Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Zelf kast bouwen, airflow vanuit voeding naar boven?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Ben al een tijdje bezig met de gedachte mijn eigen kast te ontwerpen. Niet zo'n rechthoekig bakbeest, maar eentje met meer vorm/design.

Ik heb ergens een ouwe HP (Hewlett Packard Vectra VE4 5/233) PI @ 233 Mhz desktop bak op de kop weten te tikken. Natuurlijk zou het kopen van een shuttle systeem mooier zijn om een klein systeem te maken, maar ja, student... En die hebben het lang niet altijd breed...

Oude systeem (Clickable):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT4997.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT5009.jpg

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

Wegens design redenen, wil ik de voeding aan de onderkant plaatsen en de fan van de voeding omdraaien. Hierdoor zuigt hij dus lucht aan van onder de kast en blaast het vervolgens de kast in.

offtopic:
Design redenen: kabels wegwerken aan de onderkant.

Echter, vraag ik me af ofdat het gezond is voor de voeding om de fan om te draaien.
Daarnaast vraag ik me af ofdat de processor (PII 233MHZ, passief gecooled door koelblok), niet te warm word.

Nu zat er in het systeem nog een fan van 9X9cm. Die wil ik ter hoogte van de CPU hangen, zodat hij de (warme) lucht van de voeding & CPU naar buiten blaast. Deze fan is redelijk hoog geplaatst in het systeem, zodat hij de naar boven stijgende lucht dus ook naar buiten blaast.

Het gehele systeem zou er dus zo uit komen te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Zijaanzicht:

Bovenkant
   ------------------------------------------------
   |                                              |
   |                                              |----
   |                                              | 9 |
   |                                              | X |
   |                     ----------------         |   | ---->
   |                     |              |         | F |
 V |                     |      CPU     |         | A |   A
 o |                     |              |         | N |   c
 o |                     ----------------         |   |   h
 r |                                         ^    |----   t
 k |                                         |    |       e
 a |                                         |    |       r
 n |                          -------------------------|  k
 t |                          |                        |  a
   |                          |                        |  n
   |                          |                        |  t
   |                          |                        |
   |                          |      Voeding           |
   -----------------------------------------------------

Onderkant

NB: pijlen geven airflow aan

Misschien een wat duidelijker completer plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/layout_mobo&voeding_nieuw.jpg

Als klap op de vuurpijl nog een wat minder duidelijke foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT5002.jpg

Overige info:
Processor
• PII @ 233 mhz
• alleen gecooled door koelblok, zonder extra fan hier direct op

Voeding
• 125 watt als ik het goed begrepen heb:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT5000.jpg
• Genoeg aansluitingen voor floppy, 2 X CD-rom & 2 X HDD, maar ofdat hij het trekt?

Toekomstige behuizing
Ben ik nog niet helemaal uit. Kan van metaal worden, afhankelijk van de complexiteit van de vorm van de kast, maar kan ook van kunststof gemaakt worden. Kunststof word dan of gevacuüm vormt, dan wel gebogen/gelijmt of een combinatie daarvan.
offtopic:
vacuüm vormen is de techniek waarmee die witte plastic koffiebekertjes worden gemaakt, redelijk wat vormvrijheid -> dubbelgekromde vlakken

Omdat de kabels aan de onderkant eruit komen, heeft deze een ruimte van zeker 5 cm nodig. Om dit te bereiken zet ik de complete kast op voetjes oid (á la Apple Cube, alleen dan wat groter :|)

Plaatsing HDD & CD-ROM
Ben ik nog niet helemaal uit. Maar gelukkig maken die ouwe beestjes meer herrie dan warmte in vergelijking met die nieuwe schijven ;)
Waarschijnlijk CD-ROM's aan bovenzijde (voorkant toegang), evenals floppy. HDD's aan de zijkant.

Overige info project
Ik volg op mijn opleiding IPO momenteel een keuze vak: Rebasic Design. De opdracht van het vak luid als volgt: Voer je droomproject uit en presenteer het aan de hand van een model of prototype, dan wel presentatie panelen.
Een project waar ik al jaren van droom is het niet, maar wel iets wat al langer speelt. 1,5 jaar geleden eindelijk eens een meer Design kast gekocht dan zo'n creme kleurig bakbeest: Lian-Li PC60. Een blok alluminium >:) .
Kwa materiaal wel mooi, maar het blijft een hoekig bakbeest.
Voor het vak staat 80 uur, en de presentatie is al de 22e januari. Dat word dus hard werken!
Als iemand interesse heeft in mijn presentatie dan wel de droomprojecten van andere studenten, stuur me maar een mailtje....

