Bij het afspelen in Windows Mediaplayer (8.00.00.480) van bepaalde videobestanden, sommige svcds en mpgs, niet bij avi, is de beeldverhouding ongeveer 1:1, of soms 1:2. Verder zie ik bovenin het beeld een vreemd icoontje staan. Met printscreen is het icoontje vreemd genoeg niet zichtbaar, dus ik moet het beschrijven: het is een matrixje van negen vierkantjes, wit, en degene rechtbovenin is zwart. Weet iemand misschien waar dit mee te maken kan hebben?
Kun je op het icoontje klikken? Heb je onlangs software geinstalleerd? Welke codecs heb je, kunnen die iets dergelijks mee-geinstalleerd hebben?
En, misschien is deze opmerking wat vreemd, maar is het niet voor breedbeeld... en dat je output dat niet aankan?
En, misschien is deze opmerking wat vreemd, maar is het niet voor breedbeeld... en dat je output dat niet aankan?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Dat 'icoontje' waar jij het over hebt is ingebakken in de (S)VCD-codec die je waarschijnlijk gebruikt, namelijk die van Elecard (heb het zelf ook wel eens gehad)
. Als je er echt last van hebt kun je hem van je computer af gooien en een andere nemen. Bijvoorbeeld door een softwarematige DVD-speler te installeren die, vanzelfsprekend, ook standaard (S)VCD-codecs aan boord heeft.
Dank voor de snelle antwoorden! Ik vreesde al zoiets...ga op zoek naar een andere speler voor die bestanden. Misschien dat ik dan ook van die rare beeldverhouding afkom. Dat icoontje is nog de minste van de ellende...