Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
vaak is het bij routers zo dat er een manier is om hem voor alles open te zetten.
Probeer eens de reset in te drukken en ingedrukt houden. Dan de stroom eruit trekken met reset ingedrukt nog steeds. Dit 10 seconden doen en dan weer de power erin met reset ingedrukt nog steeds. Dan gaan als het goed de lampjes anders knipperen dit was bij mij draytek en bij een sitecom het geval. Dan staat hij in de firmwareupgrade mode en staat hij dus overal voor open. Met de bijgeleverde of te downloaden ugrade tool kan je dan via het vaste adres van de router daar een flash heengooien. Nu moet deze over de huidige firmware heengaan. Als dit gedaan is even stroom er weer af en weer erop en het moet weer werken.
Suc6
Probeer eens de reset in te drukken en ingedrukt houden. Dan de stroom eruit trekken met reset ingedrukt nog steeds. Dit 10 seconden doen en dan weer de power erin met reset ingedrukt nog steeds. Dan gaan als het goed de lampjes anders knipperen dit was bij mij draytek en bij een sitecom het geval. Dan staat hij in de firmwareupgrade mode en staat hij dus overal voor open. Met de bijgeleverde of te downloaden ugrade tool kan je dan via het vaste adres van de router daar een flash heengooien. Nu moet deze over de huidige firmware heengaan. Als dit gedaan is even stroom er weer af en weer erop en het moet weer werken.
Suc6
Ik heb het geprobeerd en had even goede hoop, want ik kreeg een inlogscherm van SMC te zien. Maar zodra ik in probeerde te loggen was het weer over met de pret.
Iemand anders nog een idee?
Iemand anders nog een idee?
Nu de dekens nog...
Deze router heb ik ook idd.
Deze router heeft geen console (com) poort erop d8 ik. (Ik heb naamelijk ook de wireless versie van deze router en daar zit ie wel op).
Dit is niet meer op te lossen volgens mij. naar de winkel (of edimax) dr mee.
Deze router heeft geen console (com) poort erop d8 ik. (Ik heb naamelijk ook de wireless versie van deze router en daar zit ie wel op).
[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-01-2004 14:50 ]
geen bon meer, en buiten de garantie.
Dus naar de winkel ja, maar zonder router, want dat schiet nu toch niet meer op....
Nu de dekens nog...
De winkel/edimax zegt natuurlijk gewoon eigenschuld dikke bult.Postjuh schreef op 09 januari 2004 @ 14:50:
Als de flash chip in een socket zit kan je em er uithalen en door iemand laten flashen die een standalone flash aparaat hebt. Maar ik denk dat bij de meeste routers ie gesoldeerd zit.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Sommige winkels willen ze nog wel aannemen als je eerlijk bent.
maar ok geen bon geen winkel.
mja dat denk ik ook. hij zal wel gesoldeerd zitten.
Koop een nieuwe. Dat ding is 40 euro ofzo d8 ik. bespaart een hoop ellende in dit geval.
maar ok geen bon geen winkel.
mja dat denk ik ook. hij zal wel gesoldeerd zitten.
Koop een nieuwe. Dat ding is 40 euro ofzo d8 ik. bespaart een hoop ellende in dit geval.
€39,- inderdaad bij mycom. Ik spring dadelijk maar op de fiets denk ik, er zal niets anders op zitten.
De winkel zal inderdaad (terecht) zeggen, eigen schuld dikke bult. En ik heb gekeken, de chip zit inderdaad gesoldeerd
De winkel zal inderdaad (terecht) zeggen, eigen schuld dikke bult. En ik heb gekeken, de chip zit inderdaad gesoldeerd
Nu de dekens nog...
Je hebt een reflash kunnen doen op de manier die ik beschreef?
Je moet natuurlijk wel even edimax firmware downloaden en die zo flashen.
Je moet natuurlijk wel even edimax firmware downloaden en die zo flashen.
daar ben ik niet aan toe gekomen TuRk. Ik kreeg wel heel even het inlogscherm van SMC (dus de SMC firmware) te zien, maar verder kwam ik niet. Toen liep het hele zooitje weer vast en kon ik er niets meer mee. Het is me ook niet meer gelukt om dat te reproduceren
Nu de dekens nog...
Je zou de pin assignment van de SMC chip(ik denk tenminste dat ze die gebruiken) moeten bemachtigen incombinatie met forced flash documentatie. Ik kreeg het weer aan werk door twee pootjes te verbinden (GND -> RTOUT)
There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.
Pagina: 1