Lite-on LTR-24102B vraag firmware/maar 16x branden

Pagina: 1
Acties:

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb (zoals die titel al zegt) een lite on LTR-24102B, ik heb hier problemen mee, ik kan nmlk alleen nogmaar max op 16x branden.

Ik heb alles al opgezocht en geprobeerd;

- Andere cdrtjes (hoewel et vreemd is, want ik heb TDK waarop staat dat ze tot 48x kunnen)
- Andere setup kabels (hij heeft op elke positie gehangen)
- DMA aan/uit
- SMARTBURN aan/uit
- Verschillende brandprogramma's
- Tot slot dacht ik maar een firmware upgrade te doen, (maybe nieuwere cdr's, die kent hij nog nie goed),. de nieuweste is 5s5A, ik heb nog 5s57. Maar als ik et programmatje start en ik et wil upgraden dan loopt hij door, maar hij doet niets.

Je krijgt dus eerst de vraag; Update FW:5S57 to FW:5S5a ? -> yes, -> em dan eem berichtje Write Buffer> 02 04 01. 02, 0000 en dan helemaal niets...

Ik heb al heel google afgezocht en GOT search, FAQ'S gebruikt, er waren meer met dit probleem, maar er stond nergens een antwoord bij wat ik kon gebruiken.

Ik heb ook de nieuwste VIA drivers en pci latency drivers (ook getest met en zonder die drivers).

Ik zelf vind et een beetje vaag probleem omdat ik een heletijd wel gewoon op 24x kon branden. Wat ik ook raar vind is dat ik die firmware upgrade niet kan doen (zie ik iets over het hoofd??)
Kan iemand mij uit dit mistrie helpen zodat ik weer lekker op 24x kan branden..

One World Concepts

• B_FORCE
  • Niet online
iemand een idtje???

One World Concepts

• B_FORCE
  • Niet online
boehoehoe, :(, kan echt niemand mji helpen (b_force voelt zich in de steek gelaten...)

One World Concepts

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik begrijp ook niet waarom de firmware update niet lukt.

Je kan proberen om met Ltnflash te werken.
Je hebt dan alleen een .bin file van je firmware nodig, maar dat is ook eenvoudig te vinden.
Ff zoeken op het internet.

"Soylent Green is people!"

• B_FORCE
  • Niet online
GrrRon schreef op 12 januari 2004 @ 20:30:
Ik begrijp ook niet waarom de firmware update niet lukt.

Je kan proberen om met Ltnflash te werken.
Je hebt dan alleen een .bin file van je firmware nodig, maar dat is ook eenvoudig te vinden.
Ff zoeken op het internet.
m, sja, ik vind alleen et .exe bestandje van lite-on zelf (daar zit dus alles in..), maargoed.. ik zal maar verder kijken.. maar wazt ik nog steeds nie snap dat hij dit opeens is gaan doen...

Mmm, ik kwam opeens op een idtje, dat is campatible mode aanzetten in WinXP, en toen zei hij dat hij hem wel goed geflashed had, maar als ik dan leter kijk/reset, is et nog steeds dezelfde.... vreemd.
Wat ik ook heb opgemerkt, is dat mijn brander op PIO mode staat en dus niet op DMA, maar ik kan hem ook niet daarop zetten in winxp... ook zo vreemd...

[ Voor 26% gewijzigd door B_FORCE op 12-01-2004 21:40 ]

One World Concepts

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Sorry, dat ik de link daarstraks niet gepost hebt. Star Trek begon nl. :-) en mijn internet was niet vooruit te branden.

Je kan hier in ieder geval beginnen:
http://club.cdfreaks.com/...7d8276431f&threadid=83441
kan je gelijk lezen hoe het werkt.

en de firmware waarschijnlijk hier : http://forum.rpc1.org/portal.php of http://forum.rpc1.org/dl_all.php
maar de site reageert een beetje traag.
En je kan er geen .bin files krijgen.
Andere link: http://www.alexander-noe.de/Firmwares/

Succes ermee!

Ik zit nu je laatste post goed te lezen.
Kan je het in apparaatbeheer echt niet op DMA zetten???
Zo niet, wat je dan kan proberen is dit, gooi in apparaatbeheer je IDE controller eruit en laat hem opnieuw installeren.

Ik denk dat dan je write problemen over zijn en je weer op 24 speed cd's kan branden.

[ Voor 23% gewijzigd door GrrRon op 12-01-2004 21:44 ]

"Soylent Green is people!"

• B_FORCE
  • Niet online
GrrRon schreef op 12 januari 2004 @ 21:41:
Sorry, dat ik de link daarstraks niet gepost hebt. Star Trek begon nl. :-) en mijn internet was niet vooruit te branden.

Je kan hier in ieder geval beginnen:
http://club.cdfreaks.com/...7d8276431f&threadid=83441
kan je gelijk lezen hoe het werkt.

en de firmware waarschijnlijk hier : http://forum.rpc1.org/portal.php of http://forum.rpc1.org/dl_all.php
maar de site reageert een beetje traag.
En je kan er geen .bin files krijgen.
Andere link: http://www.alexander-noe.de/Firmwares/

Succes ermee!

