Toon posts:

PC traag tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen van GoT,

Eerst even kleine uitleg: Ik plaats dit topic hier omdat ik niet echt direct weet waar mijn probleem ligt en mijn vermoedens liggen het dichtst bij dit topic.

Ik heb een PC samengesteld voor mijn broertje...Deze heb ik in elkaar gezet en geinstalleerd.

Ik ben zelf HBO ICT-er maar uit dit probleem kom ik niet.

De harde waren :
Athlon XP2600+ @333
256 MB Kingston @333
Abit NF7-S nForce2 rev.2, S-ATA, Socket A
Maxtor 80GB 5400rpm
Siluro FX5200 128MB AGP8X TV-Out/DVI Ret

Zachte waren :
Windows XP pro + sp1 en alle updates
Nieuwste Detonator driver
Mobo drivers
(als ik wat vergeet neem me niet kwalijk)

Het probleem:

Deze bak draait games als NFS-u niet fatsoenlijk het is net of de snelheid er niet in zit. Games als counter-strike draaien ook niet goed. In windows sessies doettie zn werk correct. Ik dacht persoonlijk eerst aan verkeerde drivers voor het een of ander. Maar dat kan het niet zijn. Alles loopt correct.

Even ter info.
ik heb zelf een xp2100+ @ 266 met 256MB kingston @ 333 en een Abit siluro OTES Ti4200 en deze draait al deze games op 1280*1024 met alles op hoogst vlekkeloos en gladjes... Ik snap er geen drol van...

Ik heb tweakers al nagelopen en google geraadpleegd, maar het probleem is dat natuurlijk niemand zon exact dezelfde config heeft. Ik heb wel vermoedens maar weet niet of ik deze in de hardware of software moet zoeken. Ik doe dus bij deze even een beroep op de expertise van de mensen van GoT. Mocht ik nou info vergeten zijn of mocht je meer nodig hebben...kraak dan niet mijn post af maar vraag er ff naar en ik vul het ff aan...

Alvast bedankt mensen.

Voor antwoord graag mailen naar: flytnt@tinux.nl

Danku

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

probeer er nog maar is een mem bij in de drukken
256 heeft winxp minimaal nodig

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 13:50

Deem

Ontcijfer mij!

Een FX5200 is geen racekaart maar een bugetkaart. Je haalt met deze kaart dus niet wat jij er denk ik van verwacht. Draai eens 3Dmark en post je scores eens hier.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Helemaal mee eens, vaak is geheugen de botleneck (geen idee hoe je dat schrijft) bij spellen, dit i.c.m. een gefragmenteerde of trage harde schijf veroorzaakt veel lag in spellen.

Wat je evt. kan proberen is het volgende tweak programmatje (GameXP) die je PC tweakt naar optimale game settings.

http://www.puppypc.com/windows/GameXP.zip

Meer info over dit tooltje : http://theorica.mirrorz.com/

[ Voor 9% gewijzigd door Luppie op 09-01-2004 11:39 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Even voor de duidelijkheid, een GF FX 5200 is ongeveer 2x zo langzaam als een Ti 4200!!

http://www.tomshardware.c...031229/vga-charts-12.html

Maar counterstrike moet een makkie blijven met die configuratie, moederbordchipsetdriver mischien?
ik zou windows gewoon nog een keer overnieuw installeren, en testen zonder updates e.d.

[ Voor 39% gewijzigd door Simball op 09-01-2004 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
jongens hardstikke bedankt voor jullie info... Wist eigenlijk niet dat het een budget kaart is. Maargoed. Ik zal eens kijken of ik mn broertje wat blijer kan maker...thnx

Verwijderd

Kijk eens in de BIOS wat de geheugentimings zijn, zet ze eens op cas 2,2,2,11 die laatste moet zeker niet strakker op een NF7-S.
En die kaart is idd geen racer zoals je al wel door zult hebben.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:39

Meneer aard

Porsche rulez!

Tpn schreef op 09 januari 2004 @ 11:31:
probeer er nog maar is een mem bij in de drukken
256 heeft winxp minimaal nodig
Daar ben ik niet zeker van heb hiero een AMD AHTLON 1000 mhz @ 1400 lopen met 256 ddr 266 aan boord. Het geheel loppt @ windows xp prof. NFSU loopt als een tiet met alle opties open.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:06:
Kijk eens in de BIOS wat de geheugentimings zijn, zet ze eens op cas 2,2,2,11 die laatste moet zeker niet strakker op een NF7-S.
En die kaart is idd geen racer zoals je al wel door zult hebben.
Is dat niet te strak voor standaard kingston geheugen? Ik dacht dat om op cas 2 te draaien je speciaal cas 2 geheugen nodig had? :?
Als ik er naast zit, is dat het eerste wat ik ga aanpassen. :)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

Meneer aard schreef op 09 januari 2004 @ 15:14:
[...]

Daar ben ik niet zeker van heb hiero een AMD AHTLON 1000 mhz @ 1400 lopen met 256 ddr 266 aan boord. Het geheel loppt @ windows xp prof. NFSU loopt als een tiet met alle opties open.
zeg ook minimaal, daarmee bedoel ik dat het de minimale vereiste is voor xp, ik ben van mening dat een xp systeem om alles lekker te kunnen draaien 512 nodig heeft, maar das mijn mening.

zonder meer netjes van je systeem als die dat aan kan
Pagina: 1