Toon posts:

Kapotte Ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijne maat heeft wa problemen gehad met het installeren van zijn waterchill (lek cpu blokje) waardoor zijn Ti4200 128Mb het begeven heeft. Ik zou die kaart willen herstellen door de 8 kapotte smd componenten te vervangen maar daarvoor moet ik natuurlijk de juiste waarde van de componenten kennen. Kan ik die op een of andere manier achterhalen ? Het gaat om een kaart met een standaard nvidia ontwerp.

Een kapot kaartje zoeken is ook welkom, dan verplaats ik de componenten gewoon.

http://users.skynet.be/bk316356/ti4200.jpg

Op bovenstaande foto kan je zien om welke componenten het gaat.

MOB*

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 11:10 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waaruit maak je op dat die componenten defect zijn? Het kan aan de foto liggen, maar ik zie niks vreemds...
Misschien dat je op deze pagina http://users.telenet.be/e...tronics/datacomponent.htm een link kan vinden waar meer info over SMD component identificatie kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op deze foto zie je idd niets want het gaat om een werkende kaart, ik heb deze foto gewoon van het net geplukt en aangeduid welke componenten beschadigd zijn. Mijn digicam is spijtig genoeg niet kwalitatief genoeg om zo'n close-ups te nemen.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:20
ik had destijds op mijn TNT2 ook een hele plas water liggen uit een defect waterblokje en die doet het zover ik weet nog steeds :) (toen het water erop lag trilde het beeld, na opdragen was er niets meer te zien)
Hoe weet je zo zeker dat die componenten kapot zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Initial G schreef op 09 januari 2004 @ 11:47:
ik had destijds op mijn TNT2 ook een hele plas water liggen uit een defect waterblokje en die doet het zover ik weet nog steeds :) (toen het water erop lag trilde het beeld, na opdragen was er niets meer te zien)
Hoe weet je zo zeker dat die componenten kapot zijn?
Ze hangen vol oxidatie :( en buiten die oxidatie is er geen verdere zichtbare schade. Dus ze identificeren is onmogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 12:00 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:20
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 11:52:
[...]

Ze hangen vol oxidatie :( en buiten die oxidatie is er geen verdere zichtbare schade.
OK dan lijkt het wel duidelijk, alhoewel op mijn kaartje ook wel wat oxidatie te zien was... Ik geef je 90% kans dat het aan die 8 componenten ligt.

(heb je al contactspray gebruikt trouwens, dat heb ik toen voor de zekerheid over zowat de hele kaart gespoten)

Verwijderd

Topicstarter
Initial G schreef op 09 januari 2004 @ 11:59:
[...]

OK dan lijkt het wel duidelijk, alhoewel op mijn kaartje ook wel wat oxidatie te zien was... Ik geef je 90% kans dat het aan die 8 componenten ligt.

(heb je al contactspray gebruikt trouwens, dat heb ik toen voor de zekerheid over zowat de hele kaart gespoten)
Neen, en veel verschil zak het niet meer maken, ik heb het kaartje maar 2 weken na het ongeluk ontvangen.
Pagina: 1