Toon posts:

XP2000+ op A7V8X te warm!

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er is al zo veel over geschreven maar toch snap ik ernog niets van.

Ik heb dus een XP2000+ (OC'ed tot 11*166) met een spire whisperrock IV.
De temperatuur is dus zo'n 58 graden IDLE!

Ik heb recent de Spire koeler vervangen door een YS-tech:
Geluidsontwikkeling: 34.2 dB(A)
Luchtverplaatsing: 76.8 m³/h (45.2 cfm)

Spire:
Geluidsontwikkeling: 21.0 dB(A)
Luchtverplaatsing: Air flow 28.0 CFM at 2,300 RPM

Je zou zeggen dat het verschil in luchtverplaatsing 34.2 tov 28 wel wat verschil zou maken maar nee hoor. Grove herrie in mijn kast nou, maar echt koeler nee..

Heb zelfs nieuwe Koelpasta (van Zalman) geplaatst.

Vraag me echt af hoe het kan dat sommige mensen zo'n cpu op 30 graden IDLE krijgen.

Nu is het wel zo dat hij niet crasht ofzo, alleen MOET het koeler kunnen en dit blijft me bezig houden.

Ik heb een kast met vooraan 2* 80mm fans en 2*outtake 80mm fans.
Heb ook een blowhole met 80mm fan aan de zijkant, maar die maakt weinig verschil in temperatuur en blaast dus hoofdzakelijk stof naar binnen.

Heb ook rounded cables...

Snap er echt niets van, want als ik zo reviews lees van Whisperrock dan zijn dat toch echt niet mijn temperaturen...

PS: Hij mag dan overclocked zijn maar jullie zullen begrijpen dat op normale snelheid dat geen 23 graden scheelt..

Verwijderd

Die temperatuursensors zijn niet altijd nauwkeurig en ze kunnen er best eens 10 graden naast zitten... :O

En voel eens aan je heatsink, voelt deze warm aan? Zonee, maakt die waarschijnlijk geen goed contact met je core.

Verwijderd

Is dat een palomino of een Thoroughbred. In dat eerste geval: Ja, logisch dat hij zo warm wordt.

En wat is de coreV?

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

jah kheb ook een palomino die dingen zijn voor geen meter over te klokken mijne loopt nu op 1793 en hij wil geen centimeter verder.. :(

http://specs.tweak.to/10443

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 15:26
Welke Volts heb je ingesteld. [open deur]hoe meer volts hoe warmer het zaakje wordt[/open deur]

Mocht het een palomino zijn dan vind ik die temps niet eens zo slecht met die OC. vrienden van mij zitten al gouw tegen de 70 graden aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 09:13:
Die temperatuursensors zijn niet altijd nauwkeurig en ze kunnen er best eens 10 graden naast zitten... :O

En voel eens aan je heatsink, voelt deze warm aan? Zonee, maakt die waarschijnlijk geen goed contact met je core.
Heatsink voelt warm ja.
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 09:21:
Is dat een palomino of een Thoroughbred. In dat eerste geval: Ja, logisch dat hij zo warm wordt.

En wat is de coreV?
Ik geloof een Thoroughbred A. 1 van de warmere iig...

Ik heb de Vcore NIET aangepast.
esox-oc schreef op 09 januari 2004 @ 09:27:
jah kheb ook een palomino die dingen zijn voor geen meter over te klokken mijne loopt nu op 1793 en hij wil geen centimeter verder.. :(
Mijne kan ook nog op 11.5*166 maar dan wordt hij echt warm en dus heb ik het graag op safe

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
staar je nou aub niet blind op wat mensen zeggen

blaat blaat die van mij word maar 30 graden enzo
als ik met asus probe kijk word hij maar 24 graden hahaha dat is het in huis dus onzin in het bios word hij hier ook rustig (barton 2500+) 50 graden

kijk eens in je bios wat daar staat hoe warm hij word
en laat je niet gek maken ik heb dit ook een tijdje gehad het werd een obsessie

steeds maar kijken hoe warm dat ding is zolang hij stabiel is what the heck 58graden

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
wippo76 schreef op 09 januari 2004 @ 09:48:
staar je nou aub niet blind op wat mensen zeggen

blaat blaat die van mij word maar 30 graden enzo
als ik met asus probe kijk word hij maar 24 graden hahaha dat is het in huis dus onzin in het bios word hij hier ook rustig (barton 2500+) 50 graden

kijk eens in je bios wat daar staat hoe warm hij word
en laat je niet gek maken ik heb dit ook een tijdje gehad het werd een obsessie

steeds maar kijken hoe warm dat ding is zolang hij stabiel is what the heck 58graden
Haha ja, zo is het bij mij dus ook en ik vrees dat er maar vrede mee moet hebben dan.

In BIOS is zelfde temp als Asus PCProbe trouwens..

Heb nu maar de Qfan aangezet en de fan 10/15de van de snelheid laten lopen...

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
het is toch wel vaak je kast temparatuur

ik heb een flexibele slang (van drogerafvoer) er op die koele lucht ingeblazen krijgt van een van de case fans dat scheelde aanzienlijk in temp

ik heb ook altijd het idee dat een fan die afzuigt dichtbij de cpu fan dat dat niet bevordelijk is voor de lucht stroom

maar als hij 58 idle is wat doet hij dan stressed?

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
wippo76 schreef op 09 januari 2004 @ 10:08:
het is toch wel vaak je kast temparatuur

ik heb een flexibele slang (van drogerafvoer) er op die koele lucht ingeblazen krijgt van een van de case fans dat scheelde aanzienlijk in temp

ik heb ook altijd het idee dat een fan die afzuigt dichtbij de cpu fan dat dat niet bevordelijk is voor de lucht stroom

maar als hij 58 idle is wat doet hij dan stressed?
Heb ook al van alles geprobeerd zoals fan omdraaien en naar buiten laten blazen. Dit scheelt wel iets.

Stressed wordt hij gelukkig niet veel warmer: 62 max.

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
heb je de laatste bios erin zitten ? nadat ik mijn bios had geflashed gaf hij 5c lager aan. dus probeer dat eens

Verwijderd

Topicstarter
Brimme schreef op 09 januari 2004 @ 10:13:
heb je de laatste bios erin zitten ? nadat ik mijn bios had geflashed gaf hij 5c lager aan. dus probeer dat eens
Ja ook dat heb ik. Versie 1012 geloof ik. Iig laatste non-beta

Verwijderd

62 stressed is dus niet echt hoog. En dit is het zoveelste topic hierover..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.