Toon posts:

ADSL wel up niet down

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net ADSL aangesloten bij een kennis, bedrading netjes aangesloten.

Line klopt ook volgens modem, maar als ik probeer in te loggen, zie ik wel een hoop pakketjes verzonden worden, maar ontvangen blijft op 0 staan.

ADSL van Tiscali over KPN.
Modem SITECOM intern PCI ADSL modem.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je wel goede kabels?

Verwijderd

Topicstarter
Alles is ok kabel alle rj-11 verbinding zijn met standaard kabeltjes aangesloten, kabel is verlengt met een stuk cat5 UTP, heb ik al vaker gedaan ook bij mezelf thuis. Werkt tot nu toe keurig. Maar dit keer niet...

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
waarop probeer je in te loggen, is dit iets in je netwerk (router) of iets externs?

als het extern is, zit er in je router een firewall/NAT wat mischien het een en ander blokeert

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

double check je kabels als allereerste, pak een multimeter anders desnoods.
maar begrijp ik het goed dat je die rj11 aan cat5 hebt geknepen? of hoe heb je het gedaan?
Barracuda schreef op 08 januari 2004 @ 23:25:
als het extern is, zit er in je router een firewall/NAT wat mischien het een en ander blokeert
dan nog moet je packets terug krijgen lijkt me :P (tenzij die firewall echt alles dropt ipv reject)

[ Voor 73% gewijzigd door Erkens op 08-01-2004 23:27 ]

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17
Probeer anders de inlog

gebruikersnaam: wilekeurigegebruikersnaam@adsltest
wachtwoord: zelf invullen (maakt niet uit)

Dan kun je naar www.kpn.nl gaan (andere sites niet). Werkt deze testverbinding voor je adsl lijn niet, is er iets fysiek aan de hand, anders ligt jet aan je inloggegevens of je ISP.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

I.R. Butcher schreef op 08 januari 2004 @ 23:38:
Probeer anders de inlog

gebruikersnaam: wilekeurigegebruikersnaam@adsltest
wachtwoord: zelf invullen (maakt niet uit)

Dan kun je naar www.kpn.nl gaan (andere sites niet). Werkt deze testverbinding voor je adsl lijn niet, is er iets fysiek aan de hand, anders ligt jet aan je inloggegevens of je ISP.
Yeps, de inlog gegevens kan een oorzaak zijn. Had ik ook 1 keer, kwam zo'n kpn vent, veel geld om die te laten komen, inlog gegevens fout |:( 8)7 Baal baal. Kennissen niet blij mee >:)

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17
Ik kon dus in eerste instantie niet inloggen, ik de hele lijn nalopen, voor de zekerheid stekkertjes opnieuw erop gezet, router 1000^10 keer gereset en instellingen opnieuw ingesteld. Toen kwam ik opeens op het briljante idee om die testlogin te proberen, en die werkte, bleek m'n abbo net omgezet te zijn van lite naar basic (hccnet actie). Ik kreeg 3 dagen later een brief: we zijn begonnen met de upgrade, en u krijgt andere inloggegevens, aargh.....

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Topicstarter
alsvast bedankt voor deze info, ga zo naar de kennis toe. Zal ff met het testaccount proberen. Wist dat het er was maar had het nog niet gevonden... (misschien had ik ff internet en telefonie faq moeten, lezen en mss ook deze vraag daar moeten stellen |:()

Als het niet werkt zal ik voor de 10e keer de bekabeling nalopen, maar ja daar kan nix mis mee zijn, heb de draden al een keer omgedraait, vreemd genoeg hield ik toen dezelfde fout :?

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je omschrijving lijkt mij op een account wat nog niet geheel actief is.
Bij KPN wel ok (vandaar de lampjes) maar bij je ISP nog niet.
Dat zou et ook kunnen zijn.
Pagina: 1