Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb na jaren weer een oud mobieltje teruggevonden. Probleem is dat ie 't niet meer doet. Ik krijg "SIM kaart niet geregistreerd" te zien. Ik heb toentertijd bij Libertel een abbootje gekregen toen ik dit ding kocht.

Het gaat om een Motorola type MG2-4B21.. 't vreemde is dat ik 'm nergens kan terugvinden op 't net. :?

Maareh, aangezien ik nogal noobish ben met mobieltjes.. hoe krijg ik dit ding weer aan de praat?

Bedankt! :)

spek pc, spek hifi, last.fm

• Fire69
  • Nu online
Is je abo nog actief? :?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:24

samo

yo/wassup

probeer eens met een andere sim kaart - deze kaart is waarschijnlijk zo lang niet gebruikt dat ie is uitgezet en kan zich dus niet meer aanmelden op het netwerk...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

gaat het om deze?
Afbeeldingslocatie: http://images.tradera.com/834/3742834_1.jpg

die heet / is beter bekend als de AM3180

[ Voor 26% gewijzigd door sjolmers op 09-01-2004 10:27 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• YoG
  • Niet online
Hoe kom ik daar achter?
samo-arne schreef op 09 januari 2004 @ 10:22:
probeer eens met een andere sim kaart - deze kaart is waarschijnlijk zo lang niet gebruikt dat ie is uitgezet en kan zich dus niet meer aanmelden op het netwerk...
Tsja, die heb ik niet..
Yep! maar dan in 't grijs :)

[ Voor 20% gewijzigd door YoG op 09-01-2004 10:25 ]

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-11 14:45

SiGNe

Ook hoi!

Je kan evt. een sim-only abo kopen van T-mobile.
OF je haalt ergens een pre-paid kaartje.

Niet?
[Specs]

• Fire69
  • Nu online
Hoe kom je daar achter? :? Euh, betaal je nog!? Denk dat dat wel een goed criteria is om je abbo af te sluiten of niet! :/

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Je simkaart is dus niet meer actief. Waarschijnlijk is het een prepaid simkaart en is hij verlopen.

Je zou nu een nieuwe prepaid sim kunnen kopen. Daarbij is het natuurlijk wel de vraag of dat de moeite is met deze telefoon :P

Wel even contact opnemen met Vodafone, waarschijnlijk zit er zowel een provider als een offerlock op de telefoon. Dat wil dus zeggen dat je geen andere Libertel/Vodafone simkaarten kan gebruiken en ook geen simkaarten van een andere provider.

Maar misschien is hij al simlockvrij?

• YoG
  • Niet online
Fire69 schreef op 09 januari 2004 @ 10:27:
Hoe kom je daar achter? :? Euh, betaal je nog!? Denk dat dat wel een goed criteria is om je abbo af te sluiten of niet! :/
Ehheh, als ik ngo steeds zou betalen had ik wel mer moeite gedaan om dat ding terug te vinden.. logischerwijs had ik dus een pre-paid abbo.

Maar bedankt voor de reakties. Als ik ze zo lees lijkt t me verstandiger om gelijk een nieuwe foon met abbo te kopen?
Metalium- schreef op 09 januari 2004 @ 10:31:
Wel even contact opnemen met Vodafone, waarschijnlijk zit er zowel een provider als een offerlock op de telefoon. Dat wil dus zeggen dat je geen andere Libertel/Vodafone simkaarten kan gebruiken en ook geen simkaarten van een andere provider.

Maar misschien is hij al simlockvrij?
Nee denk 't niet.. heb er nooit wat aan veranderd of gemod.
Waarom denk je dat er een offerlock op zit? Zou wel klote zijn, ik wil wel de vrijheid hebben om evt. te kunnen overstappenn ar een andere telco

Maareh Sjolmers, waar heb je die foto kunnen vinden, en hoe? Ik heb met het typenummer dus niks nada kunnen vinden.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11 23:00
Als dat ding al zou oud is, dan kun je bij een winkel van Libertel (of diens juridische opvolgers) waarschijnlijk gewoon gratis die locks er af laten halen. Ik heb laatst ook een oude dutch-tone prepaid bij de Orange-shop laten unlocken. Moest alleen de naam van diegene die hem toen gekocht heeft, en het orginele telefoonnummer opgeven. ZO gepiept!

