Toon posts:

[debian] missing package

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een package te installeren maar ik kan het niet vinden namelijk sasl2-bin

Mischien dat ik een andere package lijst moet hebben of zo maar ik weet dat ie bestaat maap atp-get zegt dat ie hem niet vindt.

apt-get install sasl2-bin zegt dat ie hem niet kan vinden... iemand een tip?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

code:
1
2
hylke@kahlan:~$ apt-cache search sasl2-bin
sasl2-bin - Programs for manipulating the SASL users database

Die zit dus gewoon in Unstable, en waarschijnlijk ook wel in testing, en ik gok dat jij stable gebruikt (aangezien je dat niet in je openingsposting hebt gezet)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
ja idd ik gebruik stable woody.

Shit niet aan gedacht... Ik wil namelijk dit doen:

http://lists.q-linux.com/...lug/2003-July/029503.html

Zou dat met sasl-bin ook kunnen want die zit wel in stable..

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nee, sals-bin is te oud
Wat je wel kunt doen is uit ftp://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/c/cyrus-sasl2/
de *.gz en de *.tar.gz downloaden, deze uitpakken (eerst de orig.tar.gz, en daarna de diff.gz eroverheen), en dan zelf gaan sompileren.

Maar als je een prive servertje is, kun je beter naar testing upgraden, en het via apt-get doen lijkt me ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Tenzij er een andere manier is om zo'n server op te zetten. Ik wil gewoon mijn eigen SMTP server omdat ik steeds overal mijn smtp server moet veranderen...

Ik heb namelijk HEEL lang moeten zoeken om die "HOWTO" te vinden maar er moeten er meer zijn. Of iemand die simpel uit kan leggen hoe het kan..?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 00:12 ]

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Is pop-before-smtp niet wat voor jou? Is vrij simpel op te zetten in woody met een van deze pakketjes:

$ apt-cache search pop-before-smtp
drac - Dynamic Relay Authorization Control (pop-before-smtp)
pop-before-smtp - watch log for pop/imap auth, notify Postfix to allow relay

Verder als je echt sasl2-bin wilt kan je natuurlijk altijd even zoeken naar een backport voor woody, die zijn er zat te vinden. Zie bv http://www.backports.org of http://www.apt-get.org

[ Voor 26% gewijzigd door riotrick op 09-01-2004 09:40 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
smtp server? Pak dan gewoon qmail. Zit ook pop enzo bij, maar dathoef je natuurlijk niet te gebruiken.

www.qmailrocks.org
www.qmail.org
www.lifewithqmail.org

of het allemaal org is die eerste en 2e weet ik niet, kan ook com zijn. Ik zithier opschool en krijg beveiligingsvensters met gebruikersnaam + wachtwoord met iets van dns erin bji qmailrocks.org. Of qmailrocks is fout, of er zit hier een vervelende proxy tussen :(

[offtopic]
vroeger kon ik nog naar port 81 connecten van m'n mailserver, nu niet meer. Nu komt die binnenkort toch op 80, maar is er nog een omzeiling om naar poort 81 te connecten, door via een bepaalde page jouw page te laten laden oid? zal wel niet. Andere proxy zal ook wel niet werken.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-01 19:37

PolarWolf

Debian, of course.

moto-moi schreef op 08 januari 2004 @ 23:41:
Nee, sals-bin is te oud
Wat je wel kunt doen is uit ftp://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/c/cyrus-sasl2/
de *.gz en de *.tar.gz downloaden, deze uitpakken (eerst de orig.tar.gz, en daarna de diff.gz eroverheen), en dan zelf gaan sompileren.

Maar als je een prive servertje is, kun je beter naar testing upgraden, en het via apt-get doen lijkt me ;)
Een andere oplossing is om een backport te zoeken (www.apt-get.org) of te maken. Met een beetje geluk kun je simpelweg met apt-get source sals-bin de source uit unstable halen, en zonder problemen builden naar een package voor stable.

Undernet #linux, Undernet #ipsec

Verwijderd

Topicstarter
Hehe dit is allemaal een beetje ingewikkeld. IK kan niet pop-before-smtp gebruiken want ik haal mail van meerdere servers, en die kan ik niet thuis draaien. Het gaat mij puur om verzenden. Volgens mij moet het makkelijker kunnen maar ik echt nergens een goeie howto finden. Mijn kennis is niet 100% dus een beetje uitleg in de howto zal wel handig zijn. Heeft niemand anders dit mischien gedaan?
Pagina: 1