Toon posts:

ADSL MODEM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet bij iemand adsl installeren deze mensen hebben voor een usb modem gekozen nu willen ze dit wireless gaan delen dus moeten ze een ethernet modem hebben. De provider is zonnet maakt het nu uit welke adsl modem ik neem of kan ik een willekeurige wireless ethernetmodem nemen. Moet ik dan nog software installeren van zonnet. Ik heb zelf namelijk een ethernet modem van planet internet en daar zat een cd bij die ik moest installeren.

Gr.
Ricardo

Verwijderd

Ik Had hier ook een USB-Modem van Zonnet . Omadt ik hier ook wat veranderingen aanbracht moest ik een Ethernet hebben ik heb hem besteld via www.kpn.com .Er zaten 2 cd's bij 1 heb ik gebruikt. Verder zat er niet van zonnet bij. En het werkt wel :)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Weet je ook nog precies wat je geïnstalleerd hebt van die planet modem?

Ik heb ADSL van Wanadoo, maar na het configen van die modem (ik geloof met dat CD-tje van de KPN) hoef je verder niks te configgen in Winndows met dat CD-tje... Wel nog even de handleiding lezen wat de precieze instellingen zijn voor ADSL. Weet alleen niet via welk netwerk Zonnet gaat momenteel...

En tsja, USB modem via een wireless router lijkt me een onzinnig dure grap, koop dan meteen een wireless ethernet modem/router...

PS, als je zegt dat die USB modem slecht functioneerd (bekende USB probleem, met bijv icm VIA chipset) kan je hem misschien omruilen voor een ethernet modem of iets anders wat ze willen...

[ Voor 16% gewijzigd door jules op 09-01-2004 12:00 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als het adsl van kpn is, kan je dat USB modem ruilen voor de SpeedTouch 570 + Wlan adapter voor 130 euro extra, Dan heb je en een werkende modem, en een handleiding en een goede support op een plek (wat wellicht geen kwaad kan als ik het zo lees ;)).

En dan hoef je geen cd van een provider te installeren, maar wel een cd die de modem en netwerkinstellingen van de PC goed zetten (door kpn meegeleverd).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een planet wireless modem kopen(niet van planet internet maar van www.planet.com.tw) Nu zit daar dus geen kpn software bij gaat dit wel werken????

Verwijderd

De instellingen kun je doorgaans gewoon via de webbrowser in de router gooien, mits je in het bezit van de juiste instellingen van de betreffende aanbieder
Pagina: 1