Toon posts:

Chieftec 80mm houder

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn Chieftec kast een MX-01BLD zie hier zitten 3 houders om een 80 mm fan in te klikken. Twee stuks achterin voor de outtake en eentje voorin bij één van de twee HD racks. Nu wil ik dat beide racks met HD's gekoelt worden. Maar helaas wordt er voor je HD rack maar 1 houder meegeleverd om een 80mm fan in te klikken. Ik heb nog een pic om het te verduidelijken: zie hier
Het gaat hier dus om dat paarse ding dat je erin ziet hangen. Weten mensen hier of je die ergens los kan bestellen, kopen of weet iemand een alternatieve oplossing. Op de site van chieftec staat nergens iets om los die houders te kopen. Ook in de pricewatch is het niet te vinden. De computer winkels die ook toebehoren leveren voor Chieftec kasten verkopen ze ook niet los. Misschien weet iemand hier een oplossing? Het is zo zonde om die Papst fannetjes niet te gebruiken :) Alvast bedankt _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat er niet gewoon eentje mist. bij mij waren ze gewoon allebei meegeleverd namelijk, 2 in de hdd racks en 3 losse zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 09 januari 2004 @ 00:36:
Weet je zeker dat er niet gewoon eentje mist. bij mij waren ze gewoon allebei meegeleverd namelijk, 2 in de hdd racks en 3 losse zeg maar.
Je hebt zeker een bigtower? Daarbij zitten namelijk wel 2houders bij de HD racks. Helaas heb ik een miditower waar dit niet bij zit :(

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Meegeleverd? Heb hier een DX-01B-D, en daar zat er ook maar 1 zo'n 80mm holder in 1 van die HDD sleeves... wat wil je trouwens ermee gaan doen als je wel zo'n extra paars ding krijgt? Waar haal je de lucht vandaan die die fan moet aanzuigen, want daarboven heb je geen ventilatie gaten meer zitten namelijk in je kast. Alleen je floppy en zo, je kan ook die 2 klepjes weghalen, en dan is het ook opgelost. Maar of dat 1337 staat? :P

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
NeoGames.nl schreef op 09 januari 2004 @ 00:41:
Meegeleverd? Heb hier een DX-01B-D, en daar zat er ook maar 1 zo'n 80mm holder in 1 van die HDD sleeves... wat wil je trouwens ermee gaan doen als je wel zo'n extra paars ding krijgt? Waar haal je de lucht vandaan die die fan moet aanzuigen, want daarboven heb je geen ventilatie gaten meer zitten namelijk in je kast. Alleen je floppy en zo, je kan ook die 2 klepjes weghalen, en dan is het ook opgelost. Maar of dat 1337 staat? :P
Ik heb geen floppydrive in die racks zitten, dus er is nog wel plek om in beide zo'n 80mm fan te plaatsen. Die onderste rack kan gewoon luchtaanzuigen door die kast zeg maar. Bij het bovenste rack het er op de helft die frontjes voor je floppydrive. Maar daaronder zou die nog wel lucht kunnen aanzuigen. ;)

Het probleem is dat mijn HD's nogal heet worden, bij een LAN is dit helemaal extreem door de temperaturen en wordt je pc er helemaal traag door. :/

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Ik heb een Chieftec Dragon Miditower als fileserver en daarbij gebruik ik dus ook beide rekjes. Mijn kast kwam ook maar met 1 houder voor een fan. Ik heb in het andere rekje dus maar een fan met ducktape vastgemaakt.

Misschien Chieftec mailen of we er eentje bij kunnen bestellen?

Offtopic: iemand nog een rekje voor 3 a 4 HD's gezien die in de 5.25" slots past? (niet zo'n duur ding met backplane maar gewoon een metalen rekje)

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:58

Maximus

There is no substitute

Die fan voor het 2e rekje is nutteloos. Want er zit namelijk 2 uitsparingen voor een FDD Drive. En verder geen inlaat van lucht. In het onderste rekje heb je een compleet rooster voor je hdd's zitten waardoor er lucht naar boven gaat. En chieftec houd geen rekening met mensen die meer dan 3 hdd's in hun pc willen wat dan ook nog gekoeld moet worden.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 16:28
Onderin de kast, dus onder je hdd rekjes zit ook een paars plastic houdertje, die klik je zo van de kast en af.
Dan heb je toch je extra fanhoudertje??

offtopic>anders heb ik er nog wel eentje over, heb 3 chieftec kastjes duz<offtopic

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

Verwijderd

Topicstarter
guanpedro schreef op 09 januari 2004 @ 01:19:
Misschien Chieftec mailen of we er eentje bij kunnen bestellen?
Ik zal ze wel eventjes mailen.
M@ximuS schreef op 09 januari 2004 @ 06:20:
Die fan voor het 2e rekje is nutteloos. Want er zit namelijk 2 uitsparingen voor een FDD Drive. En verder geen inlaat van lucht. In het onderste rekje heb je een compleet rooster voor je hdd's zitten waardoor er lucht naar boven gaat. En chieftec houd geen rekening met mensen die meer dan 3 hdd's in hun pc willen wat dan ook nog gekoeld moet worden.
Het klopt dat ze hier geen rekening mee houden maar zoals ik al zei heb ik geen fd in me pc zitten. Bij het bovenste rackje is er in mijn kast wel lucht invoer tot de helft van dit rackje. Het kan natuurlijk beter maar liever iets dan niets. :)
DracoplasM64 schreef op 09 januari 2004 @ 10:20:
Onderin de kast, dus onder je hdd rekjes zit ook een paars plastic houdertje, die klik je zo van de kast en af.
Dan heb je toch je extra fanhoudertje??
Dat klopt maar deze past niet in zo'n rack helaas.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Eric, ik heb er 1 liggen die ik niet gebruik. (uit een DX-01B-D)
Kan je zo van me krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou hardstikke mooi zijn! Ik voeg je eventjes toe. Alvast heel erg bedankt! _/-\o_

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Mail me anders gewoon even, lijkt mij het makkelijkst ;)

Verwijderd

Topicstarter
1st_Ro schreef op 09 januari 2004 @ 13:23:
Mail me anders gewoon even, lijkt mij het makkelijkst ;)
Al gedaan hoor ;)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb een chieftec dragon DX-01BD-U (miditower) zwart met voeding en windows. Alleen heb ik maar een 2 prepared blowhole voor het laatste (onderste) rack met daarin een fan houder en helemaal aan de onder zijde (rechts) heb ik ook een fan houder met blowhole.

Achter heb ik er 2 zitten inclusief fan houder.

Maar ik heb hier geen extra hole voor de eerste rack :? Want dan kom ik in de knoei met mijn externe 3.5 inch bays.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

DracoplasM64, kan ik er eentje van je overnemen?

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 16:28
Vind het prima, mail maar <dracoplasm @ hotmail.com>...je moet het dan wel op komen halen in Emmen!

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

Pagina: 1