Toon posts:

pc boot niet. hd-led brandt continu, scherm geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het probleem is het volgende:

Na de PC (oud beestje, cyrix 250 cpu, VIA mobo met 4 pci, 1 agp en 3 dimm-slots, 64mb pc100, standaard s3 AGP videokaartje) opengemaakt te hebben om te proberen wat onderdelen te verwisselen, zoals videokaart, cpu-cooler, geheugen, startte het ding niet meer op. Kreeg wel stroom, fan ging draaien, leds brandden, HD-Led brandde continu (!?), 3,5 inch-drive werd niet gecheckt door de pc, en ook de leds van de cd-drives bleven uit, hoewel ze wel stroom hadden; open en dicht doen deed ie gewoon. Ook het scherm kreeg geen signaal meer. geen POST-scherm dus, of ook maar iets wat erop leek dat de comp voortgang maakte met opstarten. Dus terug naar oude hardware-config, waarbij het probleem hetzelfde bleef.... :(

Heeft iemand adviezen voor me waarmee dit misschien op te lossen is?

Verwijderd

haal alles eruit wat niet nodig is. dus hdd los enzo kijken of je dan wel beeld krijgt. anders heb je maybe je processor beschadigd. kan ook iets van kortsluiting zijn ofzo. dat kan wel eens gebeuren als je je mobo te vast draait.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb cd-rom en hd losgehaald, krijg nu post-scherm en kan bios dus in.
Als ik alleen HD aansluit, start hij gewoon op, no prob, ook met andere videokaart erin (riva tnt2 vanta).
Zodra ik er dan een cr-rom bijplug, vervalt ie weer in zijn oude gezeik..... |:(

Moederbord is trouwens een P5BV3+, revision C.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 14:30 ]

Verwijderd

dan ist of de ide controller naar de galemieze of de cdrom speler maakt op een of andere manier kortsluiting of is de voeding niet toereikend.

op welke ide heb je de cdrom zitten?? probeer die eens op dezelfde kabel als de HD.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding lijkt me onwaarschijnlijk aangezien hij het al ruim 2 jaar prima doet met 2 cd-drives. Maar heb ff de cd-brander aangesloten op IDE-1, waar de hd dus ook op stond, en dan werkt ie prima.... IDE-2 is dus gaar... :(

But anyway, thanx!! :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 14:52 ]

Verwijderd

np ;)

maar dan is de vraag hoe heb je nou weer je ide 2 gesloopt 8)7

kan ook zijn dat de ide kabel kaput ist. probeer dat anders nog ff

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 15:06 ]

Pagina: 1