Toon posts:

[win2k] PC boot niet met muis...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een PC;

Intel Pentium 2 350.
PCchips M729 moederbord
128mb geheugen.

Ik heb hierop zojuist win2k met integrated sp4 geinstalleert. Nu als ik op wil starten moet ik de muis disconnecten anders loopt de PC vast op het moment dat hij naar het blauwe scherm springt (waar later het inlog scherm komt).

Als ik opstart zonder muis, inlog en mijn muis dan connect (USB) gaat alles goed. Tot het moment dat ik over een invoer veld of tekst kom met de muis, dan loopt hij weer vast.

Ik heb de laatste drivers van logitech erop gezet maar heeft niet geholpen. Ik heb de bios geflashed naar de laatst beschikbare ook zonder succes. Verder nog met verschillende opties in de bios gspeelt wat ook niet heeft mogen helpen...

Verder heb ik nog een seriele muis geprobeert maar ook hiermee wil hij niet opstarten. Als ik geen muis gebruik is de computer overigens zeer stabiel en alle andere apparaten werken naar behoren zoals printer modem en geluidskaart.

De vraag is nu dus of iemand iets weet van dit probleem of waar ik misschien kan zoeken want ik weet het niet meer. Alvast bedankt!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je toevallig iets aan je com poort hangen :?

Zo ja, kijk daan hier even http://www.winguides.com/registry/display.php/1268/
en kijk of deze opstart switch je helpt '/NOSERIALMICE=[COMx | COMx,y,z...]'

[ Voor 64% gewijzigd door momania op 08-01-2004 23:19 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Nee niets, ik heb er overigens maar een en daar heb ik dus die andere muis op getest waarmee de computer ook vast liep bij het booten.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

En als je die logitech mouseware eraf haalt :?
Dus de standaard windows mouse drivers gebruikt?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
De mouseware had ik er juist opgezet om te proberen het probleem te verhelpen. Dus nee ook zonder de mouseware blijft hij vastlopen...

Verwijderd

lijkt op een IRQ conflict... heb je APIC aanstaan en wat is de status van je IRQ`s ??? alleen als je over een invoer veld komt dat die dan vast slaat lijkt weer niet op een IRQ probleem is dat geen toeval ???

en kan je die muis niet op je PS2 aansluiten met een verloopstukje ???

suc7
Pagina: 1