Aargh het is om gek van te worden.. Zodra ik een rowspan attribute ga gebruiken kan ik de hoogte van bepaalde cellen niet meer zetten..
(Ik heb de border van de table even aangezet om wat meer duidelijkheid te scheppen)
Rood gemarkeerd:
Een cell die voor verticale opvulling moet zorgen, deze heb ik op height="100%" gezet maar hij weigert deze hoogte aan te nemen.. De rijen erboven (geel gemarkeerd) zijn nl. dynamisch in aantal. Ik mag de opvulcel dus geen vaste (px) grootte geven.
Blauw gemarkeerd:
Een cell met een rowspan van het aantal rijen links van deze cell +1 (+1 voor de opvulcell)
Geel gemarkeerd:
Een variabel aantal rijen, die stuk voor stuk eigenlijk rond de 16px hoog zou moeten zijn. Wanneer ik de height van deze rijen op een vast aantal pixels zet via height=.. of (style)height=..px (Wat ook een oplossing zou moeten zijn) weigert dit wederom correct weergegeven te worden.
Mijn vraag is: Hoe krijg ik het in godsnaam voor elkaar dat de cell die de boel moet opvullen dat ook daadwerkelijk doet, het probleem dat nl. optreedt is wanneer er meerdere rijen boven de opvulcell zitten (Bij persoonlijke diensten, daar kan bijvoorbeeld nog telefonische diensten en meerdere bijkomen) deze rijen niet een minimale grootte hebben en deze dus niet netjes 'tegen elkaar' aan staan.

(Ik heb de border van de table even aangezet om wat meer duidelijkheid te scheppen)
Rood gemarkeerd:
Een cell die voor verticale opvulling moet zorgen, deze heb ik op height="100%" gezet maar hij weigert deze hoogte aan te nemen.. De rijen erboven (geel gemarkeerd) zijn nl. dynamisch in aantal. Ik mag de opvulcel dus geen vaste (px) grootte geven.
Blauw gemarkeerd:
Een cell met een rowspan van het aantal rijen links van deze cell +1 (+1 voor de opvulcell)
Geel gemarkeerd:
Een variabel aantal rijen, die stuk voor stuk eigenlijk rond de 16px hoog zou moeten zijn. Wanneer ik de height van deze rijen op een vast aantal pixels zet via height=.. of (style)height=..px (Wat ook een oplossing zou moeten zijn) weigert dit wederom correct weergegeven te worden.
Mijn vraag is: Hoe krijg ik het in godsnaam voor elkaar dat de cell die de boel moet opvullen dat ook daadwerkelijk doet, het probleem dat nl. optreedt is wanneer er meerdere rijen boven de opvulcell zitten (Bij persoonlijke diensten, daar kan bijvoorbeeld nog telefonische diensten en meerdere bijkomen) deze rijen niet een minimale grootte hebben en deze dus niet netjes 'tegen elkaar' aan staan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| for (int i=0;i<XmlServicePaymentsSpec.Count;i++)
{
XmlNode XmlServicePaymentSpec = XmlServicePaymentsSpec[i];
%>
<TR class="<% Response.Write((i==0) ? "summarystart" : "summary"); %>">
<TD valign="top" colspan="4"><% Response.Write(Server.HtmlEncode(XmlNodeAttribute.GetString(XmlServicePaymentSpec, "cServiceType", ""))); %> diensten:</TD>
<TD valign="top"> <% Response.Write(Server.HtmlEncode(timeToString(XmlNodeAttribute.GetInt(XmlServicePaymentSpec, "iDuration", 0)))); %></TD>
<TD valign="top"> <% Response.Write(Server.HtmlEncode(timeToString(XmlNodeAttribute.GetInt(XmlServicePaymentSpec, "iWaitTime", 0)))); %></TD>
<TD valign="top"> <% Response.Write(Server.HtmlEncode(timeToString(XmlNodeAttribute.GetInt(XmlServicePaymentSpec, "iTravelTime", 0)))); %></TD>
<TD valign="top"> <% Response.Write(Server.HtmlEncode(timeToString(XmlNodeAttribute.GetInt(XmlServicePaymentSpec, "iStandbyTime", 0)))); %></TD>
<TD valign="top"> </TD>
<TD valign="top"> <% Response.Write(Server.HtmlEncode(smallMoneyToString(XmlNodeAttribute.GetString(XmlServicePaymentSpec, "mService", "")))); %></TD>
<%
if (i==0)
{
%>
<TD valign="top" colspan="4" style="border: 2px solid black" rowspan="<% Response.Write(XmlServicePaymentsSpec.Count+1); %>">
<TABLE class="summarytable" border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
<TR class="data">
<TD class="left">Telefoon kosten:</TD>
<TD class="right"><% Response.Write(smallMoneyToString(XmlNodeAttribute.GetString(XmlServicePaymentTotal, "mTotalTelephoneExpense", ""), "0,00")); %></TD>
</TR>
<TR class="data">
<TD class="left">Reiskosten</TD>
<TD class="right"><% Response.Write(smallMoneyToString(XmlNodeAttribute.GetString(XmlServicePaymentTotal, "mTotalTravelExpense", ""), "0,00")); %></TD>
</TR>
<TR class="data">
<TD class="left">KM vergoeding</TD>
<TD class="right"><% Response.Write(smallMoneyToString(XmlNodeAttribute.GetString(XmlServicePaymentTotal, "mTotalTravelAllowence", ""), "0,00")); %></TD>
</TR>
<TR class="data">
<TD class="left">Overige:</TD>
<TD class="right"><% Response.Write(smallMoneyToString(XmlNodeAttribute.GetString(XmlServicePaymentTotal, "mTotalExtraCost", ""), "0,00")); %></TD>
</TR>
<TR class="data">
<TD class="left">Honorarium:</TD>
<TD class="right"><% Response.Write(smallMoneyToString(XmlNodeAttribute.GetString(XmlServicePaymentTotal, "mTotalService", ""), "0,00")); %></TD>
</TR>
<TR class="data">
<TD class="left" style="border-top:2px solid black">Totaal:</TD>
<TD class="right" style="border-top:2px solid black"><% Response.Write(smallMoneyToString(XmlNodeAttribute.GetString(XmlServicePaymentTotal, "mTotal", ""), "0,00")); %></TD>
</TR>
</TABLE>
</TD>
<%
}
%>
</TR>
<%
}
%>
<TR> <!-- OPVUL CELL -->
<TD height="100%" colspan="10"> </TD>