ACPI wil niet geinstalleerd worden onder Windows XP Home

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net een upgrade voor een klant gedaan met zijn PC. Ik heb heel vrolijk de schijf geformateerd en op LBA gezet i.p.v. Large in de bios. Niets aan de hand. Schijf wordt keurig gezien(20 GB Western Digital). De upgrade bestond uit:
AMD Athlon 2200XP+
Gigabyte 7S748
Buffelo 512 MB DDR400
nieuwe Enlight voeding 300W

Dus ik begin leuk en aardig Windows XP Home te installeren. Ik heb dus na installatie even een automatische installatie van drivers gedaan via de cd van Gigabyte. Alles prima behalve de geluidskaart. Ik vond dat heel vreemd maar ok. Ik heb toen van Internet driver gehaald en dat ging goed. Ik wilde de computer afsluiten en wat kreeg ik op beeld? U kunt de computer nu afsluiten. Ik stond echt verbaasd van deze melding.

Ik ben gaan zoeken in apparaatbeheer en daar stond bij het kopje "Computer" MPS UniProcessor. Die had ik veranderd naar Standaard computer, maar dat hielp voor geen meter. Ik heb toen nog proberen een ACPI te installeren maar dat lukte voor geen meter. Ik heb het systeem nu al 5 keer opnieuw geinstalleerd.

Even op Internet gezocht en bij Microsoft had ik het antwoord gevonden. Waar u F6 voor extra drivers te installeren moet u F5 drukken om de HAL Driver te installeren bij de installatie. Ik heb dit dus gedaan maar als ik dus ACPI (Advanced Computer Power Interface) selecteer komt de installatie gewoon vast te staan. Ik heb de andere keuze ook gedaan maar dat werkte gewoon simpel weg niet.

Ik heb in de Bios ACPI aanstaan. Power management staat ook gewoon aan. Ik heb alle overbodige kaarten eruit getrokken in de computer en een nieuwe VGA kaart erin gezet. Ik heb de hd NOG niet vervangen maar dat komt later wel. APIC stond ook aan maar het zijn gewoon de standaard bios instellingen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik via ACPI kan installeren? Want dat afsluiten is wel zo makkelijk en de andere functie daarbij. De computer werkt dan ook sneller.

Ps. ik heb hiervoor gezocht bij veel zoekmachines maar niets gevonden en hier op het forum ook niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Je mag aannemen (doe ik iig wel ;)) dat bij nieuwe hardware de default settings werken, in dit geval zou ik dus eerst een ander mamabordje proberen.
Heb je die mogelijkheid niet, reset de BIOS of probeer het met de laatste versie
http://www.giga-byte.com/...rt/BIOS/BIOS_GA-7S748.htm

• itsalex
  • Niet online
Ja ik ga dat strax proberen. Tuurlijk werk ik met de default settings van het GB bord. Alles is goed qua hardware maar ik ben nu aan het proberen met een nieuwe harde schijf en dan zie ik het strax wel.

Ik heb dit bord eerder geinstalleerd zonder prob.

• itsalex
  • Niet online
De ACPI staat gewoon op IRQ nr 9. APIC is geinstalleerd. Er zit een nieuwe Bios op(F5) en de hd is vervangen en ik heb nu de LAN kaart ook eruit gehaald dus ik weet het niet meer. Onder ACPI Hal wil die niet installeren en loopt die gewoon vast.

• itsalex
  • Niet online
Ik heb via een speciale truc de boel op de rail gekregen met ACPI. Ik heb Sysprep erover gehaald en daarbij een andere hal driver erop gekregen en toen lukte het.

Sluit u maar

• itsalex
  • Niet online
Heeft iemand hiervoor nog een oplossing. Ik moet maar weer schoppen hiertegen want ik heb nu eentje hier staan die gewoon gaat booten bij het selecteren van een ACPI Uniprocessor en onder ACPI(Advanced .....Interface) doet die na het starten van Windows niets meer.

Werken de HAL driver gewoon niet met het moederbord of is het iets anders. Ik kan het systeem wel installeren onder de MPS drivers maar dan sluit het systeem gewoon niet af. Echt heel irritant is dit.

• itsalex
  • Niet online
Mag ik een schop geven of tegen de computer? Of kan iemand nog een schop in de goede richting geven?

Pagina: 1