Toon posts:

[htaccess] Password window komt 3 keer en dan schluss

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus netjes htaccess geinstalled, htpasswd netjes buiten de www root. ik dus checken, typ de url in en natuurlijk krijg ik dan de inlog scherm. ik typ in mn login en password, en zo dus drie keer en uiteindelijk zegt ie dat ik niet geauthorised ben.

ik denk dus dat hij de password niet herkent ofzow. ik heb de pass gecodeerd hier: http://www.euronet.nl/~arnow/htpasswd/

dus alles moet eigenlijk werken. maar toch werkt het niet!

ligt het soms aan de versie van apache, dat ie dan andere coderingsmethode nodig heeft?

wie kan me helpen?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

software vraag
PW -> SA

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Wat staat er in je HTACCESS en HTPASSWD file?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
DiedX schreef op 09 januari 2004 @ 00:58:
Wat staat er in je HTACCESS en HTPASSWD file?
htaccess staat in /var/www/html/admin

htpasswd staat in /var/www/interpreters (ja in die directory kon ik uploaden en die zit boven mijn root)

Verwijderd

Topicstarter
dit staat in htaccess:

AuthUserFile /var/www/interpreters/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName EnterPassword
AuthType Basic

require valid-user

dit staat in htpasswd:

admin:*************

en nu?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-09 09:25
Je hebt de password encryptie ergens anders uitgevoerd? waarom?

htpasswd commando is er ook nog :)

Dan zegt dat groupfile me niets (gebruik het zelf niet, maar het werkt wel).
require valid-user wel eens vervangen door require user admin ?

Ik weet niet wat er fout gaat, maar het lijkt erop dat hij je referentie niet kan vinden van je .htpasswd en NIET htpasswd! (wat je ook telkens fout tikt hier, of echt fout hebt opgeslagen, die .ht bestanden zal met een standaard configuratie in apache nooit opgevraagd kunnen worden, ik heb ze gewoon ernaast staan bij mij)

mijn code in .htacces (in dir van wat beveiligd is)
code:
1
2
3
4
AuthType Basic
AuthName "Inloggen!"
AuthUserFile /var/www/internet/william/.htpasswd
Require user gideon

mijn .htpasswd staat ernaast ( wat ernaast staat in dezelfde dir ... gegenereerd met htpasswd -cm /een/pad/naar/de/dir/met/bestandsnaam/.htaccess gebruikersnaam )

Ik hoop dat dit genoeg is, mijn voorbeeldje kan je hier controleren, gebruikersnaam weet je al, password is testing

suc6

offtopic:
Ik heb dat net eens vervangen door Require valid-user ... works for me 2 :)

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-01-2004 01:39 . Reden: Xtra ]

Verwijderd

Topicstarter
require valid-user dan mogen alle user in die dir. en require gideon alleen jij.

toen ik net inlogde moest ik twee keer de pass intoetsen, de eerste keer pakte die niet. is dat normaal?

kan dat inlogprobleem wat ik heb op mijn server aan de browser liggen?

• LinuX-TUX
nee, denk dat je net zat te proberen toen ik aan het klooien was ermee (vermoeden :D)

Verwijderd

Topicstarter
deze foutmelding krijg ik:

Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.

Verwijderd

Topicstarter
kom op tweakers, weet echt niemand een oplossing?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
wat staat er in je error.log?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• LinuX-TUX
Ja, nog iets, heb je al eens geprobeerd in httpd.conf hetvolgende toe te voegen:
code:
1
2
3
<Directory "/pad/naar/dir/waar/de/authorizatie/op/staat">
   AllowOverride AuthConfig
</Directory>

Een beetje zelf goochelen en conclusies trekken mag ook, ik heb een sterk vermoeden dat dit zal helpen omdat je
1) httpd.conf geen 1 keer hebt vermeld (dus je hebt er niet in gekeken)
2) httpd.conf standaard dit in zich heeft:
code:
1
2
3
4
<Directory "/">
        Options FollowSymLinks
        AllowOverride None
</Directory>

Dus vanaf de root mag die niets overriden, terwijl je wel authorizatie wil 8)7

Nee, niet juist, anders zou die niet vragen om je gebruikersnaam en wachtwoord, dus er gebeurd wel degelijk wat. Ik denk dat hij niet kan vinden waar je wachtwoord bestandje staat.

offtopic:
Ga het nu even simuleren, kijken wat er gebeurd als ik die code weg haal in mijn httpd.conf

Dat laatste komt overeen met jouw probleem, dat hij het wachtwoordbestandje niet kan vinden. Controleer de rechten, zet hem in dezelfde map, chmod hem naar 755, controleer of er wel .htpasswd staat in je .htaccess verwijzing noem maar op

[ Voor 56% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-01-2004 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik ga het even proberen. ik heb digitalus als host. dus ik weet niet of ik in hun of mijn http.conf mag klooien. tis namelijk een virtuele server.

Verwijderd

Topicstarter
heb ook nog even van de helpdesk email gehad, dus ga nu even klooien, maar iig,

reuze bedankt dat jij alles op server ff wou uittesten etc...

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk verholpen.

ik moest dus eerst een group aanmaken en die user erbij laten horen en dan de dir beveiligen. alles ging via WEBppliance Pro 3.5.20-7 van Ensim. Ik moe wel ff wat vaker neuzen, best handig tooltje eigenlijk die ensim, hoef je veel dingen niet handmatig te doen!

thanks

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:03:
bedankt, ik ga het even proberen. ik heb digitalus als host. dus ik weet niet of ik in hun of mijn http.conf mag klooien. tis namelijk een virtuele server.
dan zet je

code:
1
2
3
<Directory /bla/bla/jouwvhostdir/* >
AllowOverride All
</Directory>

of je vraagt of ze dat voor jou doen. prutsten met vage tooltjes is imho nergens voor nodig als het op zo'n laagdrempelige no-nonsense manier kan :)

verder kan je gewoon .htpasswds maken met bin/htpasswd, en een user moeten aanmaken is lariekoek. dat is helemaal nergens voor nodig (het gaat gewoon om een cosmetisch naampje uit .htpasswd), dit staat los van /etc/passwd dingen :)

[ Voor 14% gewijzigd door G33rt op 09-01-2004 18:31 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Laatste tip (al is het originele probleem al opgelost; misschien handig voor de search ofzo :))
Als je twijfelt of het aan de codering ligt dat je user/password niet geaccepteerd wordt kan je in de .htpasswd ook gewoon plain text gebruiken om users aan te maken. Maak dan dus gewoon even deze aan:
test:test

en dan kan je daar makkelijk mee oefene ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1