[utf8, php] utf8 en entities

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
sinds ik mijn site in utf8 heb omgezet heb ik html_entities() uit mijn scriptjes geschopt, aangezien hierdoor al mijn vreemde text werd omgezet in &#nummer; entities, iets wat me niet heel erg zinvol leek, en ook niet leek te kloppen (kijk bv in source chineese en japanse sites)
nu ik hier achteraf over na loop te denken denk ik dat deze beslissing misschien wat kort door de bocht genomen is, aangezien tekens als & en " eigenlijk bijna altijd in entities dienen worden omgezet.
ga deze dus doormiddel van een str_replace even omzetten, maar vraag me af of er nog meer van dergelijke chars zijn binnen een utf8 document die ik eigenlijk altijd naar hun entity dien om te zetten.

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Bedoel je hiermee niet exact wat htmlspecialchars doet?
code:
1
2
3
4
5
* '&' (ampersand) becomes '&'
* '"' (double quote) becomes '"' when ENT_NOQUOTES is not set.
* ''' (single quote) becomes ''' only when ENT_QUOTES is set.
* '<' (less than) becomes '&lt;'
* '>' (greater than) becomes '&gt;'
Het lijkt mij dat je deze al kent, gezien het niveau van je post, maar ik zet 'm toch voor de zekerheid even neer ;)

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
ach natuurlijk :)
stond bijna op het punt te vragen of hier nog een speciale functie voor was, leek me namelijk al zo standaard.. nog een mazzeltje dat ik dat niet gedaan heb dus, is die vernedering me tenminste bespaard gebleven ;)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Om het even correct te formuleren:
In een HTML document moeten de karakters &, ", ', < en > gecodeerd worden omdat ze voor HTML een speciale betekenis hebben. Dit heeft NIETS te maken met de karakterencoding van de file waarin je ze opslaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Juup op 09-01-2004 18:36 . Reden: typo ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.