[Geluid via WiFi] Geluid van notebook via WiFi naar HiFi?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb momenteel een notebook met WiFi en ik vraag me af of
het mogelijk is om al je audio door te sturen via WiFi naar je HiFi set.

Dat je WiFi zeg maar functioneert als een virtuele "hoofdtelefoon-uitgang",
zodat ik geen kabeltje meer hoef te gebruiken om het geluid op mijn HiFi set
te krijgen.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Wallie

Herr

Philips MCi-250 streamium kan zoiets... maar da's misschien niet helemaal wat je bedoeld
(www.streamium.com)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:34

voodooless

Sound is no voodoo!

hu?, ik denk dat je hier wat door elkaar haalt...WiFi heeft helemaal niets te maken met HiFi! Als je wil doen wat jij wil, dan kun je je laptop door middel van een kabel aan je stereo aansluiten, en dan mp3 afspelen, die via het draadloze netwerk ophaalt....

Er zijn tegenwooridg ook al stereo's die zelf wifi ingebouwd hebben, zodat je via het internet streaming raidio en mp3 vanaf een server kan luisteren.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
deepspace schreef op 09 januari 2004 @ 11:50:
hu?, ik denk dat je hier wat door elkaar haalt...WiFi heeft helemaal niets te maken met HiFi!
En wat is dit dan? (8>

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
deepspace schreef op 09 januari 2004 @ 11:50:
hu?, ik denk dat je hier wat door elkaar haalt...WiFi heeft helemaal niets te maken met HiFi! Als je wil doen wat jij wil, dan kun je je laptop door middel van een kabel aan je stereo aansluiten, en dan mp3 afspelen, die via het draadloze netwerk ophaalt....
Ik haal niets door elkaar hoor.
Ik zoek dus een oplossing om van al mijn draden af te komen en ik
weet heel goed dat WiFi en HiFi 2 verschillende dingen zijn.

Als ik nu een film kijk of muziek luister, dan heb ik nu een kabeltje in mijn koptelefoon-uitgang die met mijn stereo is verbonden en daar wil ik nu dus vanaf.

Ik heb die Netgear router ook gezien op tweakers.net, alleen vraag ik me dus af of die AL je geluid via WiFi verstuurd naar je HiFi set.
Of werkt die netgear alleen voor Wma, Mp3, wav?
Kan ik met die netgear dan ook een film kijken waarbij het geluid via WiFi naar de
netgear gaat en dan naar je HiFi set?

Verwijderd

Lijkt mij dat een gemodde xbox met xbmc aangesloten op een een wifi router en op je laptop een shoutcast server en winamp met shoutcast client, welke staat ingesteld op het pakken van het 'ac97 mix' signaal van je geluidskaart, dit lukt, met lag ;0 (kan echt, heb het ook, in iets andere setup).

Verwijderd

zoiets?

http://us.creative.com/pr...category=121&product=9192

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 16:51 ]

Pagina: 1