Ik zit nu je laatste post goed te lezen.
Kan je het in apparaatbeheer echt niet op DMA zetten???
Zo niet, wat je dan kan proberen is dit, gooi in apparaatbeheer je IDE controller eruit en laat hem opnieuw installeren.

Ik denk dat dan je write problemen over zijn en je weer op 24 speed cd's kan branden.
MMmm, ik zal et een en ander proberen, ok thanx anyway... (Windows heeft soms zo van die rare eigenaardigheden, dat je der na heel wat jaren ervaring soms nog steeds geen bal van snapt :) )

One World Concepts

• B_FORCE
  • Niet online
Mmm, updatje, et upgraden is via die omwegen eindlejk gelukt... et handige is dat hij ehm gelijk opnieuw installed in winxp, en dma staat nu wel aan!!!!, maaaaaaar, ik kan nog steeds niet op 24x branden... et blijft vreemd...

One World Concepts

• B_FORCE
  • Niet online
MMm, ik heb gister ook nog fftjes alle brand programma's eraf gegooit, en opnieuw geïnstallerd, ook nog oudere versies geprobeerd, niets heeft geholpen.....

One World Concepts

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
B_FORCE schreef op 13 januari 2004 @ 13:35:
MMm, ik heb gister ook nog fftjes alle brand programma's eraf gegooit, en opnieuw geïnstallerd, ook nog oudere versies geprobeerd, niets heeft geholpen.....
nieuwe aspi drivers installeren

www.dvd2svcd.org--> aspi drivers downloaden en installen misschien helpt het.. bij mij iig wel..

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• B_FORCE
  • Niet online
Mmm, bedankt, heb et geistalleerd, maar nog steeds, alleen maar 16x :( :( :(, ik snap et echt nie meer....

One World Concepts

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Welk brandprogramma gebruik je eigenlijk. Ik heb ook al eens eerder meegemaakt dat een 24 speed brander het slechts op 16 speed deed bij het gebruik van Nero.

Dus kijk zeker ook eens met een ander brandprogramma of de 24 speed dan wel werkt. Nero gaf namelijk gewoon niet meer dan 16 speed aan toen. Ander progsel toen wel. Ik heb toendertijd ook een keer de CD-RW uit de lijst gegooit bij SYSTEM, om vervolgens naar de naam die er stond te zoeken in het register met regedit. Alle verwijzingen in het register naar de brander heb ik toen verwijderd. Na opnieuw opstarten werkte alles weer, nu ook in Nero.

E.P.M. Linsen

• B_FORCE
  • Niet online
mm, ik gebruik, blindwrite, clonecd en nero

One World Concepts

• elinsen

elinsen

Fear me......

Heb je geen andere PC waar je de brander ff kan testen op 24 speed. Als ie het daar wel doet weet je in ieder geval of het probleem in brander zit of in soft/hardware overig.

E.P.M. Linsen

• B_FORCE
  • Niet online
elinsen schreef op 13 januari 2004 @ 14:27:
Heb je geen andere PC waar je de brander ff kan testen op 24 speed. Als ie het daar wel doet weet je in ieder geval of het probleem in brander zit of in soft/hardware overig.
mm, word melijk.... alleen nog een gare p2 400mhz, HP vectra pokke ding (van mijn ma)....

One World Concepts

• elinsen

elinsen

Fear me......

Das toch voldoende om ff mee te kunnen testen lijkt me

E.P.M. Linsen

• B_FORCE
  • Niet online
Mmmm, als ik mijn cdrtje er niet eerst in doe, dan geeft hij 24x aan, zodra ik hem erin doe, dan geeft hij 16x aan, wat raar is, want dit zijn TDK cdtjes, die doet 48x kunnen

One World Concepts

• B_FORCE
  • Niet online
ik heb nu zelfs heel windows opnieuw geïstalled, en nog steeds etzelfde probleem....

One World Concepts

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:44
Ik heb precies hetzelfde! alleen dan met een LTR 48125W, firmware update helpt ook niet, en format ook niet, help..

edit: ik kan trouwens wel 48x selecteren om te branden, maar boven de 16x krijgt hij om de halve seconde een buffer-underrun

[ Voor 36% gewijzigd door Slurpgeit op 18-01-2004 17:48 ]

• elinsen

elinsen

Fear me......

Ligt toch echt aan de CD-Rretjes dan. Ik heb dat ook al eens meegemaakt op de laptop van m'n vriendin. Deze gaf ook een lagere snelheid aan na het plaatsen van de CD-R.

Zelfs mijn Plex bepaald de max. snelheid, want bij het plaatsen van een CD-RW gaat ie vanzelf terug naar max. 10. Probeer dus eens een ander merk. ff 1 om te proberen.

E.P.M. Linsen

Pagina: 1