• Metalium-220

Metalium-220

Forza Utreg!

YoG schreef op 09 januari 2004 @ 10:39:
[...]

[...]

Nee denk 't niet.. heb er nooit wat aan veranderd of gemod.
Waarom denk je dat er een offerlock op zit? Zou wel klote zijn, ik wil wel de vrijheid hebben om evt. te kunnen overstappenn ar een andere telco
Was het oorpronkelijk een prepaid? Dan is de kans groot dat beide locks er op zitten.
Dat is bij Orange in ieder geval zo. Je kan natuurlijk wel de unlockcodes opvragen bij Vodafone.

• YoG
  • Niet online
Metalium- schreef op 09 januari 2004 @ 10:47:
[...]

Was het oorpronkelijk een prepaid? Dan is de kans groot dat beide locks er op zitten.
Dat is bij Orange in ieder geval zo. Je kan natuurlijk wel de unlockcodes opvragen bij Vodafone.
Staan die ook op inet?

ben stiekem al aan 't kijken naar een nieuw foontje :P

• Metalium-220

Metalium-220

Forza Utreg!

YoG schreef op 09 januari 2004 @ 10:49:
[...]

Staan die ook op inet?

Nee. Maar er zijn wel mogelijkheden op bepaalde markten enzo ;)

Ik denk inderdaad dat een nieuwe telefoon in dit geval de beste optie is.

• Fire69
  • Nu online
[...]

Ehheh, als ik ngo steeds zou betalen had ik wel mer moeite gedaan om dat ding terug te vinden.. logischerwijs had ik dus een pre-paid abbo.

Maar bedankt voor de reakties. Als ik ze zo lees lijkt t me verstandiger om gelijk een nieuwe foon met abbo te kopen?

[...]
Ow, abbo op die manier. In belgië noemen we pre-paid geen abbo, vandaar het misverstand. :)

Verwijderd

Fire69 schreef op 09 januari 2004 @ 10:58:
[...]

Ow, abbo op die manier. In belgië noemen we pre-paid geen abbo, vandaar het misverstand. :)
in nederland ook niet :?

hooguit die vreemde constructie van tele2-gsm. da's een echt pre-paid-abo...

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 14:28
YoG schreef op 09 januari 2004 @ 10:49:
Ben je nou aan het kijken voor een telefoon met abbo of zonder? Om even duidelijkheid te scheppen. Prepaid is geen abbo. Prepaid moet je een kaart kopen en zodoende opwaarderen. Met een abbo betaal je maandelijks een x bedrag en daarvan kan je bellen, ga je over je limiet heen wordt dat gewoon in rekening gebracht.

Vandaar het misverstand van: als je nog betaald weet je of je nog een abbo hebt...

• YoG
  • Niet online
Ja ik heb liever een pre-paid .. abbo :P ik vind t belangrijker om bereikbaar te zijn dan zelf te bellen.
Ben ik in principe dan beter uit met een foon die ik zelf koop en daar apart een pre-paid bij koop?

Tsja dán lijkt 't me goedkoper om maar m'n huidige mobiel te houden en die te gaan unlocken ofzo..

right?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

YoG schreef op 09 januari 2004 @ 11:43:
Ja ik heb liever een pre-paid .. abbo :P ik vind t belangrijker om bereikbaar te zijn dan zelf te bellen.
Ik weet niet wat je belgedrag is.... Als je een minimum X aantal minuten per maand belt, bijvoorbeeld voor 10 euro, is het al goedkoper om een abo te nemen...

