[Hi prepay] niet op buitenlands netwerk

Pagina: 1
Acties:

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb Hi prepay en ik woon dicht bij belgie. Nu schakelt mijn gsm af en toe automatisch over op een belgisch netwerk. Dat is dus niet de bedoeling.
Is het mogelijk om bij mijn provider (hi/kpn) aan te vragen dat ik niet meer op buitenlandse netwerken kan? Ik heb op hun site gezocht maar daar kan ik niks vinden.
Of kan ik dat ergens op mijn gsm instellen. Het is een sony ericsson t100. Ik heb in alle menutjes gezocht maar kan ook niks vinden. Nu moet ik iedere keer via het menu naar "netwerk kiezen" gaan om daarna weer kpn te kiezen. Dat is echt irritant.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:40

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

zet je telefoon op handmatig i.p.v automatisch bij Netwerk zoeken ergens.....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• compie
  • Niet online
AW_Bos schreef op 09 januari 2004 @ 13:41:
zet je telefoon op handmatig i.p.v automatisch bij Netwerk zoeken ergens.....
Dat kan ik nergens vinden op mijn telefoon. Als ik naar instellingen, netwerken ga dan gaat ie meteen alle netwerken zoeken zodat ik er een kan kiezen. Er zijn geen verdere opties in dat menu.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Als het goed is kan KPN dit gewoon voor je uitschakelen. Neem even contact op met de klantenservice. Bij Orange is dit mogelijk, dus ik neem aan dat dit bij KPN ook geen probleem moet zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Metalium-220 op 09-01-2004 13:52 . Reden: Toevoeging ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:40

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je geen handleiding? Kijk anders op google voor een handleiding als je um nie hebt. Elke telefoon heeft naar mijn idee een optie om handmatig een netwerk te kiezen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• compie
  • Niet online
AW_Bos schreef op 09 januari 2004 @ 14:09:
Heb je geen handleiding? Kijk anders op google voor een handleiding als je um nie hebt. Elke telefoon heeft naar mijn idee een optie om handmatig een netwerk te kiezen.
Ik heb de handleiding, en ik kan handmatig een netwerk kiezen. Maar als je dat gedaan hebt gaat ie nog na een tijdjte weer terug op het buitenlandse netwerk.

• compie
  • Niet online
Metalium- schreef op 09 januari 2004 @ 13:52:
Als het goed is kan KPN dit gewoon voor je uitschakelen. Neem even contact op met de klantenservice. Bij Orange is dit mogelijk, dus ik neem aan dat dit bij KPN ook geen probleem moet zijn.
Ik kon op hun site niks vinden maar ik heb ze gemaild.

• compie
  • Niet online
Dit is de reactie van kpn:

Wanneer u zich vlak aan de grens bevindt, kan het voorkomen dat het toestel overspringt op een buitenlands netwerk. Netwerken mogen niet de grens overschrijden, daarom zijn ze aan de grens niet erg sterk. Op het display van uw toestel staat via welk netwerk u belt.

U kunt dit zelf corrigeren door handmatig het KPN netwerk weer aan te kiezen. Hoe u handmatig een ander netwerk aankiest kunt u in uw handleiding van uw toestel terug vinden. We adviseren u om het toestel dan op 'handmatig netwerk kiezen' te laten staan zodat het toestel niet meer automatisch een ander (buitenlands) netwerk kan kiezen.

We vertrouwen erop dat we u hiermee voldoende hebben geholpen.

Met vriendelijke groet,

Wim van der Velde
Klantenservice KPN
Pagina: 1