Toon posts:

tips & truuks Fuji S5000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij wat tips en truuks vertellen voor de Fuji S5000? Ik heb een foto gezien die volgens mij gemaakt is met een lange sluitertijd en terwijl de foto gemaakt werd ingezoom (dan krijg je zeg maar zo'n foto die van je af beweegt). En wat is Multiexposure foto??

Thnx in advance

Verwijderd

Ik heb zelf de s602 en tja, tips, vraag maar raak.

Multiexposure wil zeggen: meerdere belichtingen op 1 plaat.
Je maakt dus de 1e foto (met Multi Exp. aan), en de camera vraagt: next?
je maakt de volgende foto die er dan doorheen gerendered wordt. Dit kun je vele malen herhalen zodat je allerlei beelden op 1 plaat krijgt. Niet echt nuttig maar met enige oefening zijn hier leuke plaatjes mee te maken. Na de laatste foto druk je op save en wordt je foto, gerendered en al opgeslagen.

Dit voorgaande is te vergelijken met een oude analoge camera waarin het rolletje niet goed getransporteerd wordt en de al belichte film nog een maal achter de lens blijft zitten. KAN hele leuke plaatjes opleveren :P

Dat eerste wat je zegt heb ik nog nooit geprobeerd maar het lijkt me alleen een wazige onscherpe foto opleveren, niet echt nuttig dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 11:47 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Speel eens wat met diafragma, sluitertijden, combinaties daarvan. Onder- of overbelichten. Kan je allemaal hele mooie/leuke effecten mee maken.
:)

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

Weet je zeker dat die foto is gemaakt met een S5000? Het effect is namelijk bekend. Ga voor een motorrijder staan (niet te dicht bij!) die aan komt rijden, druk af en zoom in tegelijk. Je krijgt dan dat de omgeving wazig wordt en de motorrijder extra scherp! Heel leuk effect, maar of het ook met een digitale zoomfunctie kan (niet te verwarren met digitale zoom, maar het inzoomen zelf gebeurt digitaal door het indrukken van een knopje ipv het draaien aan een ring!), is mij een raadsel!

Verwijderd

Dit kan je trouwens ook niet met dit apparaat,trekken en dan zoomen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter dat dit niet kan (ik heb mijn camera nu zo'n twee weken binnen) iemand nog andere tips en truuks over bijv. speciale effecten of iets in die richting? :P

Verwijderd

@ opgezetfan,hoe bevalt hem je nu,ik heb hem namelijk ook besteld,ik had voorheen de fuji 602 maar omdat vrouwlief er niet mee overweg kon,heb ik me een canon a70 gehaald,opzich een mooi toestel,maar ik miste de feeling wat en vooral de 6x optische zoom,ben benieuwd hoe de s5000 gaat zijn,heb hem al in mijn handen gehad en ligt echt wel prettig en dan de 10 x optische zoom erbij naar mijn gevoel beter met autofocussen t.o.v. de 602,alleen jammer van het beetje ruis en de jpeg compressie,maar we zien wel,ik kijk er al naar uit :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 16:59:
@ opgezetfan,hoe bevalt hem je nu,ik heb hem namelijk ook besteld,ik had voorheen de fuji 602 maar omdat vrouwlief er niet mee overweg kon,heb ik me een canon a70 gehaald,opzich een mooi toestel,maar ik miste de feeling wat en vooral de 6x optische zoom,ben benieuwd hoe de s5000 gaat zijn,heb hem al in mijn handen gehad en ligt echt wel prettig en dan de 10 x optische zoom erbij naar mijn gevoel beter met autofocussen t.o.v. de 602,alleen jammer van het beetje ruis en de jpeg compressie,maar we zien wel,ik kijk er al naar uit :P
Ik heb de S5000 nu ook 3 weken en moet zeggen dat het een heerlijk toestel is. Om gewoon het vrouwtje simpele foto's te laten maken zet je de camera gewoon op auto en hoppa... maar voor jezelf kun je gewoon lekker stoeien met de sluitertijd, diafragma, belichting en exposures etc etc..

Wat mij betreft een aanrader :7

Verwijderd

Topicstarter
Pziez,

Ik vind deze camera nog steeds het kopen waard. Ik heb inmiddels een statief van Vanguard gekocht en een Raynox DCR-720 besteld (groothoek 0.72x). :P Foto's van mij zijn te zien op: www.martijnoorthuisfotografie.tk let niet op de compressie, ik wil namelijk niet dat iedereen mijn "grootte" foto's kan downloaden. Sommige foto's zijn gewoon point and shoot, maar heb er een paar tussen die ik zelf wel aardig vind. Je kan Comments geven op mijn site.

Ik heb trouwens een service manual for download van Fuji: http://s93772728.onlinehome.us/S5000_service_manual.pdf

Ben echter wel benieuwd of iemand die communicatie software kan vinden op het net (zie pag. 39-41) of dat iemand de cam kan "kraken".
_/-\o_
Pagina: 1