Poll "problemen"

Pagina: 1
Acties:

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:45
Op de een of andere manier heb ik nu al een aantal keer kunnen stemmen op dezelfde poll, (de "wat is het eerste punt waarop je je pc dit jaar gaat verbeteren" poll) Ik weet niet of dit zo hoort, maar het lijkt me niet het normale gedrag. Ik was gewoon iedere keer ingelogd, dus daar kan het niet aan liggen...

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan ook maar één keer stemmen op de poll. In het T.net-cookie op je pc wordt onder andere opgeslagen of je wel of niet gestemd hebt. Daaruit wordt dan bepaald of je wel of niet een nog-niet-ingevulde-poll voorgeschoteld krijgt. De database houdt bij vanaf welk IP-adres en UserID al gestemd is, en telt vervolgens de stem wel of niet mee.

Hieronder wordt het wat makkelijker uitgelegd :P

[ Voor 9% gewijzigd door Robin op 09-01-2004 12:55 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Of je kunt stemmen is afhankelijk van je cookies, als je die weggooit of op een andere manier kwijtraakt kun je dus opnieuw stemmen. Of je stem ook wordt meegeteld is echter afhankelijk van userid en ipadres :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom maak je dat eerste dan niet ook afhankelijk van user ID?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Controle op userid is een extra query voor iedere keer dat de frontpage wordt geopend, cookies worden gewoon met de http-request meegestuurd en kunnen dus door PHP op de webserver worden verwerkt zonder de database te belasten.

Professioneel Hyves-weigeraar