Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke PDA? Asus mypal 620BT of HP Ipaq 3870

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:10

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Hallo medetweakers/tweaksters,

Aangezien ik binnenkort een PDA wil aanschaffen heb ik me reeds een beetje georiënteerd over de functies die ik sowieso erop wil hebben en de prijs. Sowieso wil ik via BlueTooth of WiFi gebruik kunnen maken van internet en dit voor een goed betaaldbare prijs.
Waar ik nog geen informatie over heb gevonden is het verschil tussen Microsoft Pocket PC 2002 en 2003. Dit wil ik graag weten, aangezien de HP Ipaq 3870 nog met versie 2002 werkt en de ASUS bij versie 2003 is. (op google nogal weinig over gevonden)
En wat ik me ook afvraag is of er kwalitatief nog veel verschil zit tussen deze twee PDA's, aangezien ik geen mensen ken die een ASUS PDA hebben en wel iemand met een Ipaq van HP (die er overigens zeer tevreden over is).

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wat is je budget?

Ik denk dat een iPaq 1940 (BT) fijner is dan de beide verouderde modellen. Of anders de iPaq 4150 (BT en WiFi)

Kijk anders ook naar een Palm Tungsten|T , T2 of T3 (BT), Tungsten|C (WiFi) of een Sony Clié NX73v (BT) of UX50 (BT & WiFi).

Alors.

Verwijderd

Ik heb een ASUS MyPal 620 BT, en ik kan er niks dan lof over spreken.
De batterij gaat iets langer mee dan die van de iPaq de prestaties zijn zeer vergelijkbaar, beide toestellen zijn kwalitatief zeer hoogstaand.
Ik heb uiteindelijk gekozen op basis van uiterlijk en prijs.
Dan was voor mij de keuze snel gemaakt en ik heb absoluut geen spijt van mijn keuze

Verwijderd

Oh ja, en voor het verschil tussen Pocket PC 2002 en Windows Mobile 2003 for Pocket PC kan je best hier eens bekijken denk ik.

http://www.microsoft.com/...c/about/2003/default.mspx

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Stereotomy schreef op 09 januari 2004 @ 02:24:
Wat is je budget?

Ik denk dat een iPaq 1940 (BT) fijner is dan de beide verouderde modellen. Of anders de iPaq 4150 (BT en WiFi)

Kijk anders ook naar een Palm Tungsten|T , T2 of T3 (BT), Tungsten|C (WiFi) of een Sony Clié NX73v (BT) of UX50 (BT & WiFi).
Mijn budget ligt rond de 400 euro, dus de 4150 valt al af. (wel mooi dingetje trouwens) De Tungsten T3 is verder wel een leuk apparaatje, maar zitten er nou nog extreem grote verschillen tussen Palm OS 5 en Windows Mobile 2003 ?

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
ik zou ff goed rondkijken ivm met software/uitbereidingen, denk ook aan TomTom etc. 2210 is best interessant. Alleen belachelijk dat die dingen hier veel te duur zijn. Kijk voor de gein eens op de website van hp amerika of maleisie...dan zie je dat de adviesprijzen nogal verschillen. Denk dat de asus mypal een goede optie is qua prijs/qualiteit.

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Die prijsverschillen gaan inderdaad helemaal nergens over.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:12

MrScratch

I am rubber, you are glue

deepman schreef op 09 januari 2004 @ 12:45:
ik zou ff goed rondkijken ivm met software/uitbereidingen, denk ook aan TomTom etc.
Let op, TomTom is inmiddels ook beschikbaar voor Palm, alhoewel alleen nog voor de Tungsten T3 voorlopig.

Maar dan heb je ook wel een mooie palm pda. De resolutie is hoger en hij is uitschuifbaar (vind ik zelf errug mooi), dus compact in meenemen. Tevens bluetooth erop en eventueel uitbreidbaar voor WiFi met SD/IO-slot. En met 380 Euro perfect binnen je budget.

Look behind you! A three headed monkey!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Ik heb zelf de Asus A620BT besteld. (zit er nu een maandje op te w88, maar goed.)
Voor mij was vooral de audio kwaliteit van belang. Die zou volgens 1 of 2 reviews erg goed zijn voor een PDA. Uiteindelijk in een zaak staan luisteren naar de T3, 2210, 1940 & A620BT.
Met m'n eigen oorpluggies klonk de asus het helderste. met de bijgeleverde pluggies vondt ik de 2210 toch ook erg lekker klinken, maar iets te veel bass, naar mijn mening.

In eerste instantie ging ik voor een nieuwe MP3 player, maar toen ik in de prijsklasse 250+ terrecht kwam, bedacht ik me dat ik toch ook binnenkort een PDAtje wou hebben. dus heb ik besloten om deze 2 apparaten in een koop te halen. (ik zou ze toch allebei chronisch bij me hebben. :P )

De door jou aangegeven 3870 heb ik niet beluisterd, maar de specs zien er oke uit.
Kijk vooral waar je hem voor gebruiken wilt en bedenk je dat je (waarschijnlijk) het apparaatje ook mee sleept als je zo nu en dan in een korte broek & t-shirt ff ergens heen gaat in de zomer.

