Toon posts:

BIOS beveiligt zichzelf met een wachtwoord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik werk op een helpdesk en heb een vraagje van een klant van me .....
Hoe is het mogelijk dat een BIOS iedere keer zelf een wachtwoord eropzet ....
We hebben al eens het moederbord vervangen, maar het gebeurt iedere keer weer. Er zit geen virus op de computer en ze zetten het wachtwoord er niet zelf op. Wel kunnen ze dit wachtwoord tijdens het opstarten omzeilen door ctrl+alt+del vast te houden tijdens de opstart ...

Ik vind het maar allemaal vreemd en heb al door vele forums gebladers. Ik weet dat er standaard wachtwoorden zijn, maar ik ben meer benieuwd naar: hoe kan dit en hoe krijgen we dit wachtwoord er definitief af???

Groetjes en ik wacht met spanning jullie mening af. }:O

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Normaal gebeurt dat door het in de bios af te zetten, je kan kiezen.
Maar dat de pc zelf een wachtwoord verzint, daar heb ik nog nooit van gehoord.

mijn systeem.

Verwijderd

Ok je werkt op een helpdesk. Maar hopelijk begrijp ik het verkeerd als ik denk dat je de klant het mobo hebt laten vervangen voor zo'n probleem!
Wanneer er door het bios trouwens een password op zou komen te staan, kan je deze ook echt niet bypassen met ctrl-alt-delete, dus wellicht toch even naar de klant toe om te kijken wat er nu echt aan de hand is.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Liefbeertje,

Uh, ja ik werk op een helpdesk maar ik heb zelf niet besloten om voor zoiets het mobo te vervangen .... ik werk hier tijdelijk en krijg alle ouwe meuk te verwerken ....

Maar bedankt voor je antwoord! :)

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 10:25:
Hoi Liefbeertje,

Uh, ja ik werk op een helpdesk maar ik heb zelf niet besloten om voor zoiets het mobo te vervangen .... ik werk hier tijdelijk en krijg alle ouwe meuk te verwerken ....

Maar bedankt voor je antwoord! :)
Wat voor een mobo is het dan? dan kun je zoeken of deze problemen vaker voorkomen... Bios flashen misschien? Misschien is het andere hardware die het paswoord erop zet? Misschien probeert ie wel te booten van het netwerk? en is er een pass voor nodig?

Vroeger trouwens weleens meegemaakt dat er een paswoord op kwam... was een AMI-bios... paswoord was dan ook AMI ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

sorry ik geloof hier nix van. een bios zet niet uit zichzelf een ww erin. en met ctrl-alt-del het bios ww omzeilen? :S

beetje onzin imho
gaat het niet toevallig om een windows ww?

[ Voor 14% gewijzigd door Hubert op 09-01-2004 12:57 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Bios en wachtwoorden die vreemd doen of die zijn vergeten, ik geloof niet dat dat hier gewaardeerd wordt.

Verder ook een wazig verhaal over een ander Moederbord er in en nog steeds hetzelfde probleem :? en een helpdesk die daarbij helpt als ik het goed lees, volgens mij de eerste in Nederland.

Maar batterijtje er even uithalen is dat geen optie voor het probleem?

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn ervaring uit helpdesktijd met dit soort probleem:

De instantie die 'automatisch' een password instelt blijkt bijna altijd de man/vrouw/vriend/vriendin/vader/moeder/zoon/dochter/willekeurige bezoeker/hond/kat/cavia van de beller in kwestie te zijn (meestal een kind of een overbezorgde ouder).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1