Ik wil graag in excel in een kolom allerlei woorden de er staan vervangen door getallen. Er zijn maar een bepaade hoeveelheid verschillende woorden dus dit is goed te doen met vervangen.
Nu zou ik ook graag voor of na deze kolom een kolom willen plaatsen met als er in de kolom waarin ik woorden door getallen heb laten aanpassen dat bepaalde getallen binnen een reeks weer een getal krijgen die dan weer in de nieuwe kolom wordt geplaatst.
Snappen jullie het nog ??
Voorbeeldje:
De reeks 0-5 wordt vervangen door 3
De reeks 6-10 wordt vervangen door 5
N= nieuwe kolom
R= reverentie-kolom
N R
5 6
5 8
3 4
5 7
3 2
3 4
5 9
5 10
Nu is de vraag die mij nog rest... is dit te doen in VB toevallig ? Alle woorden zijn bekend en zullen niet vaak aangepast worden. De getallen zijn vast bij de bijbehorende woorden. Dit zal dus weinig problemen opleveren omdat deze waarden vrij vast zijn.
Hoe ga ik beginnnen als ik dit in VB moet gaan doen ? Of is hier al een pasklare oplossing voor ?? (kan me haast niet voorstellen)
Nu zou ik ook graag voor of na deze kolom een kolom willen plaatsen met als er in de kolom waarin ik woorden door getallen heb laten aanpassen dat bepaalde getallen binnen een reeks weer een getal krijgen die dan weer in de nieuwe kolom wordt geplaatst.
Snappen jullie het nog ??
Voorbeeldje:
De reeks 0-5 wordt vervangen door 3
De reeks 6-10 wordt vervangen door 5
N= nieuwe kolom
R= reverentie-kolom
N R
5 6
5 8
3 4
5 7
3 2
3 4
5 9
5 10
Nu is de vraag die mij nog rest... is dit te doen in VB toevallig ? Alle woorden zijn bekend en zullen niet vaak aangepast worden. De getallen zijn vast bij de bijbehorende woorden. Dit zal dus weinig problemen opleveren omdat deze waarden vrij vast zijn.
Hoe ga ik beginnnen als ik dit in VB moet gaan doen ? Of is hier al een pasklare oplossing voor ?? (kan me haast niet voorstellen)
[ Voor 14% gewijzigd door BacardiBreezer op 09-01-2004 05:18 ]
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)