Op ons intranet draait al een tijdje Horde/IMP om mensen webmail aan te kunnen bieden. Werkt prima.
Nu ben ik bezig met het opzetten van een nieuwe server onder Debian. Op de huidige machine draait RedHat 7.2 met een redelijk oude versie van IMP, namelijk 2.2.5.
Op www.horde.org staat dat 2.2.5 sterk wordt afgeraden vanwege allerlei security-issues, wat 1 van de redenen is om te upgraden naar een hogere versie van IMP, in casu 3.1.
Het probleem is nu dat het oude script wat we gebruikten om in te loggen bij IMP niet meer werkt. Dat script is destijds geschreven door een collega om ervoor te zorgen dat users niet 2x hoeven in te loggen, zowel op het intranet en vervolgens op IMP. Het doet niet veel meer dan een username en password uit onze database halen en doorsturen naar de inlogvelden van IMP.
Het script:
De foutmelding die IMP geeft is:
Ik heb al op de site van Horde/IMP gekeken, maar daar kan ik niets vinden, omdat er staat dat dit soort dingen buiten de applicatie zelf vallen (en dat is ook zo).
Volgens mij moet het probleem vrij eenvoudig te fixen zijn, maar ik ben zelf uber PHP-n00b, dus ik zou niet weten hoe. En je raadt het al, die collega is inmiddels vertrokken....
Nu ben ik bezig met het opzetten van een nieuwe server onder Debian. Op de huidige machine draait RedHat 7.2 met een redelijk oude versie van IMP, namelijk 2.2.5.
Op www.horde.org staat dat 2.2.5 sterk wordt afgeraden vanwege allerlei security-issues, wat 1 van de redenen is om te upgraden naar een hogere versie van IMP, in casu 3.1.
Het probleem is nu dat het oude script wat we gebruikten om in te loggen bij IMP niet meer werkt. Dat script is destijds geschreven door een collega om ervoor te zorgen dat users niet 2x hoeven in te loggen, zowel op het intranet en vervolgens op IMP. Het doet niet veel meer dan een username en password uit onze database halen en doorsturen naar de inlogvelden van IMP.
Het script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| ?php include "/www/domeinen/etin.intranet.nl/shared/mysql.inc"; mysql_select_db("intranet",$conn); $naamquery=mysql_query("SELECT wachtwoord,mailnaam FROM medewerker WHERE user='".strtoupper($naam)."'",$conn); $wachtwoord=mysql_result($naamquery,0,"wachtwoord"); $mailnaam=mysql_result($naamquery,0,"mailnaam"); if ($waar=="intern"){ header("location: /horde2/imp/index.php?imapuser=".$mailnaam."&pass=".$wachtwoord); }elseif($waar=="extern"){ header("location: /horde2/imp/index.php?imapuser=".$mailnaam."&pass=".$wachtwoord); } include "/www/domeinen/etin.intranet.nl/shared/intranet.fnc"; $user = getUser($REMOTE_ADDR); $void = logActie($user,"mailbox bekijken","mail"); ?> |
De foutmelding die IMP geeft is:
De usernaam staat mooi ingevuld, maar het passwordveld blijft leeg. Als ik daar dan vervolgens het password inklop gaat alles gewoon goed. Dus het lijkt erop dat de waarde van het password niet goed in het formulier terechtkomtAanmelding mislukt. Waarschijnlijk heeft u uw gebruikersnaam of wachtwoord verkeerd ingevoerd.
Ik heb al op de site van Horde/IMP gekeken, maar daar kan ik niets vinden, omdat er staat dat dit soort dingen buiten de applicatie zelf vallen (en dat is ook zo).
Volgens mij moet het probleem vrij eenvoudig te fixen zijn, maar ik ben zelf uber PHP-n00b, dus ik zou niet weten hoe. En je raadt het al, die collega is inmiddels vertrokken....
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.