Toon posts:

[IE] Probleem met i18n, Hebreeuwse letters weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op bezoek bij vrienden van me in Israel.
Ze gebruiken Windows 98 op deze computer, en willen graag webpagina's en hun mail in Hebreeuwse letters kunnen ontvangen en lezen.

Het schijnt eerst wel gewerkt te hebben maar nu niet meer.
Het is een heel vreemd probleem, ik krijg er de vinger niet achter.

- De browser die ze gebruiken, is IE6
- De mailclient is Eudora 6 (net geupdate van 5.1, wat geen verschil maakte)

- Er zijn een heel aantal Hebreeuwse fonts geinstalleerd in de Windows-fonts directory (zoals 'David' en 'Mirjam'), zelfs een enorm (24Mb) Arial Unicode font met alle unicode karakters.

- Als ik in Windows naar settings->regional settings ga, staan de taal en alle andere regionale instellingen, ingesteld op Hebreeuws en Israel.

- Als ik in IE naar de opties ga:
tools->internet options->general->fonts
Staat zowel het proportionele als het niet-proportionele standaardfont ingesteld op een Hebreeuws font. (maar dat zijn fonts die alleen gebruikt worden als er op de html-pagina zelf niets gespecificeerd is)

Bij tools->internet options->general->languages
Staat in de talenlijst eerst Hebreeuws en daaronder US English

Bij
tools->internet options->general->accessibility
heb ik zelfs geprobeerd om met een stylesheet alle webpagina's te dwingen alleen maar een Hebreeuws-enabled font te gebruiken, maar dat maakte niks uit.

- De encoding van de webpagina's staat op automatisch (dat zie ik als ik rechts klik.)
Het maakt niet uit of ik die handmatig op Hebreeuws, unicode of wat dan ook zet.
Ook niet nadat ik het hele systeem reboot.

- Sommige dingen worden wel correct in het Hebreeuws weergegeven, bijvoorbeeld subject-regels in Eudora, en in html-encoded unicode geschreven webpagina's (waarbij elk karakter dus geschreven is als ampersand-hash-[karakternummer]-puntkomma)

- Dit is nog het gekste: als ik Hebreeuwse tekst die niet correct wordt weergegeven in Eudora of in de browser (dus als lege vierkantjes) selecteer en copypaste in notepad, wordt het wel correct weergegeven!

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 12:40 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Meer een IE probleem :)

Dus: -> Software Algemeen

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.