Verstandig is om het eerst uit te proberen met een prepaid kaartje... Kom je boven de kosten uit, schakel dan over op abo. Vergeet niet dat het in de meeste gevallen niet mogelijk is om een prepaid nummer mee te nemen (dacht ik tenminste, mij is het wel een keer gelukt).
Ben ik in principe dan beter uit met een foon die ik zelf koop en daar apart een pre-paid bij koop?
Tsja, daar kom je alleen achter door het te vergelijken... Tijdrovend klusje...
Maar probeer je ouwe telefoon eens uit kwa standby tijd. Laat hem op alsof het de eerste keer is (2 keer opladen achter elkaar) en kijk hoelang die meegaat. Is het even lang als in het begin (+2 dagen) dan gaat je telefoon nog zeker wel 6 maanden mee, lang genoeg om een prepaid kaartje uit te proberen (zogenaamd sim-only pakket)
Tsja dán lijkt 't me goedkoper om maar m'n huidige mobiel te houden en die te gaan unlocken ofzo..

right?
tsja, als je mobiel het nog doet...

[ Voor 13% gewijzigd door jules op 09-01-2004 12:08 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• YoG
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 09 januari 2004 @ 12:07:
[...]

Ik weet niet wat je belgedrag is.... Als je een minimum X aantal minuten per maand belt, bijvoorbeeld voor 10 euro, is het al goedkoper om een abo te nemen...
Ja ik bel erg weinig en soms helemaal niet, dus dan vind ik t irritant om iedere maand een vast bedrag te moeten betalen, terwijl je voor dat bedrag niet of nauwelijks gebelt hebt.
Verstandig is om het eerst uit te proberen met een prepaid kaartje... Kom je boven de kosten uit, schakel dan over op abo. Vergeet niet dat het in de meeste gevallen niet mogelijk is om een prepaid nummer mee te nemen (dacht ik tenminste, mij is het wel een keer gelukt).
Aha.. :)
[...]
Tsja, daar kom je alleen achter door het te vergelijken... Tijdrovend klusje...
Maar probeer je ouwe telefoon eens uit kwa standby tijd. Laat hem op alsof het de eerste keer is (2 keer opladen achter elkaar) en kijk hoelang die meegaat. Is het even lang als in het begin (+2 dagen) dan gaat je telefoon nog zeker wel 6 maanden mee, lang genoeg om een prepaid kaartje uit te proberen (zogenaamd sim-only pakket)
Ik volg 't ff niet, moet je er van uitgaan dat je mobiel maar een paar jaartjes meegaat ?!
[...]
tsja, als je mobiel het nog doet...
Ja die werkt dus nog perfekt.. zeer weinig gebruikt

• Racemol
Voor een paar centen heb je al een nieuwe mobiel met wat beltegoed erbij. Het lijkt mij dan ook niet nuttig om je oude mobiel te gaan unlocken.

Mobieltjes gaan over het algemeen niet zo heel lang mee, en natuurlijk gaat de techniek ook een stuk vooruit. De levensduur van de batterij gaat sterk achteruit. Het lijkt dan bijvoorbeeld dat je batterij nog helemaal vol is, maar als je dan gaat bellen is ie binnen een paar min leeg. Dat is dus lastig als je hem een keer echt nodig hebt.

Oftwel ga naar de stad en haal een mobieltje met prepaid kaart.

• YoG
  • Niet online
Racemol schreef op 09 januari 2004 @ 12:22:
Voor een paar centen heb je al een nieuwe mobiel met wat beltegoed erbij. Het lijkt mij dan ook niet nuttig om je oude mobiel te gaan unlocken.

Mobieltjes gaan over het algemeen niet zo heel lang mee, en natuurlijk gaat de techniek ook een stuk vooruit. De levensduur van de batterij gaat sterk achteruit. Het lijkt dan bijvoorbeeld dat je batterij nog helemaal vol is, maar als je dan gaat bellen is ie binnen een paar min leeg. Dat is dus lastig als je hem een keer echt nodig hebt.

