[ASP/Perl] Cannot find server or DNS Error *

Pagina: 1
Acties:

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 10:33
Ik weet niet of ik dit op de juiste plaats post, dit leek me in ieder geval de beste plaats.
Voor een project dat ik bezig ben wordt er op een gegeven moment van domein1 naar domein2 gegaan via een normale form. Er wordt verwezen naar een ASP file (1) die een PERL bestand aanroept, waarna een ASP file (2) aangeroepen wordt die weer naar een andere ASP file gaat verwijzen en hierin wordt uiteindelijk het resultaat getoond.
Nu blijft hij vaak hangen in (2) met daar de standaard IE fout : Cannot find server or DNS Error.

Mijn vraag is nu waar dit aan kan liggen? Is dit :
- gewoon iets wat wel kan gebeuren en waar je niets aan kan doen (lijkt me onwaarschijnlijk)
- een probleem met de DNS van de hosting provider ?
- een probleem met de DNS van mijn ISP ?
- slechte scripting van mij
- ...

Ik heb de indruk dat dit gebeurt als ik even niet meer op de pagina geweest ben. Als ik volop aan het testen ben gebeurt het nooit, altijd alleen de eerste keer nadat ik er even niet meer op ben geweest.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

- gewoon iets wat wel kan gebeuren en waar je niets aan kan doen (lijkt me onwaarschijnlijk)
Kan altijd gebeuren
- een probleem met de DNS van de hosting provider ?
- een probleem met de DNS van mijn ISP ?
Als overige pagina's op dat domein het wel doen, is dit praktisch wel uit te sluiten.
- slechte scripting van mij
Als de rest van de pagina's het wel doen, is hier wel een redelijke kans op ja; bijvoorbeeld deadlocks of dat een script een server 'opblaast'.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 10:33
Kan altijd gebeuren
Kan, maar ik hoop dat het iets is waar ik iets aan kan doen :)
Als overige pagina's op dat domein het wel doen, is dit praktisch wel uit te sluiten.
Ik was eerder aan het denken dat een DNS server van mijn ISP of hosting provider misschien soms moeilijk te bereiken zou zijn maar als eenmaal de connectie gelegd geweest is dat hij dan dat wat beter "onthoudt".
Als de rest van de pagina's het wel doen, is hier wel een redelijke kans op ja; bijvoorbeeld deadlocks of dat een script een server 'opblaast'.
als ik onmiddellijk nadat dat gebeurt het opnieuw uitvoer dan werkt het wel en het blijft ook altijd werken totdat ik het weer een tijdje niet uitvoer... Sluit dat een fout in het script niet uit?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kan, maar ik hoop dat het iets is waar ik iets aan kan doen
DNS-server kan altijd wel eens vastlopen of problemen hebben; kwestie van pech hebben. :)
Ik was eerder aan het denken dat een DNS server van mijn ISP of hosting provider misschien soms moeilijk te bereiken zou zijn maar als eenmaal de connectie gelegd geweest is dat hij dan dat wat beter "onthoudt".
Als mijndomein.nl/test1.asp een foutmelding neemt, en mijndomein.nl/test1.html niet, kan je er vanuit gaan dat er geen DNS probleem is.
als ik onmiddellijk nadat dat gebeurt het opnieuw uitvoer dan werkt het wel en het blijft ook altijd werken totdat ik het weer een tijdje niet uitvoer... Sluit dat een fout in het script niet uit?
ASP:
1
2
3
4
5
If Application("test") = ""
     Application("test") = "blaat"
     ' blaas server op cruciale manier op voor dit request
End if
' normale code

Kan dus best aan je script liggen.