Optisch en Analoog tegelijk voor Z-680 en TV

Pagina: 1
Acties:

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hellow,

voor de modejes : heb de search gebruik }:O

goed..dan hier het probleem: ik heb op dit moment mijn Z-680 analoog aangesloten op de onboard soundcard. :P

nu hebben we beneden ook een tv aan de computer gekoppeld. daar wil ik natuurlijk ook geluid hebben. nu zat ik aan het volgende te denken:

kan ik mijn Z-680 optisch aansluiten en dat dan het geluid tevens komt uit de line-out van de geluidskaart? ik heb nog niet zo'n kaart, maar daarom vraag ik het hier eerst even. dus dat we dan boven en beneden geluid hebben via verschillende uitgangen ( line-out en optisch ) zonder dat er met software hoef te worden geselecteerd welke uitgang het moet..dus niet dat ik eerst nog moet switchen tussen uitgangen van de geluidskaart.

iemand ervaring of die hier een antwoord op weet? _/-\o_

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je kan toch op de POD die bij ze Z-680 zit, die control Pod, selecteren welke uitgang je wilt gebruiken?!?
Lijkt me toch dat je op die manier verschillende kanalen kan selecteren.
Je zult ze alleen niet tegelijk kunnen gebruiken lijkt me zo...

• rikgoodhart
  • Niet online
BredeP schreef op 09 januari 2004 @ 09:52:
Je kan toch op de POD die bij ze Z-680 zit, die control Pod, selecteren welke uitgang je wilt gebruiken?!?
Lijkt me toch dat je op die manier verschillende kanalen kan selecteren.
Je zult ze alleen niet tegelijk kunnen gebruiken lijkt me zo...
dat klopt, wanneer je selecteert welke uitgang je wilt...dan paktie daar het geluid vandaan. hij stuurt het er niet naar toe! that's the trick dus... beneden moet dus wel via de line-out dacht ik zo.. maar weet niet zeker of optisch en line-out tegelijk kan..

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat wil je nou precies dan?
Ik snap je vraag blijkbaar niet helemaal.

Je hebt je PC aangesloten op die Z680, en je wilt je TV er ook op aansluiten.
Correct?
rikgoodhart schreef op 09 januari 2004 @ 09:54:
[...]

dat klopt, wanneer je selecteert welke uitgang je wilt...dan paktie daar het geluid vandaan. hij stuurt het er niet naar toe! that's the trick dus... beneden moet dus wel via de line-out dacht ik zo.. maar weet niet zeker of optisch en line-out tegelijk kan..
Ik lees dit nu net nog een keer...
Je wilt vanuit je Z680 geluid doorsturen?!?
Dan kan dus niet, want die aansluitingen achterop zijn INgangen...

[ Voor 63% gewijzigd door Brede P op 09-01-2004 09:58 ]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:56
Volgens mij kan je niet 2 de zelfde tegelijk doen , je kan namelijk maar 1 selecteren, Direct / optical / COAXIAAL

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• rikgoodhart
  • Niet online
BredeP schreef op 09 januari 2004 @ 09:55:
Wat wil je nou precies dan?
Ik snap je vraag blijkbaar niet helemaal.

Je hebt je PC aangesloten op die Z680, en je wilt je TV er ook op aansluiten.
Correct?

[...]

Ik lees dit nu net nog een keer...
Je wilt vanuit je Z680 geluid doorsturen?!?
Dan kan dus niet, want die aansluitingen achterop zijn INgangen...
klopt...dat zijn ingangen.. ik wil het ook niet doorsturen via de Z-680. ik wil gewoon dat de Z-680 via optisch wordt gebruikt voor de computer en dat de TV gebruik maakt van de line-out van de computer.

de Z-680 kan namelijk geen geluid doorsturen dus daarom dacht ik ...dan de TV maar via de line-out...dat is namelijk een UITgang...en die heeft de Z-680 niet meer...

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:56
zie mijn vorige post , dat gaat volgens mij niet lukken tegelijk , je zou wel iedere keer de input moeten veranderen dan.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• rikgoodhart
  • Niet online
Possible schreef op 09 januari 2004 @ 10:05:
zie mijn vorige post , dat gaat volgens mij niet lukken tegelijk , je zou wel iedere keer de input moeten veranderen dan.
hmm..dat is wel minders! op de control pod heb ik ook een headphone aansluiting...dat is in feite toch ook een output? zou het mogelijk zijn om em daarop aan te sluiten? dan hoef ik namelijk niet eens een geluidskaart te halen..

hoewel het mooiste zou zijn als je optical en line-out tegelijk kon gebruiken, maar dit kan blijkbaar dus niet...

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
of splittertje op de analoge out doen? en dan nog een kabeltje kopen zodat je de ene in de tv doet en de andere in de Z-680?...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• rikgoodhart
  • Niet online
BiG-GuY schreef op 10 januari 2004 @ 09:41:
of splittertje op de analoge out doen? en dan nog een kabeltje kopen zodat je de ene in de tv doet en de andere in de Z-680?...
heeft de soundcard hier wel genoeg power voor? :>

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
uhm... weet nie, maar ik heb vet veel splitter op mijn SB Live 1024 Player, ik heb het zo:
front-->front-speakers+Koptelefoon+tv-out naar VCR in huiskamer, rear--> gewoon rear-speakers, heb alleen 4.1 creative setje, is wel wat minder dan die Z-680 denk ik, wat voor geluidskaart heb je? ik denk dat je je onboard zo wel kan opblazen :+

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• rikgoodhart
  • Niet online
BiG-GuY schreef op 10 januari 2004 @ 10:47:
uhm... weet nie, maar ik heb vet veel splitter op mijn SB Live 1024 Player, ik heb het zo:
front-->front-speakers+Koptelefoon+tv-out naar VCR in huiskamer, rear--> gewoon rear-speakers, heb alleen 4.1 creative setje, is wel wat minder dan die Z-680 denk ik, wat voor geluidskaart heb je? ik denk dat je je onboard zo wel kan opblazen :+
ik heb ook al zo'n idee dat ik mijn rear van me soundkaart heb opgeblazen :P wanneer ik em eruit haal hoor ik namelijk geen verschil. nou mensen...het werkt in ieder geval wel met mijn headphone plug.

wat raden jullie mij aan dan...in combinatie met de Z-680.. onboard blijven gebruiken, of een andere geluidskaart met optisch? want mischien kan optisch harder? mijn geluid is namelijk een beetje zacht ( soundcard opgeblazen zoals ik al eerder zei? )
Pagina: 1