[XHTML] Server stuurt verkeerde content type mee

Pagina: 1
Acties:

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Ik zit bij Demon en ik heb mijn site op hun server gezet. In Firebird gaat alles goed maar IE denkt dat de server XML stuurt ( 8)7 ). Dit wordt veroorzaakt door de eerste regel in mijn source code:

code:
1
2
3
4
5
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

of

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

Website: www.csk.demon.nl (inmiddels eerste regel verwijderd)
Source: http://www.w3.org/TR/xhtml1/#strict punt 5

Nu heb ik de regel weggehaald en dan gaat het wel weer goed in IE? Demon is inmiddels al 4 dagen aan het nadenken (als in nog geen antwoord gehad). Heeft iemand hier ook ervaring mee en eventueel een oplossing?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Ik gebruik zelf deze regel wel altijd om IE te laten geloven dat content type XML is, met een bepaalde encoding erbij..

Deze regel weglaten zou logischerwijs moeten helpen, en te zien aan je site doet dat het ook..

Download my music on SoundCloud

• OnTheJazz
Klopt dat het zo werkt, alleen het zit me niet lekker. Volgens W3C is het goed met die regel erbij en Firebird is dat met me eens. Het is IE die zich in samenwerking met de server verslikt. Ik heb ook websites gezien met die eerste regel waarin het IE wel goed gaat (bijv. http://www.voordummies.nl)

Kortom ik ben de draad kwijt en wil graag weten waar Demon dan de mist in gaat (als het inderdaad aan de server config ligt).

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Haal de comments na de doctype eens weg, zorg dat het allereerste element na de doctype het 'html' element is. Dan gaat 't wel goed.

edit:
En even moved naar W&G. Clientside zut hoort in Webdesign & Graphics.

[ Voor 22% gewijzigd door drm op 09-01-2004 14:05 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 15:25
Is dat een Internet Explorer bug of een implementatie fout?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Freak_NL:
Is dat een Internet Explorer bug of een implementatie fout?
Een implementatie fout, maar het komt feitelijk neer op een bug. Volgens de specificaties mag er tussen de prolog en de doctype en het document-element alles staan van de vorm 'Misc', wat inhoudt dat er dus ook comment mag staan. Het lijkt erop dat IE de Doctype toe wil passen op de eerste node die hij tegenkomt dat geen whitespace is, en dat is dan de comment node. Dan snapt 'ie het niet meer en denkt dat het 'gewoon' xml is.

Tenminste, dat is mijn ervaring.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• OnTheJazz
drm schreef op 09 januari 2004 @ 14:04:
Haal de comments na de doctype eens weg, zorg dat het allereerste element na de doctype het 'html' element is. Dan gaat 't wel goed.

edit:
En even moved naar W&G. Clientside zut hoort in Webdesign & Graphics.
Ah, dat klinkt aannemelijk. Vanavond rond 18.00 uur laat ik weten ik of het klopt...(zit nu op mijn werk waar ftp is dichtgetimmerd)

Verwijderd

Als je het als .xml opslaat dan snapt IE het niet vanwege de DOCTYPE (IE snapt sowieso weinig van XML). De eerste regel in de source code heeft hier niks met het content-type te maken e.d. Dat ligt aan de instellingen van de server en niet aan het bestand.

• OnTheJazz
ik heb het commentaar verwijderd en het werk.....

(sorry voor de late reactie)
Pagina: 1