[Pinnacle] Studio 8 DVD probleem

Pagina: 1
Acties:

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik heb adhv een DC10+ kaart enkele analoge videobanden op de PC gecaptured. Daarvan heb ik vervolgens met Studio 8 van Pinnacle een compositie gemaakt en die laten renderen tot DVD op de harde schijf.

Met Nero Bruning ROM brand ik dan de DVD om af te spelen op stand-alone DVD spelers.

Alles lukt aardig, maar toch heb ik enkele vragen:

1. Soms trilt het beelt heel lichtjes op en neer (maar net genoeg om storend te zijn) als ik de DVD afspeel. Sommige scenes hebben er last van, andere totaal niet. Op de originele tapes is het trillen niet te zien, en het is evenmin te zien op de gecapturede AVI files. Wanneer ik de DVD nogmaals render en brand, is het trillen nog steeds te zien, dus het is blijkbaar geen 'fout' tijdens het renderen of branden.
Herkent iemand dit probleem en is hier iets aan te doen?

2. Wat ook storend is, is dat ik op de op de bovenstaande wijze gemaakte DVDs niet kan vooruit of terug spoelen met beeld. Wanneer ik de 'fast forward' knop op de DVD speler gebruik, kan ik maximaal 2x sneller vooruit spoelen, terwijl dit normaal 2, 4, 8 tot 16x gaat. Wanneer ik na 2x nogmaals op de knop duw om 4x sneller vooruit te spoelen, springt de DVD naar het begin en begint opnieuw af te spelen. Terug spoelen gaat al helemaal niet, van zodra ik dat probeer, springt de DVD naar het begin van de DVD. Met het vooruit of terug spoelen van andere DVDs (niet zelf gemaakt met Studio 8) heb ik geen problemen.
Herkent iemand dit probleem en is hier iets aan te doen?

3. Hoe maak je in hemelsnaam zo'n DVD menu aan? Ik probeer zo'n menu in te geven in Studio 8 maar krijg telkens een melding dat de laatste knop verwijderd is en er dus geen knoppen in het menu zitten. Wanneer ik dan een knop toevoeg, weet ik niet hoe ik deze kan koppelen aan een bepaalde scene.

Alvast bedankt voor de antwoorden...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Kijk hier en hier eens. Staat op allebei een heleboel info over Pinnacle en je kunt er met al je vragen terecht.
Waarom brand je met Nero? Je kunt ook direct vanuit Pinnacle branden. Werkt bij mij perfect. Heb je dat al eens geprobeerd.
Misschien komt het daardoor ook wel dat je menu's niet werken. Ik doe het ook altijd op deze manier en bij mij werkt het perfect.
Heb je de nieuwste driverupdate's al wel? Stond vandaag nog iets van op de frontpage.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Studio van Pinnacle is niet echt geschikt om DVD's mee te maken, de encoder die je films omzet is erg zwak en geeft een slecht eindresultaat.

Om echt de beste kwaliteit te krijgen voor je DVD's moet je aller eerst niet vanuit Studio de DVD renderen, maar naar een AVI file, die je dan met een externe encoder naar MPEG2 converteert. Aanraders zijn de encoders TMPGenc of Cinemacraft !

Die MPEG2 bestanden die je dan hebt kan je gebruiken in speciale DVD authoring pakketten waar je veel meer mogelijkheden hebt voor je DVD menus, zoals bewegende video in je knopjes, bewegende menus etc etc

Goede DVD authoring tools zijn Ulead DVD Workshop, ULead Moviefactory of nog beter Adobe Encore DVD !

Wil je alles in 1, dus een perfecte video editor, goede encoder en DVD authoring in 1 enkel programma, dan is Pinnacle (liquid) Edition een aanrader, maar wel duur !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Xymox schreef op 09 januari 2004 @ 15:54:
Studio van Pinnacle is niet echt geschikt om DVD's mee te maken, de encoder die je films omzet is erg zwak en geeft een slecht eindresultaat.

Om echt de beste kwaliteit te krijgen voor je DVD's moet je aller eerst niet vanuit Studio de DVD renderen, maar naar een AVI file, die je dan met een externe encoder naar MPEG2 converteert. Aanraders zijn de encoders TMPGenc of Cinemacraft !

Die MPEG2 bestanden die je dan hebt kan je gebruiken in speciale DVD authoring pakketten waar je veel meer mogelijkheden hebt voor je DVD menus, zoals bewegende video in je knopjes, bewegende menus etc etc

Goede DVD authoring tools zijn Ulead DVD Workshop, ULead Moviefactory of nog beter Adobe Encore DVD !

Wil je alles in 1, dus een perfecte video editor, goede encoder en DVD authoring in 1 enkel programma, dan is Pinnacle (liquid) Edition een aanrader, maar wel duur !
Kweenie wat jij allemaal doet of niet doet met je pinnacle maar ik brand er perfect dvd's mee. Waarom zou je het zo omslachtig doen met TMPGenc?
Ben je hartstikke veel tijd aan kwijt.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

megaleo schreef op 09 januari 2004 @ 16:25:
[...]

Kweenie wat jij allemaal doet of niet doet met je pinnacle maar ik brand er perfect dvd's mee. Waarom zou je het zo omslachtig doen met TMPGenc?
Ben je hartstikke veel tijd aan kwijt.
Branden gaat ook perfect ;) !

Ik vind de video kwaliteit ronduit slecht die de MPEG encoder van Studio produceert. Vergelijk de MPEG's van Studio en TMPGenc maar eens met elkaar...

En encoderen met TMPGenc is inderdaad langzaam !

Ik gebruik daarom ook Cinemacraft, redelijke snelheid en volgens een aantal reviews ook met het beste resultaat !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j