Automatisch genereerde fotosite

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:04

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben een website aan het maken en daarop komt een fotoboek.

Om te voorkomen dat telkens nieuwe fotopagina's moet aanmaken, zou ik handig vinden om programmaatje dat werk te laten doen. Sterker nog dat ik alleen maar hoeft op te geven waar de foto's staan en dat automatisch de fotopagina gegenereerd worden.
Ik wil mijn pc als webserver laten draaien, dus ik zou het nog handiger vinden als dat programmaatje ook nog eens elke keer als de fotopagina bezoekt, nieuwe foto's er automatisch bij plaats op de pagina.

Ken iemand hiervoor een programmaatje die dit kan. Het mag ook een applet, plugin of iets dergelijks zijn. Zolang er maar geen die-hard scripting aan te pas komt (simpel webscripting lukt wel, maar die hard programeren kan ik niet).

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 11:33
zoek op hotscripts.com eens op photoalbum of gebruik coppermine ?

Verwijderd

Hmm kijk es op http://www.phpfreakz.nl

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 00:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Check Gallery eens.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:03
probeer gallery eens. wij gebruiken het hier ook allemaal. automatisch thumbs maken enzo. en ook dat mensen commentaar erbij kunnen zetten.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 00:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

slacksoff schreef op 09 januari 2004 @ 11:56:
probeer gallery eens. wij gebruiken het hier ook allemaal. automatisch thumbs maken enzo. en ook dat mensen commentaar erbij kunnen zetten.
2 geesten 1 gedachte :)

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 09:45
JAlbum is ook een zeer aardige album generator.
http://www.datadosen.se/jalbum/

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11
Zoek ook eens op Coppermine Gallery. Gebruik ik ook, en is aardig uitgebreid. :)

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
ik zou zeggen check de laatste computer totaal! daar staat namelijk een hele tut in hiervoor. Ook met een mooi progje hiervoor. Kan het momenteel niet voor je checken, want zit op mijn werk ;)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
jalbum en coppermine heb ik al geprobeerd maar kreeg het daarmee niet voorelkaar

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik zoek gewoon een programma dat zelfs een leek snapt, want uiteindelijk moet de website waarmee ik bezig ben aan een stel leken overdragen.

• MADG0BLIN
Zerora schreef op 09 januari 2004 @ 12:16:
jalbum en coppermine heb ik al geprobeerd maar kreeg het daarmee niet voorelkaar
Wat kreeg je niet precies voor elkaar. Het is echt supersimpel met coppermine.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:52

Puck

EINDBAAS.org

Ik heb al vele gallery's gebruikt, waaron 'Gallery', maar uiteindelijk ben ik 4images gaan gebruiken (www.4homepages.de). Deze werkt met een MySQL database. Makkelijk te installeren en aan te passen. Op het forum staan vele mods e.d.

De site zelf is duits maar 4images is ook gewoon engels, en de meeste berichten op het forum ook. Zie mijn homepages voor een voorbeeld :)

Arrived anxious, left bored

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Had coppermine uitgepakt en krijg allemaal vage bestandjes en ik weet niet wat daarrmee aanmoet.

Maar zelf zat ik eerst aan te denken om een fotodatabase te bouwen en vervolgens een database website te maken met MS access.

Kreeg ook niet voor elkaar

• MADG0BLIN
Zerora schreef op 09 januari 2004 @ 12:21:
Had coppermine uitgepakt en krijg allemaal vage bestandjes en ik weet niet wat daarrmee aanmoet.

Maar zelf zat ik eerst aan te denken om een fotodatabase te bouwen en vervolgens een database website te maken met MS access.

Misschien moet je ff de readme en install guide lezen?
Wat zijn vage bestandjes?

Verwijderd

'express web gallery maker' does the job!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
vage bestandjes = allemaal losse bestandjes

• MADG0BLIN
Zerora schreef op 09 januari 2004 @ 12:25:
Wat dacht jij dan? Dat je een gallery kon maken met 1 html file? :D
Die moet je gewoon op je webserver zetten, de install file aanroepen en gaan met die banaan. :)

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Zerora schreef op 09 januari 2004 @ 12:25:
Klinkt als : "liever lui dan moe"

Copper is zoooo easy
Alleen je webserver moet wel php ondersteunen. Is dat het geval dan ben je in 5 minuten klaar hoor (kwestie van even lezen)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 10:23

killercow

eth0

Zerora schreef op 09 januari 2004 @ 12:21:

mischien moet je gewoon lekker een online foto album gebruiken zoiets als ]picserve.nl? dan kun je ook gelijk een beetje bijhouden wat er allemaal gebeurt enzo. lijkt me een stuk handiger als je niet kan/wil leren scripten/progrrammeren, daarnaast hoef je niks te installen en werkt het dus altijd.

openkat.nl al gezien?

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 09:22

Padvinder

doet z'n best

• Fire69
  • Laatst online: 21:26
Klein vraagje tussendoor. Ik heb net Gallery op de webspace bij mijn provider gegooit.
als ik een php open, krijg ik gewoon den tekst erin.
Mag ik daaruit begrijpen dat php niet ondersteund word? :/

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Fire69 schreef op 09 januari 2004 @ 13:29:
Klein vraagje tussendoor. Ik heb net Gallery op de webspace bij mijn provider gegooit.
als ik een php open, krijg ik gewoon den tekst erin.
Mag ik daaruit begrijpen dat php niet ondersteund word? :/
Daar klinkt het wel naar ja.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Hulde! Gebruik ik ook voor het maken van dergelijke pagina's.

Ik ben brandweerfotograaf en maak bij een uitruk (bijvoorbeeld) zo'n 50 foto's. Je kunt een aantal dingen instellen in dat programma, dan worden er automatisch thumbnails en pagina's aangemaakt. Werkt geweldig!

• Fire69
  • Laatst online: 21:26
Jasper schreef op 09 januari 2004 @ 13:33:
[...]

Daar klinkt het wel naar ja.
Crap. :/

Als ik nou gewoon thuis op mijn servertje Gallery installeert icm php, kan ik hem dan laten linken naar de pics op mijn webspace?
Pics op mijn server ga ik niet trekken met maar 15k up. :'(

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Klinkt als : "liever lui dan moe"

Ben ik eigenlijk wel, ja.
Maar zal Coppermine nogmaals proberen.
Arles Image Webpage creator en gallery heb ik ook maar even gedownload om te kijken wat er mee gedaan kan worden. Breng zo verslag uit.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 02:21

Spacecowboy

XBL: Biggmans

3 redelijk makkelijke dingen dingen:

Picasa
ACDSee
DAlbum

Met Picasa en ADCsee kan je erg makkelijk gallery's genereren; ik gebruik ze zelf ook altijd; met DAlbum moet je PHP ondersteuning hebben, maar dat is ook vrij simpel te doen met apache.

als je 't hier niet mee kan/je er niet meer moeite voor wilt doen, dan wordt 't erg moeilijk...

HENG HENG

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
ACdsee en picasa doen niet wat ik wil. Dalbum maakt een kans (ben hier op het moment mee aan het spelen). Coppermine en gallery heb ik opgegeven (Dalbum is naar mijn idee iets makkelijker)

Pagina: 1