Toon posts:

XML vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een lesrooster:

<docent1>
<les>
<dag1>
..
<dag5>
</les>
<les>
..
</les>
</docent1>
<docent2>
<les>
<dag1>
..
<dag5>
</les>
<les>
..
</les>
</docent2>

enz....

Nu heb ik een HTML pagina'tje waarin ik dit wil afbeelden. In het html bestandje maak ik voor elke docent een hyperlink, dus bijvoorbeeld <a href = docenten.xml>.
Het is de bedoeling dat ik in deze link op de een of andere manier een variabele meegeef ("docent1" enz) zodat het XSL bestand dan met behulp van deze variabele de juiste selects kan doen.

HOE moet dat?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Afgezien van dat je XML-model voor geen meter klopt (ook XML moet je 'normaliseren', hint hint) kan ik je vraag voor geen meter volgen. Volgens mij wil je gewoon met een XSLT de XML omvormen naar HTML, en dat kan. Maar dan wel bij de buren van W&G :)

Professionele website nodig?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Antrax: Hoe moet dat?
Met XPath. :)

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-05 19:49
gebruik de tutorial op www.w3schools.com om XSL te leren en als je de pagina dynamisch wil maken ( het XSLT process) dan moet je aan de pagina :

.php?docent=iemand
.jsp?docent=iemand
.html?docent=iemand

volgens mij moet het ook met VBscript in de html pagina kunnen maar dan verlies je je de mozilla'ers denk ik

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
vervang <docent1>, <docent2> eerst eens door <docent id="1">, <docent id="2">. vervolgens kun je met xsl:

code:
1
2
3
4
5
<xsl:template match="docent">
    <a href="docenten.xml?id={@id}">...</a>
    ...
    ...
</xsl:template>

in de pagina waar je dan naartoe linked zul je id als parameter aan de xsl sheet mee moeten geven. hangt er een beetje vanaf welke xslt proc je gebruikt hoe je die meestuurt. als je dat dan eenmaal hebt kun je de specifieke docent afvangen door:

code:
1
2
3
4
5
<xsl:param name = "id" />

<xsl:template match="docent[@id=$id]"
...
</xsl:template>

edit:
beh ik ben ook veel te behulpzaam vandaag :P

[ Voor 19% gewijzigd door Genoil op 09-01-2004 13:31 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

ArnoutD schreef op 09 januari 2004 @ 13:28:
gebruik de tutorial op www.w3schools.com om XSL te leren en als je de pagina dynamisch wil maken ( het XSLT process) dan moet je aan de pagina :

.php?docent=iemand
.jsp?docent=iemand
.html?docent=iemand

volgens mij moet het ook met VBscript in de html pagina kunnen maar dan verlies je je de mozilla'ers denk ik
Je kunt een XML bestand ook keurig uitlezen met javascript, zowel in IE als Mozilla.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:19
goed:
- http://www.w3schools.com/xml/xml_examples.asp

om te zien hoe je xml opbouwt en daarnaast hoe je het kan uitvragen middels javascript, vbscript, asp etc.

[ Voor 49% gewijzigd door party42 op 09-01-2004 14:04 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Je vergeet XPointer, essentieel voor het linken, maar ik denk niet dat het echt ondersteuning heeft. XPath is meer een selectiemiddel.
Pagina: 1