Hard disk?

Pagina: 1
Acties:

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Ik wil een nieuwe HD kopen wat is een goede?

Ik heb een asus P2B mobo helaas ondersteunt deze geen ata 66 PCI erbij kopen?

en een pentium 3 450 (draait op 4,5 x 112)

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

ata 66 controller zou ik niet kopen, geeft soms rare problemen(vooral Linux) en levert minimale winst(zit namelijk via pci slot dus 33Mhz), je kan er wel gewoon een ATA 66 schijf bijgooien, want ze zijn downwards compatible.
Ik zou een WD of IBM met 2meg cache kopen, dat zijn errug goete schijven.
Veel plezier.

Oh ja joh!!!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
Ik ga zelf straks ook een hdd kopen en ik ga voor een IBM DJNA of DTPA 13,5 GB. Zijn allebei 7200 rpm en 2mb cache. Echt retesnel dus. Heb net een systeem voor iemand gebouwd met zo'n hdd en dat is echt retesnel.

UDMA/66 is leuk als je het hebt, maar ik zou er geen nieuwe kaart voor kopen, want snelheidsvoordeel biedt het niet of nauwelijks.

Verwijderd

En wat heeft een PCI slot van 33 mhz in vredesnaam te maken met het ATA/66 protocol ?!?!?!?!!?
De maximale doorvoer van je PCI bus haal je echt niet met een ATA/66 controller...........................

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:03
Rosink, dat zat ik net ook al te bedenken, pci 33mhz heeft 133mb/sec doorvoer en ata66 maar 66,6mb/sec

maare om antwoord te geven op je vraag: een losse kaart kopen is weggegooid geld, de prestatie winst is echt zeer marginaal.

qua schijf , ik heb een perfecte quantum fireball ka+ , en daar komt nog een IBM bij (beide merken zeer goede schijven, WD ben ik weg van, behalve hun "IBM" schijven (expert serie geloof ik)

Verwijderd

De enige reden waarvoor je een extra controller zou moeten kopen is als je meer dan 4 IDE drives in je systeem wilt.
Ik heb een Promise Ultra66 controller gekocht en ben er zeer tevreden over.
Wat de winst is vergeleken met een ATA33 controller weet ik niet omdat er op mijn K7M mobo standaard al 2 ATA66 contollers zitten.

Maar weet iemand hoe je het de uncached snelheidsdrop kan oplossen als je van Win95 overstapt op Win98? (het scheelt nogal)

Verwijderd

een raid ontroller is wel cool!
Pagina: 1