bezocht had. Na het verwijderen van IE bestanden en cookies was het NOG steeds hetzelfde. Steeds na een reboot vindt Ad-aware niks, maar na 1 site bekeken te hebben waar het probleem zich voordoet daarna vindt Ad-Aware meteen zo'n 2 a 3 bestandjes met dat "Tracking Cookie". Volgens Ad-Aware is het een "Data Miner".

Het is ZO irritant, en dat net na een format terwijl ik amper iets op internet had gedaan, ik snap ook gewoon niet hoe het is gekomen, maar erger nog... hoe ik er van af kom...

Iemand die dit probleem herkent en die het ook heeft opgelost?

bvd, Niles

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
2 tips:

- Je kan Spybot Search & Destroy handmatig updaten met volgende 2 bastanden:
bestand 1 - bestand 2

- Kijk bij Spybot Search & Destroy bij de hulpprogramma's eens naar "system start run". Deze geeft een lijst van alle programma's die opstarten bij het booten van de PC. Zijn er daar geen "verdachte" bestanden?

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
probeer ook even bho demon

• Mike Jarod
  • Niet online
Dat updateprobleem met Spybot had ik ook, probeer een andere server/mirror te kiezen om van te updaten, dat werkte voor mij.

Maar aangezien je dus nu zowel AAW als Spybot hebt gebruikt, en het probleem nog niet opgelost is, raad ik je aan eens naar HijackThis te kijken. Voor meer info zie ook hier: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml].

Kom je er niet uit, post dan hier je HijackThis log (tussen code tags) dan kunnen we er met z'n allen naar staren.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Mike Jarod schreef op 09 januari 2004 @ 14:23:
Dat updateprobleem met Spybot had ik ook, probeer een andere server/mirror te kiezen om van te updaten, dat werkte voor mij.

Maar aangezien je dus nu zowel AAW als Spybot hebt gebruikt, en het probleem nog niet opgelost is, raad ik je aan eens naar HijackThis te kijken. Voor meer info zie ook hier: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml].

Kom je er niet uit, post dan hier je HijackThis log (tussen code tags) dan kunnen we er met z'n allen naar staren.
jij hebt echt nix te doen he!! :)

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Mike Jarod
  • Niet online
k-oz schreef op 09 januari 2004 @ 14:24:
jij hebt echt nix te doen he!! :)
_/-\o_
Hoe kom je daar nu bij?

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
hartstikke bedankt. Nadat ik het bestandje had gerund was en ben ik er nog steeds helemaal van af.

Bedankt!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

nothing to it... :)

Pagina: 1