Er is al zo veel over geschreven maar toch snap ik ernog niets van.
Ik heb dus een XP2000+ (OC'ed tot 11*166) met een spire whisperrock IV.
De temperatuur is dus zo'n 58 graden IDLE!
Ik heb recent de Spire koeler vervangen door een YS-tech:
Geluidsontwikkeling: 34.2 dB(A)
Luchtverplaatsing: 76.8 m³/h (45.2 cfm)
Spire:
Geluidsontwikkeling: 21.0 dB(A)
Luchtverplaatsing: Air flow 28.0 CFM at 2,300 RPM
Je zou zeggen dat het verschil in luchtverplaatsing 34.2 tov 28 wel wat verschil zou maken maar nee hoor. Grove herrie in mijn kast nou, maar echt koeler nee..
Heb zelfs nieuwe Koelpasta (van Zalman) geplaatst.
Vraag me echt af hoe het kan dat sommige mensen zo'n cpu op 30 graden IDLE krijgen.
Nu is het wel zo dat hij niet crasht ofzo, alleen MOET het koeler kunnen en dit blijft me bezig houden.
Ik heb een kast met vooraan 2* 80mm fans en 2*outtake 80mm fans.
Heb ook een blowhole met 80mm fan aan de zijkant, maar die maakt weinig verschil in temperatuur en blaast dus hoofdzakelijk stof naar binnen.
Heb ook rounded cables...
Snap er echt niets van, want als ik zo reviews lees van Whisperrock dan zijn dat toch echt niet mijn temperaturen...
PS: Hij mag dan overclocked zijn maar jullie zullen begrijpen dat op normale snelheid dat geen 23 graden scheelt..
Ik heb dus een XP2000+ (OC'ed tot 11*166) met een spire whisperrock IV.
De temperatuur is dus zo'n 58 graden IDLE!
Ik heb recent de Spire koeler vervangen door een YS-tech:
Geluidsontwikkeling: 34.2 dB(A)
Luchtverplaatsing: 76.8 m³/h (45.2 cfm)
Spire:
Geluidsontwikkeling: 21.0 dB(A)
Luchtverplaatsing: Air flow 28.0 CFM at 2,300 RPM
Je zou zeggen dat het verschil in luchtverplaatsing 34.2 tov 28 wel wat verschil zou maken maar nee hoor. Grove herrie in mijn kast nou, maar echt koeler nee..
Heb zelfs nieuwe Koelpasta (van Zalman) geplaatst.
Vraag me echt af hoe het kan dat sommige mensen zo'n cpu op 30 graden IDLE krijgen.
Nu is het wel zo dat hij niet crasht ofzo, alleen MOET het koeler kunnen en dit blijft me bezig houden.
Ik heb een kast met vooraan 2* 80mm fans en 2*outtake 80mm fans.
Heb ook een blowhole met 80mm fan aan de zijkant, maar die maakt weinig verschil in temperatuur en blaast dus hoofdzakelijk stof naar binnen.
Heb ook rounded cables...
Snap er echt niets van, want als ik zo reviews lees van Whisperrock dan zijn dat toch echt niet mijn temperaturen...
PS: Hij mag dan overclocked zijn maar jullie zullen begrijpen dat op normale snelheid dat geen 23 graden scheelt..