Bedenk je ook vooral dat in de 3870 SD-kaartjes gaan en in de A620BT CF-kaartjes.
Er is best verschil in prijs, snelheid en verkrijgbaarheid. (SD wordt steeds populairder, hoewel CF er waarschijnlijk ook voorlopig nog niet uit zal gaan)

Suc6 met je beslissing en laat ons nog ff weten welke beslissing je gemaakt hebt en waarom. Een evt. verslag van je bevindingen zou ook erg leuk zijn om terug te lezen, altijd handig om in je achterhoofd te houden, de ervaringen van een mede GoT-er. :Y)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

De 3870, doe normaal man :P Dat ding is alweer 2 generaties verouderd ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
K, dan valt die dus af :X . Dan loopt er nu een strijd tussen de Palm TT3 en de Asus Mypal 620BT

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hmm... ja er zitten heel veel verschillen tussen PalmOS en PPC. Het is gewoon een totaal ander besturingssysteem he. :) Ik zweer bij PalmOS, maar er zijn evengoed mensen die zweren bij PPC.

Ik zou eens gaan kijken bij http://www.palmclub.nl of http://www.pocketpcclub.nl om daar een goed oordeel te halen. Wel wil ik alvast zeggen dat dingen als "Betere office integratie bij PPC" of zoiets quatsch is. Bij de T3 krijg je Documents to Go versie 6 bijgeleverd, en die doet hetzelfde als PocketWord of PocketExcel, maar behoudt de opmaak beter. En met zoveel dingen van Palm, de beestjes hebben gewoon een andere naam, maar is gewoon compatibel met Windows 2000 of XP.

Ik zie dat je mobiel wil internetten. Ik heb zelf een GPRS abbo bij Telfort, en ik kan je vertellen dat surfen op een 320x480 landscape scherm (Tungsten|T3) een stuk prettiger is dan surfen op 240x320 van de PPC.

[ Voor 16% gewijzigd door Stereotomy op 10-01-2004 18:17 ]

Alors.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou ook voor de Tungsten T3 gaan. In vergelijking met een PocketPC voelt hij stukken sneller aan, gewoon door het PalmOS. Als je eenmaal de hoge resolutie gewend bent, wil je nooit meer terug. Ik wil zelfs zeggen dat ik het scherm van een PocketPC als de asus blokkerig vind. Vooral bij websites valt dit op. Vergelijk het met een computer waarmee je niet meer op 640x480 wilt werken.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Maxow schreef op 10 januari 2004 @ 18:12:
K, dan valt die dus af :X . Dan loopt er nu een strijd tussen de Palm TT3 en de Asus Mypal 620BT
Dan zal ik je persoonlijk even over de streep trekken. TT3 moet je nemen. Hij werkt veel en veel sneller dan welke pda dan ook die op PPC is gebasseerd. Je kan er alles mee wat je op een ppc ook kan alleen het OS is zoveel efficienter. De 64MB aan standaard werkgeheugen lijkt weinig maar de utils voor palm zijn ook zoveel kleiner. De T T|3 is erg stevig (ik zou zeggen een alu behuizing maar het is een niet geleidend iets). Hij is ook een stuk kleiner waardoor hij in je zak sowieso wat fijner zit.

Hij is erg robuust en stijlvol. Met de snelheid van PalmOs 5 (en misschien zelfs 6 straks) is dit de fijnste pda in die prijsklasse.

Ik was trouwens ooit es PPC addict ;) Dus dat zegt wel wat.

Filmpjes afspelen in theater mode draait altijd bij een normale bitrate @320x480 >30 fps.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Zeker weten de asus, de processor en general performance is als ik het goed herriner velen malen beter ;)

• _Droopy

_Droopy

ach, met een week of 2 dan kan ik samen met m'n pa een aardige vergelijking voor je tikken.
Ik heb sinds vandaag m'n Asus A620BT en m'n pa loopt al enige weken met een TT3 rond.

hebbie nog features of interfaces waar je met name benieuwd naar bent?
geef maar een gil en ik zal kijken of ik je van dienst kan zijn. :D

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Nou, ik vroeg me af of het beeld op de asus ook 90 graden gedraaid kan worden, net als bij de TT3. Verder vraag ik me af welk OS prettiger werkt en communiceert via BT met de pc. (zoals internet delen via BT met de pc naar de PDA)
Ik ben ook benieuwd naar de levensduur van de batterij van de asus in de praktijk. Overal staat bij de specificaties dat hij 19 uur meegaat en zo, maar dat zal wel onder ideale omstandigheden zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Maxow op 13-01-2004 16:38 ]

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
De specs van de Ipaq 1940 zijn opzich ook best aardig, het enige nadeel is dat er geen cradle en beschermhoesje bijgeleverd worden en dat de prijs toch best hoog is voor wat je krijgt.

