Is svideo-->svideo beter dan svideo-->scart?!

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Even een vraag waar ik nergens (GoT, FAQ's, Google) zo snel een antwoord op kon vinden; stel dat je tv zowel een scart ingang als een s-video ingang heeft; maakt het dan uit, voor de kwaliteit van het beeld, wat voor kabel je gebruikt om een PC met svideo-out te verbinden met die TV?

Ik heb dus een svideo->scart kabel en een svideo<-->svideo kabel en ik vroeg me dus af of ik nou de 'voordelen' van svideo teniet doe als er aan de andere kant een scart connector hangt? Of is 2 x svideo altijd beter dan svideo-scart?

Bij zo'n svideo2composite adapter heb je dus wel last van kwaliteits verlies door eerst van je 'mooie' svideo signaal een 'brak' coax-composite signaal te maken, maar vroeg me dus af hoe dat zat met svideo-scart :?

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Volgens mij is scart minstens net zo goed als s-video. En dus maakt het hierbij weinig uit, je blijft de kwaliteit van s-video houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 13:54

The Bad Seed

Chaotic since 1983

scart is een soort kabel/aansluiting, s-video is een soort signaal.
Een aantal van de pinnetjes in een scart zijn voor het s-video signaal, dus het maakt niks uit voor de kwaliteit (moet je tv natuurlijk wel s-video over scart ondersteunen)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Dat ligt eraan; of het signaal wordt omgezet naar composite of niet. Ook al ondersteund je tv wel s-video, je kan best een kabel/scartconnector hebben die het signaal omzet naar composite om elke tv te kunnen ondersteunen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 09-01-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49
Anoniem: 21405 schreef op 09 januari 2004 @ 16:45:
Dat ligt eraan; of het signaal wordt omgezet naar composite of niet. Ook al ondersteund je tv wel s-video, je kan best een kabel/scartconnector hebben die het signaal omzet naar composite om elke tv te kunnen ondersteunen.
Scart kan alles aan, s-video, composit en zelfs RGB :). Maar iedere omzetting zal er kwaliteit verlorgen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Toch kan S-video--> SCART een voordeel hebben. In de SCART spec is namelijk ook ruimte voor twee audiokanalen, die je wellicht in die kabel kan bundelen. Dan heb je maar één kabel nodig om zowel een s-video als twee audiokanalen naar je TV te sturen.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Termi schreef op 09 januari 2004 @ 17:41:
[...]

Scart kan alles aan, s-video, composit en zelfs RGB :). Maar iedere omzetting zal er kwaliteit verlorgen gaan.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat er connectoren zijn die de boel omzetten omdat niet elke tv s-video aan kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Topicstarter
koraks schreef op 09 januari 2004 @ 17:47:
Toch kan S-video--> SCART een voordeel hebben. In de SCART spec is namelijk ook ruimte voor twee audiokanalen, die je wellicht in die kabel kan bundelen. Dan heb je maar één kabel nodig om zowel een s-video als twee audiokanalen naar je TV te sturen.
Yup, dat was voor mij de hoofdreden waarom ik juist Scart wilde gebruiken, meteen audio+video via 1 kabel m'n TV in. Had het alleen een beetje zonde gevonden als daardoor de svideo kwaliteit verloren zou gaan. Gelukkig zag ik een schematje ook al dat er meer scart-pinnetjes gebruikt worden bij svideo-->scart dan bij composite-->scart; dat gaf me dus ook al goede hoop :)

Bedankt voor de antwoorden!

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1