Toon posts:

[Audio] Digitaal DTS van PC naar Receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Thuis heb ik een PC met een Soundblaster 5.1 Digital kaart erin.
Deze is aangesloten op mijn Yamaha RX-V440 DTS receiver.
Nu gebruik ik dus geen DTS omdat mijn geluidskaart dat niet aan kan en bijna alle audio gaat via mijn pc.. , DVD, MP3 etc...

Nu denk ik na over een Audigy 2 ZS te nemen.. deze heeft een digitale (coax) aansluiting.. maar .. ik hoor ook veel over de z.g.n. Optische aansluitingen... deze zit slechts op de Audigy 2 ZW Platinum.. en is zo'n 150 euro duurder.. :-( maar wel weer meer shit erbij zoals afstandsbediening etc.. maar dit lijkt mij overbodig , toch ? omdat ik wel een afstandsbediening heb bij mijn receiver...

Wat is nu het beste voor mij ? gewoon de audigy 2 ZS nemen en via coax aansluiten ? ( wat voor kabel is dat ?! en waar kan je die kopen ? ) of toch optisch.. of is een optische kabel ook nog eens vele malen duurder ?

Gaat om goed 2 meter kabel...

Gr. Jelmer

Ps. of zijn er nog betere kaarten in hetzelfde prijssegment ? rond de 100 euro dus van een Audigy 2 ZS.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Coax of optisch maakt niets uit, en optische kabels zijn ook een stuk duurder.
Gewoon via coax aansluiten dus.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je die soundblaster 5.1 digital digitaal aansluit (coax) kan die ook gewooon dts naar je versterker sturen. Mits de bron het aanbied uiteraard. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gaius op 09-01-2004 10:46 ]

Verwijderd

ik heb ook de audigy zs gekocht en zelf een coaxiale kabel inelkaar gedraait en het werkt prima, je moet alleen bij de instellingen overal spdif hebben.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
via de spdif uitgang van de sb-live heb je ook gewoon dts geluid, ac3filter installeren instellen op spdif en ac3 decode bij crative mixer uitzetten

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Je geluidskaart heeft in dit geval niets te maken met wel of geen dts.
Hij stuurt alleen maar een signaal door wat vervolgens wordt gedecodeerd door je receiver.
Dus als je een optische of coaxiale uitgang hebt op je geluidskaart kan je die gewoon aansluiten op je receiver om van het dts geluid te kunnen genieten.

Verwijderd

en als je toch een optische aansluiting wilt hebben.ik heb op die interne feature connector de spdif aansluitingen gevonden en getest.en het werkt.maar je kan evt ook een coax naar optisch convertor kopen.dts heb ik nog niet aan de praat.de DD wel.hiervoor had ik een LIVE maar het geluid van de audigy is 100x beter.ik zoek alleen nog iemand die zijn bracket eens goed onderzoekt om de pin-out te vinden.dan kunnen we die zelf bouwen.

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Audigy 2 ZS binnengekregen, alleen ik krijg hem niet aangesloten via de digitale uitgang. Ik heb de non Pro, dus geen external bracket.
Ik neem aan dat ik een soort van kabel moet zien te vinden dia van een 3.5mm plug naar een coaxiale plug gaat? Ik heb al een 3.5mm plug -> 2-RCA kabel geprobeert, maar dat werk niet. Ik maak gebruik van een Denon 1803 Receiver.

Hoe hebben jullie je Audigy 2 aangesloten?
Pagina: 1