Hij ziet er een stuk degelijker uit dan de ASUS MyPal 620BT en het design is ook wat beter. Verder weet ik niet hoe die samsung processor het doet (266 Mhz). Wat ik er over heb gelezen klinkt allemaal redelijk positief, maar ik vraag me toch af of het kijken van films en gebruik maken van mp3 en internet (of samen) het geheel erg vertraagd.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Maxow schreef op 11 januari 2004 @ 14:29:
Nou, ik vroeg me af of het beeld op de asus ook 90 graden gedraaid kan worden, net als bij de TT3. Verder vraag ik me af welk OS prettiger werkt en communiceert via BT met de pc. (zoals internet delen via BT met de pc naar de PDA)
Ik ben ook benieuwd naar de levensduur van de batterij van de asus in de praktijk. Overal staat bij de specificaties dat hij 19 uur meegaat en zo, maar dat zal wel onder ideale omstandigheden zijn.
Kan wel maar het zit niet standaard in het OS dus het kan problemen opleveren.
Beide OS'en communiceren goed met BT alleen PPC biedt wat meer opties voor BT (niet erg belangrijk verder). Internet delen via BT kan met beide apparaten.

PalmOS werkt sneller, PpcOS heeft een mooiere indirectere interface. PalmOS is duidelijk sneller.

• _Droopy

_Droopy

Maxow schreef op 11 januari 2004 @ 14:29:
Batterij gaat bij mij gewoon een werkdag mee.
Dan gebruik ik hem ook onderweg naar m'n werk (50-75min. heen en dan ook nog eens terug) als MP3 speler. (wel ff met de power settings gespeeld.)
Ik ben er zeer tevreden over.

idd bied WinMobile2003 uitgebreide mogelijkheden (services) voor BT, het enige waar ik tegenaan loop, is dat ik in de communicatie met m'n pa (T3) m'n geluidsbestanden en dergelijke niet over krijg via BT, wel via IR, maar da's traaaaaaaag.
Volgens mij is dat ivm de services die PalmOS niet ondersteunt.

Voor fullscreen video kan de display 90Graden gedraait worden, maar dat is zelf instelbaar.

De interface bij m'n pa is idd een stuk sneller, maar de geluidskwaliteit en beeld bij sommige bestanden is bij mij weer beter. (het geluid scheelt veel, het beeld een beetje.)

• JokerLash
  • Laatst online: 02-11 11:54
Ik heb ook de Asus Mypal 620(zonder BT) en ben er zeer tevreden, heb hem nou ongeveer een maand of 4 en werkt nog steeds erg lekker.

Heb hiervoor een Palm m515 gehad, maar vind de Asus stukken beter (jah en ik weet dat ze niet te vergelijken zijn).

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De interface bij m'n pa is idd een stuk sneller, maar de geluidskwaliteit en beeld bij sommige bestanden is bij mij weer beter. (het geluid scheelt veel, het beeld een beetje.)
Hangt er ook vanaf wat je gebruikt. PocketTunes werkt voor geen meter op mijn TT. Aeroplayer daarentegen draait als een tierelier. Realone voor de Palm wil ik niet eens noemen. ;)

Bedoel je voor beeld video of plaatjes? Plaatjes kan ik me niet voorstellen dat het op PPC beter werkt (320x480 voor Palm, tegen 320x240 voor PPC) en video - Kinoma of MMPlayer, dat maakt wel wat uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 22-01-2004 07:53 ]

Alors.

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
http://www.pocketpc-club.nl/ veel info te vinden en revieuws

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Even een schopje.

Hoe zit het eigenlijk als je de Palm Tungsten T3 en de HP iPaq 2210 vergelijkt en bekijkt naar de doeleinden waarvoor ik hem wil gebruiken. (even niet naar de prijs gekeken dan). Welke raden jullie me dan aan?

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 00:28
Maxow schreef op 26 januari 2004 @ 17:19:
Even een schopje.

Hoe zit het eigenlijk als je de Palm Tungsten T3 en de HP iPaq 2210 vergelijkt en bekijkt naar de doeleinden waarvoor ik hem wil gebruiken. (even niet naar de prijs gekeken dan). Welke raden jullie me dan aan?
ik persoonlijk heb een palm m505 gehad en heb nu een ipaq 4155 (usa versie van 4150...geen verschil) ik heb voorkeur voor pocket pc gekregen vanwege de stroomverbuik verbeteringen. Dit was in het verleden anders (palm m505 deed makkelijk 14 dagen met accu) maar sinds de ipaq het een dag uithoudt op 1 accu ben ik overgegaan naar ipaq.

ik denk dat het echt smaak is. Ze heben volgens mij allebei ongeveer evenveel opties dus.
Pagina: 1