Toon posts:

[ADSL over ISDN] KPN Abboment opzeggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is dat mogelijk, met analoog is het mogelijk, maar hoe zit het met een abboment over isdn, is dat ook op te zeggen en blijf je dan internet houden?

Verwijderd

De enige vereiste is de telco aansluiting en registratienummer, toch?
Of dat dan analoog of ISDN is maakt dan ook niet meer uit imo.

Heb je al met je provider/telco-provider gebeld/gemaild?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 06:22 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 06:15:
is dat mogelijk, met analoog is het mogelijk, maar hoe zit het met een abboment over isdn, is dat ook op te zeggen en blijf je dan internet houden?
Als je geen adsl van kpn hebt kan het, alleen wordt er dan 9 euro per maand in rekening gebracht door je provider.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
heb bbned over me andere lijn.

over analoge lijnen had ik genoeg gelezen maar of dit met isdn mogelijk was wist ik niet, zal maandag uitslag laten weten maar zal wel, in ieder geval bedankt JvS.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 13:01
Ik vraag me ook nog steeds af of het geldt voor ADSL over ISDN... en als het zou werken of ik dan geen andere modem moet kopen ... :)

Ik hoop dat iemand een concreet antwoord heeft en geen speculatie. :o

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou het isdn signaal is niet nodig om adsl op de lijn te hebben, het is alleen dat kpn alleen adsl op lijnen aanslut, die in gebruik zijn en dus een telefoonnummer hebben. Als het er eenmaal is, dan kan dat telefoonsignaal zonder problemen van de lijn gehaald worden en blijft het adsl signaal gewoon zoals het was.

Dus als je isdn had, dan blijft het adsl signaal Annex-B en als je pstn had, dan blijft je adsl signaal annex-A en in beide gevallen kan je gewoon je modem houden. Alleen ga je dan dus 9 euro aan de BBned provider betalen voor de lijn (de normale adsl kosten zijn gebaseerd als extra op een bestaande lijn).

Interessant wordt het pas als je nu ineens weer een PSTN lijn neemt en je nog Annex-B adsl signaal hebt op diezelfde lijn :7.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

JvS schreef op 11 januari 2004 @ 18:52:
Interessant wordt het pas als je nu ineens weer een PSTN lijn neemt en je nog Annex-B adsl signaal hebt op diezelfde lijn :7.
En waarom is dit als ik vragen mag? Ik meen dat je, zeker met 8mbit lijnen juist een Annex-A wilt hebben, omdat dan je theoretische maximum haalbare deel van die 8mbit groter is dan bij Annex-B, of zie ik iets over het hoofd wat Annex-B duidelijk als voordeel heeft?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, annex-B 'hoort' bij een isdn lijn, als je een isdn telefoonlijn hebt, krijg je automatisch een annex-b adsl signaal. Als je dan de isdn lijn opzegt, adsl behoudt, en vervolgens een analoge telefoonlijn laat aansluiten, heb je annex-B via een analoge telefoonlijn, wat dus nooit geleverd wordt (ze zullen wel niet voor niets annex-A en B hebben he? ;)). Dus dat vind ik interessant. benieuwd wat er dan zou gebeuren

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05
annex-b betekent niet per definitie isdn.
in duitsland geloof ik, hebben ze annex-b over analoge lijnen

[ Voor 19% gewijzigd door chim0 op 11-01-2004 19:11 ]

Pagina: 1