Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
2 geesten 1 gedachteslacksoff schreef op 09 januari 2004 @ 11:56:
probeer gallery eens. wij gebruiken het hier ook allemaal. automatisch thumbs maken enzo. en ook dat mensen commentaar erbij kunnen zetten.
http://www.datadosen.se/jalbum/
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Wat kreeg je niet precies voor elkaar. Het is echt supersimpel met coppermine.Zerora schreef op 09 januari 2004 @ 12:16:
jalbum en coppermine heb ik al geprobeerd maar kreeg het daarmee niet voorelkaar
De site zelf is duits maar 4images is ook gewoon engels, en de meeste berichten op het forum ook. Zie mijn homepages voor een voorbeeld
Arrived anxious, left bored
Maar zelf zat ik eerst aan te denken om een fotodatabase te bouwen en vervolgens een database website te maken met MS access.
Kreeg ook niet voor elkaar
Misschien moet je ff de readme en install guide lezen?Zerora schreef op 09 januari 2004 @ 12:21:
Had coppermine uitgepakt en krijg allemaal vage bestandjes en ik weet niet wat daarrmee aanmoet.
Maar zelf zat ik eerst aan te denken om een fotodatabase te bouwen en vervolgens een database website te maken met MS access.
Wat zijn vage bestandjes?
Wat dacht jij dan? Dat je een gallery kon maken met 1 html file?Zerora schreef op 09 januari 2004 @ 12:25:
vage bestandjes = allemaal losse bestandjes
Die moet je gewoon op je webserver zetten, de install file aanroepen en gaan met die banaan.
Klinkt als : "liever lui dan moe"Zerora schreef op 09 januari 2004 @ 12:25:
vage bestandjes = allemaal losse bestandjes
Copper is zoooo easy
Alleen je webserver moet wel php ondersteunen. Is dat het geval dan ben je in 5 minuten klaar hoor (kwestie van even lezen)
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
mischien moet je gewoon lekker een online foto album gebruiken zoiets als ]picserve.nl? dan kun je ook gelijk een beetje bijhouden wat er allemaal gebeurt enzo. lijkt me een stuk handiger als je niet kan/wil leren scripten/progrrammeren, daarnaast hoef je niks te installen en werkt het dus altijd.Zerora schreef op 09 januari 2004 @ 12:21:
Had coppermine uitgepakt en krijg allemaal vage bestandjes en ik weet niet wat daarrmee aanmoet.
openkat.nl al gezien?
als ik een php open, krijg ik gewoon den tekst erin.
Mag ik daaruit begrijpen dat php niet ondersteund word?
Daar klinkt het wel naar ja.Fire69 schreef op 09 januari 2004 @ 13:29:
Klein vraagje tussendoor. Ik heb net Gallery op de webspace bij mijn provider gegooit.
als ik een php open, krijg ik gewoon den tekst erin.
Mag ik daaruit begrijpen dat php niet ondersteund word?
Hulde! Gebruik ik ook voor het maken van dergelijke pagina's.
Ik ben brandweerfotograaf en maak bij een uitruk (bijvoorbeeld) zo'n 50 foto's. Je kunt een aantal dingen instellen in dat programma, dan worden er automatisch thumbnails en pagina's aangemaakt. Werkt geweldig!
Crap.
Als ik nou gewoon thuis op mijn servertje Gallery installeert icm php, kan ik hem dan laten linken naar de pics op mijn webspace?
Pics op mijn server ga ik niet trekken met maar 15k up.
Ben ik eigenlijk wel, ja.
Maar zal Coppermine nogmaals proberen.
Arles Image Webpage creator en gallery heb ik ook maar even gedownload om te kijken wat er mee gedaan kan worden. Breng zo verslag uit.
• Picasa
• ACDSee
• DAlbum
Met Picasa en ADCsee kan je erg makkelijk gallery's genereren; ik gebruik ze zelf ook altijd; met DAlbum moet je PHP ondersteuning hebben, maar dat is ook vrij simpel te doen met apache.
als je 't hier niet mee kan/je er niet meer moeite voor wilt doen, dan wordt 't erg moeilijk...
HENG HENG