Oftwel ga naar de stad en haal een mobieltje met prepaid kaart.
Ja okee zit wat in.. maar zoals ik al zei heb ik deze telefoon zeer weinig gebruikt. Of maakt dat niet uit voor de levensduur van de batterij :? (ivm weglekken ofzo)

Maar kan ik in principe zonder te unlocken enzo dit foontje nog gebruiken bij Vodafone? (aangezien dat vroeger Libertel heette, right?) Want ik zou t toch nog zonde vinden om dit ding niet meer te gebruiken.

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
Hoe lang heb je dat ding al liggen? Als die al erg lang ligt, dan is ze batterij waarschijnlijk niet meer goed. Dwz dat de stanby-tijd erg kort is. Heb je geen vriend / vriendin / familie met een Vodafone-prepaid SIM? Dan kun je even kijken of hij überhaubt wel nieuwe(re) SIM's aankan.

Je koopt voor een euro of 50 al een nieuwe prepaid telefoon met beltegoed erbij...
Ik zou niet veel moeite gaan doen om deze aan te praat te gaan krijgen.

• Racemol
Het maakt voor de batterij inderdaad niet uit of hij veel gebruikt is. Juist het lang niet gebruiken van de batterij is slecht. Voor de rest delen djeejdjeej en ik dezelfde gedachten hierover.

• YoG
  • Niet online
Okee dan koop ik wel een nieuwe

Bedankt ;)

('t was toch maar een verjaardagskadootje :P)

• Racemol
goedzo :7

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Een Li-ion batterij, bekent om het feit dat hij geen geheugen effect heeft, en dat hij duurder is, gaat minderlang mee dan de accu's in de goekopere telefoons, de zogenaamde Ni-MH batterijen met geheugen effect.

Reken op een levensduur van 2-3 jaar van een Li-ion batterij en een 2-4 jaar van een Ni-MH batterij. Van die laatste is het dus erg afhankelijk van hoe hij gebruikt is! Belangrijk is het om hem altijd volledig te ontladen en dan pas op te laden. Doe je dit niet/is dit niet gebeurd, dan gaat de levensduur dus achteruit.

Wat ik wilde zeggen met m'n verhaal over die accu (een paar posts hierboven)
Test je accu uit..
Laad hem na lange tijd gebruiken 1 keer flink op; twee keer achter elkaar, of laat hem 24h aan de lader hangen (zelfde effect).

Weet je nog hoe lang hij het deed in het begin toen je hem gebruikte (kwa standby tijd, telefoon aan hebben staan maar niet gebruiken)? Gaat hij na het goed opladen zoals hierboven ongeveer even lang mee, of is de accu al binnen een dag leeg?
Als de accu veel sneller leeg gaat dan toen je hem in het begin had, dan is het inderdaad aan te raden om een nieuwe te kopen...

Verwijderd

Dat ding is ook nog een singleband... Dus Orange, T-Mobile en Telfort zullen sowieso niet werken in dit toestel.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Je kunt gewoon een Vodofoon prepaid SIM-kaartje halen voor 10 euro. Krijg je een nieuwe telefoonnummer, en ook 10 euro beltegoed bij, dus eigenlijk krijg je dat sim-kaartje gratis!

• YoG
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 10 januari 2004 @ 23:01:
Belangrijk is het om hem altijd volledig te ontladen en dan pas op te laden. Doe je dit niet/is dit niet gebeurd, dan gaat de levensduur dus achteruit.
Hm, hoe doe ik dat? Of doet de oplader dat zelf?
Wat ik wilde zeggen met m'n verhaal over die accu (een paar posts hierboven)
Test je accu uit..
Laad hem na lange tijd gebruiken 1 keer flink op; twee keer achter elkaar, of laat hem 24h aan de lader hangen (zelfde effect).
Dus ik laat 'm gewoon aanstaan tot de accu helemaal leeg is en dan opladen?
Wat bedoel je precies met 2 keer achter elkaar opladen?
En 24 uur aan de lader.. is dat wel veilig? :?
Weet je nog hoe lang hij het deed in het begin toen je hem gebruikte (kwa standby tijd, telefoon aan hebben staan maar niet gebruiken)?
Nee echt geen flauw idee.. maar ik kan er dus vanuit gaan dat als ie binnen een dag leeg is, dat 't dus einde verhaal is voor die foon... ?
Mastermind schreef op 11 januari 2004 @ 02:10:
Je kunt gewoon een Vodofoon prepaid SIM-kaartje halen voor 10 euro. Krijg je een nieuwe telefoonnummer, en ook 10 euro beltegoed bij, dus eigenlijk krijg je dat sim-kaartje gratis!
okee dan :)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

YoG schreef op 11 januari 2004 @ 12:33:
[...]

