Toon posts:

dvd speler dts vraag!.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje voor mijn schoonpa,

Hij heeft een onbekende standalone dvd speler aangesloten met scart naar zijn tv, verder niks.
Of hij dts decodeert of doorlaat of er niks van wil weten weet ik nog niet, moet nog langs om in de boekjes te kijken en of er op de dvd speler "DTS"staat.

Nu heb ik hem een gecopieerde dvd gegeven (muziek dvd cliff richards beeld/geluid) met alleen dts spoor erin (getest bij mij thuis heb zelf wel home set met alles erop, om hem af te spelen moet ik eerst dts selecteren op de dvd en dan heb ik geluid)

De vraag is als mijn schoonpa deze dvd afspeelt krijgt hij geen geluid, waar kan het allemaal aan liggen.

Thanks

Verwijderd

Omdat die dvd alleen een DTS spoor heeft en je geen versterker hebt die DTS kan af spelen.

Daarom heb je geen geluid

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Geef eerst meer info.
Merk en type DVD speler, enzo.

Daarnaast kun je ook de manual zoeken op internet.
Dus zelf eerst aktie ondernemen, voordat je hier vraagt. (Da's ook de bedoeling van een forum...)

We have just one world, but we live in different ones...

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 12:49:
Omdat die dvd alleen een DTS spoor heeft en je geen versterker hebt die DTS kan af spelen.

Daarom heb je geen geluid
Niet per definitie. Ik moest ook mijn DVD speler instellen...
Wat mogelijk is en jij impliceert dat eigenlijk ook al: DVD speler heeft geen interne DVD decoder.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Nulnulnix schreef op 09 januari 2004 @ 12:51:
[...]

Niet per definitie. Ik moest ook mijn DVD speler instellen...
Wat mogelijk is en jij impliceert dat eigenlijk ook al: DVD speler heeft geen interne DVD decoder.
Volgens mij heeft hij WEL gelijk. Ik heb ook thuis DTS versterker...en dat gaat goed. Ook al "leest" de DVD speler wel DTS, dat moet toch nog door de sound processor van de versterker volgens mij. Dus als de DVD speler de boel wel goed doet, moet hij toch nog een versterker hebben voor DTS. Dolby Digital is een ander verhaal...versterkers kunnen dat wel omzetten naar 2.0 stereo...enz.

...dacht ik...:)

reserveringshouder Tesla Model 3

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Cheese_man schreef op 09 januari 2004 @ 12:57:
[...]

Volgens mij heeft hij WEL gelijk. Ik heb ook thuis DTS versterker...en dat gaat goed. Ook al "leest" de DVD speler wel DTS, dat moet toch nog door de sound processor van de versterker volgens mij.
Dus als de DVD speler de boel wel goed doet, moet hij toch nog een versterker hebben voor DTS. Dolby Digital is een ander verhaal...versterkers kunnen dat wel omzetten naar 2.0 stereo...enz.

...dacht ik...:)
Nee dus. Ik weet toch wat ik heb moeten doen...?!
Nogmaals ik moest diverse instellingen maken voordat ik geluid kreeg.
E.e.a. hangt af van merk en type...

Bij een aantal merken moet je ook aangeven of het signaal analoog of digitaal naar buiten moet.
Bij een analoog signaal heb je geen DTS versterker nodig, maar dan is het signaal wel "slechts" stereo.
Bij een digitaal signaal klopt jouw verhaal...

Verwijderd

Als de DVD speler DTS ondersteunt dan houdt dit in dat de DVD speler het DTS signaal decodeert, en het geluid doorstuurt naar de desbetreffende uitgang.

ik heb gisteren een Pioneer 565A binnen gekregen, en moest aangeven dat m'n receiver geen DTS ondersteunt, dus dat de DVD speler het DTS signaal zelf decodeert.

kijk eerst het boekje even goed door. want het blijft gissen.

succes.

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Eindelijk iemand die mijn verhaal ondersteunt... Het signaal gaat bij jou dus analoog naar de versterker.

[ Voor 71% gewijzigd door Nulnulnix op 09-01-2004 13:14 ]

Verwijderd

Ik heb hem persoonlijk coaxiaal naar m'n Soundblaster Audigy 2 Platinum Ex break out box gestuurd, de dvd speler ziet dit als een A/V receiver.

heb moeten instellen dat ik het geluid coaxiaal doorstuur, waarschijnlijk moet dat ook nog gebeuren bij die dvd speler dat je geen digitale of analoge aansluiting hebt. afhankelijk van de aansluiting.

succes :Y)

ps. ik ga nu lunchen dus reageer even niet :P

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 19:51
Wat DTS betreft kun je DVD spelers in 3 klassen indelen:

1) kan niet overweg met DTS (eigenlijk alleen oudere type DVD spelers: mijn eerste DVD speler (Pioneer DV-505) kon simpelweg geen DTS signaal uitsturen naar m'n DD/DTS receiver);

2) kan DTS wel uitsturen maar heeft geen interne decoder (mijn huidige JVC DVD speler is van dit type);

3) kan DTS decoderen (en heeft dus een eigen interne DTS decoder).

Alle DVD spelers zijn verplicht om een AC3 decoder ingebouwd te hebben, omdat dat bij de standaard hoort. Maar DTS is een extra, en dus is een DTS-decoder ook een optionele feature voor DVD spelers. Ingebouwde DTS-decoder betekent dat er naast de extra decoder chip ook een DTS licentie genomen moest worden, wat de DVD speler ook weer duurder maakt dan dezelfde speler zonder DTS-decoder ingebouwd.

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-12-2025

Vaughn