Wat is cas 2-2-2 en 2-3-2 oid

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Topicstarter
Je leest zo nu en dan iets over cas van geheugen, maar ik weet niet wat het is, en hoe kom je er achter wat je geheugen is.

Kunnen jullie me verder helpen

Thanx

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Het is de tijd tussen een commando naar het geheugen en de beschikbaarheid van de data. Het staat in je SPD chipje op je dimmetje. Je kunt het in je bios terug vinden. Probeer de CAS latency maar op 2T te zetten, doet ie het nog dan heb je waarschijnlijk cas 3 geheugen wat op op cas 2 draait of je hebt echt cas 2 geheugen. De performance winst van ongeveer 1 % is echt verbluffend he |:(

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

Staat bij mij gewoon op een stickertje...

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat leverd meer winst op geheugen op CAS 2 of op 133 Mhz

Ik heb PC-100 geheugen, hij kan of Cas 2 100 aan OF Cas 3 133.

Maar wat is nu beter?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

komop, dit is nou al zovaak voorbij gekomen... %SEARCH%.

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Zeg Japsie en al die anderen hierzo, Cas2 is uiteraard sneller als cas3 maar ik denk dat cas3@133 sneller is als cas2@100 mhz. Maar dat moet je gewoon ff meten met Sisoft Sandra.
Het scheelt je zo weer een paar honderd 3dMarks. Je kan het gewoon proberen in te stellen. Krijg je errors, zet hem dan terug.
Heb je win98, strart op in veilige modus, en laat HIMEM je mem testen als het goed goed is gaat ie door anders geeft ie aan onbetrouwbaar geheugen gevonden te hebben.
HE Japsie verder zoek je maar in de search....:):):):)

systeem specs

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 13:57 schreef henri het volgende:
Zeg Japsie en al die anderen hierzo, Cas2 is uiteraard sneller als cas3 maar ik denk dat cas3@133 sneller is als cas2@100 mhz. Maar dat moet je gewoon ff meten met Sisoft Sandra.
Het scheelt je zo weer een paar honderd 3dMarks. Je kan het gewoon proberen in te stellen. Krijg je errors, zet hem dan terug.
Heb je win98, strart op in veilige modus, en laat HIMEM je mem testen als het goed goed is gaat ie door anders geeft ie aan onbetrouwbaar geheugen gevonden te hebben.
HE Japsie verder zoek je maar in de search....:):):):)
Ben anders niet zo'n fan van sandra, deze geeft aan 3-3-3 bij mijn geheugen terwijl in de bios cas toch echt op 2 staat. :(

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 11:17

Defspace

Administrator

Dan betekent het dus Lord_nikon dat je geheugen op CAS 3 loopt, ook al staat het op CAS 2 in je bios.
Je hebt dus cas3 geheugen.

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 14:18 schreef Defspace het volgende:
Dan betekent het dus Lord_nikon dat je geheugen op CAS 3 loopt, ook al staat het op CAS 2 in je bios.
Je hebt dus cas3 geheugen.
Ok dan stel ik vanaf nu vast dat iedereen met Mushkin High Performance rev2 geheugen blokjes geen cas 2 maar cas 3 geheugen heeft. zo goed :?

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Je moet ook kijken naar het verschil in sandra, niet kijken of je cas 2 of 3 hebt.....
Zet hem eens op cas 3 en kijk wat ie dan haalt, weet je gelijk wie er liegt!

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op maandag 11 december 2000 12:24 schreef Meuk het volgende:
De performance winst van ongeveer 1 % is echt verbluffend he |:(
1%???? Ik haal toch wel ff wat meer %-jes
ik ga wel voor de 10%-25%.....
oke ik ga nu ff benchen! met Sisoft, Zien we allemaal meteen wat het uit maakt!

systeem specs

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 16:33 schreef henri het volgende:
Je moet ook kijken naar het verschil in sandra, niet kijken of je cas 2 of 3 hebt.....
Zet hem eens op cas 3 en kijk wat ie dan haalt, weet je gelijk wie er liegt!
Das eigenlijk helemaal niet zo'n stom idee :) Zal het eens proberen als ik thuis ben.

Wat ik wel zag is dat het geheugen sneller is wanneer in de bios de opties op auto staan dan wanneer ik hem zelf op cas 2 / 133 zet. Maar aangezien die snelheden nog niet waren wat ik hier gehoord heb over Mushkin was ik nog niet tevreden.

FF testen dan maar vanavond.

Verwijderd

hou toch op met dat sisoft sandra & 3dmark gekut! Pop je geheugen op 3-3-3 en ga es een q3a timedemo draaien. Doe daarna hetzelfde op 2-2-2. En dan niet meer zeuren.

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

oke ik heb gebenchd:
wel met Sisoft......oke ik zal het ook ff doen met 3dmark maar dan moeten jullie nog ff wachten!
oke.

Cas 3-3-3 geeft:
Alu>> 282 mb/s
Fpu>> 302 mb/s

Cas 2-2-2 geeft:
Alu>> 337 mb/s
Fpu>> 371 mb/s

Dus bij Alu 20% stijging van snelheid.
En bij Fpu 23% stijging.

nou das wel wat meer dan 1%!!
Nu nog ff in 3dmark2000

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

aaahuuuuuu volgens mij gaat die 1% wel op in 3d mark....

cas 222 2571 punten
cas 333 2558 punten

oke, ik weet zeker dat dat niet bij iedereen zo is, het zal wel aan mijn tnt 1 liggen die heeft duidelijk hier zijn grens!
Quake3 weet ik niet hoe ik moet benchen dus...helaas.

systeem specs

Verwijderd

Kun je eens benchen met Sisof Sandra 2001 ? (www.sisoftware.co.uk)

thnx
Pagina: 1