Toon posts:

vpn of extern bureaublad lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een computer thuis die op adsl zit. softwarematige firewall zonealarm en hardwarematige via e-tech adsl modem\router.

Op de zaak heb ik een laptop die op kabel zit. softwarematige firewall zonealarm en hardwarematige via linksys draadloze router.

Ik wil vpn en extern bureaublad gaan gebruiken op beide computers en vanaf de zaak of thuis en andersom.

Alletwee de computers zijn winXP prof
Ik heb de opties verbindingen van buitenaf op alletwee de computers ingeschakeld

Ik kom alleen niet verder.

Wie weet wat ik moet doen?

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Voor extern bureaublad moet je in de router port 3389 forwarden naar het ipnummer van je PC en/of laptop.

Verder is in de search genoeg te vinden over extern bureaublad. Zie ook hier voor VPN
En kijk voor portmappen hier

[ Voor 87% gewijzigd door Zondagskindje op 09-01-2004 14:12 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

In zone alarm je IP adres intypen in de Trusted zone.
hebben je accounts een wachtwoord?
Zonder wachtwoord werkt het nl niet.

Mischien heb je hiet iets aan.
[TOPIC=855504///bureaublad]Extern bureaublad XP Pro (terninalservers?)[/TOPIC]

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eventjes uitzoeken. In ieder geval bedankt alvast.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor VPN staat in de HOWTO : Inkomende VPN verbinding die ik onlangs gemaakt heb precies hoe je het in kan stellen op de host computer. Dit alles loopt via poort 1723.

Extern bureublad zoals gezegd poort 3389 openzetten in je router, en de optie activeren via Start > {rechtermuisklik}Deze Computer > Tabblad 'Remote'(NL?8)7)

Uiteraard dient verkeer over deze poorten in je firewall vrije doorgang te krijgen naar de computer die de services host. Weet niet in hoeverre dit in ZoneAlarm op poortniveau in te stellen is, dan zou ik me er in moeten gaan verdiepen.

Je kan ook de XP firewall gebruiken. Hierin kan je de benodigde poorten eenvoudig met een paar klikken op de knop openen

De info over poorten mappen in je router vind je in Het Grote Poortmappingsverhaal:)

Had je imho ookbest met de search en het lezen van wat sticky's zelf kunnen vinden ;)

[ Voor 38% gewijzigd door sanfranjake op 10-01-2004 09:34 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
En de howto: uitgaande verbindingen?

Als ik op de computer wil komen waar ik de inkomende verbinding heb ingesteld, wat moet ik dan precies doen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik doen om op de computer te komen die op de zaak staat?
Als ik alles heb ingesteld zoals in de howto beschreven?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 12:14:
Wat moet ik doen om op de computer te komen die op de zaak staat?
Als ik alles heb ingesteld zoals in de howto beschreven?
Een uitgaande verbindingen maken :) In netwerk connections. Gewoon de stappen volgen. Op de waar je naartoe wil connecten moet de firewall dit toelaten.

Ik ga er even een HOWTO over maken :) Lijkt me inderdaad wel nuttig :)

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 11-01-2004 18:34 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
De computer op de zaak:

Bij mijn router(linksys befw11s4) op de zaak kan ik de volgende instellingen kiezen:

Ik zit in de map "port range forwarding"

-helemaal vooraan links staat customized applications. daar heb ik vpn getypt.

-ext. port: daar heb ik ingevuld 3389 zoals aangegeven in de howto.
maar daar staat ook nog ....to.... bij mij staat het nu 3389 to 0

-Dan staan er de protocollen tcp en udp, die heb ik beide aangevinkt.

-Ip adres. Als ik het goed begrijp kan ik hier een willekeurig ip adres invullen.
hier staat al 192.168.1 en daar heb ik 192.168.1.66 van gemaakt.

-en helemaal achteraan"enable" die staat natuurlijk ook aangevinkt.

Zijn er nog andere dingen die ik moet aanzetten zoals pptp of l2tp in de router?

Correct me if I'm wrong

Nu de computer thuis waarmee ik wil inloggen op de zaak.
Ik heb de instelling gedaan dat ik verbinding wil maken met het netwerk op mijn werk via nieuwe verbinding.

Ik heb voor het ip adres gekeken bij het status scherm op mijn router.
Moet ik dan het WAN adres invullen bij host naam of ip adres van doel, bij de eigenschappen van de vpn verbinding?

En welke gebruikersnaam en wachtwoord moet ik invullen bij het inbelscherm?
Ik heb dus op de pc op de zaak een aparte account gemaakt die ik voor de vpn verbinding wil gebruiken. Is dat zo correct?
Mag hij aangelogd staan op het werk, of moet hij op het "inloggen scherm" staan?

pfff wat een gedoe. Ik ben blij als het werkt.

In ieder geval heb ik waardering voor degene die hebben gereageerd en me helpen.... danku

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 10:57 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
sanfranjake schreef op 10 januari 2004 @ 09:18:
Voor VPN staat in de HOWTO : Inkomende VPN verbinding die ik onlangs gemaakt heb precies hoe je het in kan stellen op de host computer. Dit alles loopt via poort 1723.

Extern bureublad zoals gezegd poort 3389 openzetten in je router, en de optie activeren via Start > {rechtermuisklik}Deze Computer > Tabblad 'Remote'(NL?8)7)

Uiteraard dient verkeer over deze poorten in je firewall vrije doorgang te krijgen naar de computer die de services host. Weet niet in hoeverre dit in ZoneAlarm op poortniveau in te stellen is, dan zou ik me er in moeten gaan verdiepen.

Je kan ook de XP firewall gebruiken. Hierin kan je de benodigde poorten eenvoudig met een paar klikken op de knop openen

De info over poorten mappen in je router vind je in Het Grote Poortmappingsverhaal:)

Had je imho ookbest met de search en het lezen van wat sticky's zelf kunnen vinden ;)
Wat heb je allemaal al gevonden ? De info die je nodig hebt staat echt allemaal in de FAQ, sticky's en de handleidingen van je apparatuur ;) Een beetje experimenteren kan geen kwaad :+

Ik heb ook een Howto gemaakt voor een uitgaande VPN verbinding. Deze zal binnenkort in Howto's & Guides verschijnen :)

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 12-01-2004 10:39 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Er staan een paar vragen in mijn vorige post waar ik niet uitkom.
Het werkt gewoon niet.

Ik heb zonealarm zo ingesteld dat hij vraagt als er een verbinding wordt gemaakt of ik hem wil accepteren.
Dat is dus fijn als je even een aantal dingen wil testen, dan hoeft hij niet uit.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 10:56:
Er staan een paar vragen in mijn vorige post waar ik niet uitkom.
Het werkt gewoon niet.

Ik heb zonealarm zo ingesteld dat hij vraagt als er een verbinding wordt gemaakt of ik hem wil accepteren.
Dat is dus fijn als je even een aantal dingen wil testen, dan hoeft hij niet uit.
Toon eerst eens zelf wat initiatief ? Ik heb je al zat tips en urls gegeven dacht ik zelf :Y) Tot nu toe heb je er bar weinig van opgevolgd.

De antwoorden op alle vragen die je in je voorgaande posts stelt zijn in de handleiding van je router, FAQ's, Sticky's of met een klein beetje zoeken op Google of de GoT search te vinden.

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1