[98] bestanden delen uitgezet

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een huisgenootje heeft een pc gehad van haar vaders werk. Op die pc heeft de een of andere sysop de mogelijkheid om bestanden / mappen te delen uitgezet. (hij had bv ook voor het winlogonscherm een popupvenster geplaatst, in het register). Weet iemand hoe je deze optie weer ongedaan kunt maken?

* Ja, ik kan pingen. We chatten zelfs met elkaar met Borgchat (lanchat)
* ik zie haar pc in het netwerk, alleen kan niks delen
* vanaf haar pc kan ik wel op andere pcs komen

rara wat is er aan de hand? Ik heb de search gebruikt, maar krijg ontzettend veel vondsten en weet dus eigenlijk niet waar ik moet zoeken.

Wie helpt me ...

==
hoi

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Eusebius schreef op 09 januari 2004 @ 00:06:
rara wat is er aan de hand? Ik heb de search gebruikt, maar krijg ontzettend veel vondsten en weet dus eigenlijk niet waar ik moet zoeken.
Google eens naar POLEDIT. Het gaat namelijk om een policy die je moet uitzetten.

• Eusebius
  • Niet online
policy's ... ik was in de veronderstelling dat die pas na Win 98 bestonden ... weer wat geleerd

==
hoi

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-05 16:00

Hmail

Doet ook maar wat.

Wat nog makkelijker is:
Klik met de rechtermuisknop op Netwerkomgeving
Klik op Eigenschappen
Hier kun je instellen of je Bestanden / Printers wil delen

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Verwijderd

zie boven ;) indien het niet geïnstalleerd is klik je bij eigenschappen netwerkomgeving op Toevoegen > Microsoft > Bestandsdeling voor microsoft netwerken > OK

• Eusebius
  • Niet online
Die stond natuurlijk al lang geïnstalleerd ... dus vandaar dat ik het sterke vermoeden kreeg dat het een of ander trucje was van de oude pc-beheerder.

Om voor zo een rot - geintje die hele pc opnieuw te installeren vindt ik een stapje te ver. En daarbij: het staat veel beter voor je imago om door een paar instellingen te wijzigen te laten zien dat jij (ik dus in dit geval) toch wel even een trucje van een professionele systeembeheerder weet te verwijderen :P dan om het hele systeem opnieuw te installeren - dat is uiteindelijk een paardenmiddel (paardemiddel?).

==
hoi

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

paardeNmiddel geloof ik...
Maar zoals al gezegd, probeer poledit eens.
Volgens mij moet je dat zowel in win95 als in win98 appart installeren..
het staat wel ergens op de cd naar mijn weten.
Eigenlijk is het proggy om via het netwerk rechten uit te laten delen, maar je kan er ook je eigen register mee openen en daar dan de policies op instellen..

En als het niet lukt dan doe je toch gewoon een herinstall....
Win98 is al zo instabiel, al dat geklooi daar wordt ie niet stabieler op..

• Eusebius
  • Niet online
Poledit werkt niet ...

Ik krijg zelfs een melding als ik bestands/printerdeling verwijder en opnieuw wil installeren: "deze optie is uitgeschakeld"

==
hoi

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

waarom installeer je niet gewoon op nieuw?
Is sowieso een stuk sneller, plus dat je dan weer een hele schone machine hebt waarvan je zelf weet hoe het ingesteld staat..
Misschien als je dit probleem hebt opgelost loop je straks weer tegen een ander probleem aan..

• Eusebius
  • Niet online
Ja, dat lijkt me wat vriendelijker ...

Ondertussen heeft mijn huisgenote een mailtje gestuurd naar haar pa, die op haar beurt aan zijn systeembeheerder ff zal vragen wat hij precies gedaan heeft. Die pa is de baas van de zaak, dus dat komt wel goed :+

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
[UPDATE]

KillPoll werkte niet, Poledit niet, helemaal niets. Wel overal info hoe je policies kunt aanmaken, maar nergens hoe je ze kunt verwijderen. Uiteindelijk met veel pijn en moeite Win98 er nieuw opgezet (HP-bak, wel licensie, key klopte niet, SU0168 fout etc etc).

Nu doet de pc het gewoon weer. Bestanden kunnen gewoon gedeeld worden.

ZO. Topic mag wel op slot :) tnx voor alle hulp

==
hoi

Pagina: 1