Hm, hoe doe ik dat? Of doet de oplader dat zelf?
Ontladen doen alleen dure acculaders voor (losse) batterijen oid. Denk niet dat je telefoon dat kan. Gewoon je telefoon aan laten staan totdat hij volledig leeg is
Dus ik laat 'm gewoon aanstaan tot de accu helemaal leeg is en dan opladen?
Wat bedoel je precies met 2 keer achter elkaar opladen?
En 24 uur aan de lader.. is dat wel veilig? :?
Precies, aanzetten en helemaal leeg laten lopen.

2x achter elkaar opladen= 1x opladen totdat de batterij helemaal vol is, daarna stekkertje uit de phone, dan weer terug erin en dan eenzelfde tijdsduur op laten laden.

24u opladen veilig? Zolang het geen Nokia met (il)legale accu is :P
[Serieuze modus] Als een apparaat op accu/batterijen nieuw is, word het vaak aangeraden om hem de eerste keer of de eerste 2-3 keren een flinke "opdonder" te geven. Hiermee bedoel ik 2-3 keer langer opladen dan normaal. Tevens is het aan te raden om als de accu een langere periode niet gebruikt is (+2-6 maanden) om dan hetzelfde te doen. 24u lang je accu opladen geeft dus ongeveer dat effect.
Het nut hiervan is, is dat je accu meer power krijgt en behoud. Echter niet als je het blijvend doet....
Nee echt geen flauw idee.. maar ik kan er dus vanuit gaan dat als ie binnen een dag leeg is, dat 't dus einde verhaal is voor die foon... ?
Yupz, ga daar maar vanuit...

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Maareh Sjolmers, waar heb je die foto kunnen vinden, en hoe? Ik heb met het typenummer dus niks nada kunnen vinden.
Gewoon type nummer ingeklopt in google. toen kreeg ik twee sites, waarvan een noors daar stond ...in europe sold as....de europese naam....Deze heb ik ingevuld in google en toen op afbeeldingen gedrukt.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• YoG
  • Niet online
Nou ik heb m al aanstaan sinds eergister 1500 uur en de accu is nog steeds helemaal vol! Tenminste dat geeft de display aan.
Dus dit foontje hou ik gewoon!

• Racemol
Heb je al gekeken naar wat ATB zei?
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 00:33:
Dat ding is ook nog een singleband... Dus Orange, T-Mobile en Telfort zullen sowieso niet werken in dit toestel.

• YoG
  • Niet online
Dan neem ik toch gewoon een abootje bij Vodafone?
Of kan iemand die belt vanaf Orange enz. mij ook niet bereiken ?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

YoG schreef op 14 januari 2004 @ 17:14:
Dan neem ik toch gewoon een abootje bij Vodafone?
Of kan iemand die belt vanaf Orange enz. mij ook niet bereiken ?
Je kan op het Vodafone netwerk bellen en gebeld worden door alle providers, ook vanaf het vaste net. Echter, wil je met die telefoon (single band) op een ander netwerk bellen, waar een dual band toestel voor vereist is, doet hij het niet, simpelweg omdat hij zogenaamd geen netwerk kan vinden. Mogelijk zul je om die reden in het buitenland ook problemen kunnen ondervinden. Maar met zekerheid durf ik dat laatste niet te zeggen..

• YoG
  • Niet online
Gezien de reakties verwacht ik niet dat mn foon nog lang zal meegaan. dus dan blijf ik er nog Vodafone mee gebruiken tot ie de geest geeft, daarna koop ik wel een nieuwe.

Pagina: 1