[ Voor 128% gewijzigd door jules op 16-01-2004 21:24 . Reden: Bijna geheel herschreven: ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

pics pics pics dan kunnen we zien hoet inelkaar zit...

maar als je vanaf de onderkant laat zuigen... dan zuig je dus al et warme lucht van je kast door je voeding heen en dat lijkt me niet de bedoeling...

edit: ik ging idd uit van een standaard kast met standaard voeding...

edit 2: en idd als je lucht vanuit de onderkant haalt moet daar ook daadwerkelijk lucht zijn B)

[ Voor 33% gewijzigd door Mx-KAEY op 09-01-2004 18:44 ]

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

nee, volgens mij zit zijn voeding dan onderop, dus de lucht komt direct van buiten, door de voeding heen, en daarna door de kast. Ik weet alleen niet of die lucht dan nog koel genoeg is om de rest van je pc te koelen. Wat Mx-Kaey zegt is in normale cases het geval.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

voodooless

Sound is no voodoo!

Het is een PII 233, daar heb je niet echt airflow voor nodig d8 ik zo. Op zich een goed idee naar het motto "warme lucht stijgt". Maar de PC zal dan wel op voetjes moeten staan om lucht aan te kunnen zuigen of ben ik nou gek?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Mx-KAEY schreef op 08 januari 2004 @ 23:08:
pics pics pics dan kunnen we zien hoet inelkaar zit...

maar als je vanaf de onderkant laat zuigen... dan zuig je dus al et warme lucht van je kast door je voeding heen en dat lijkt me niet de bedoeling...
Pics zijn gepost in de ST. Hopelijk is het verhaal zo wat duidelijker :)

Voeding zit inderdaad onderop, maar de bedoeling is dat hij van onder de kast door de voeding de nieuwe frisse lucht naar boven zuigt in de kast.
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 13:28:
nee, volgens mij zit zijn voeding dan onderop, dus de lucht komt direct van buiten, door de voeding heen, en daarna door de kast. Ik weet alleen niet of die lucht dan nog koel genoeg is om de rest van je pc te koelen.
precies, jij begrijpt het...
deepspace schreef op 09 januari 2004 @ 13:43:
Het is een PII 233, daar heb je niet echt airflow voor nodig d8 ik zo. Op zich een goed idee naar het motto "warme lucht stijgt". Maar de PC zal dan wel op voetjes moeten staan om lucht aan te kunnen zuigen of ben ik nou gek?
Het blok is passief gecooled, maar in de originele kast stond er wel een grote 9X9 fan op gericht. Gewoon uitproberen dan maar? Heel misschien ga ik hem als geruisloze server gebruiken :) (op die luidruchtige HDD na dan :|)

Uiteraard moet de kast op voeten komen te staan á la Apple Cube oid. O.a. om de kabels en stekkers ruimte te geven en mooi weg te werken.

• Kres817
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik zou het niet doen.

Moet je maar eens je hand achter een voeding houden bij een gewoone pc.
Wat voel je ? Warme lucht ! Dus maakt niet uit als je hem aan de onderkant van je kast bouwt. De net binnengekomen lucht is koel maar wordt door de voeding opgewarmd.

Ik heb bij mijn kast gewoon een gat in de onderkant gederemeld en daar een 100 mm fan op gemonteert.
Heb onder mijn kast extra groote potjes onder gezet.
Hij staat nu 50 mm boven de tafel.
Dus genoeg ruimte om lucht aan te kunnen zuigen

Op 7V draait hij lekker stil maar heeft wel effect.

Dus als je ruimte hebt zou ik gewoon een losse fan inbouwen.

Ach ja..........

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Kres schreef op 09 januari 2004 @ 16:16:
Ik zou het niet doen.

Moet je maar eens je hand achter een voeding houden bij een gewoone pc.
Wat voel je ? Warme lucht ! Dus maakt niet uit als je hem aan de onderkant van je kast bouwt. De net binnengekomen lucht is koel maar wordt door de voeding opgewarmd.

Ik heb bij mijn kast gewoon een gat in de onderkant gederemeld en daar een 100 mm fan op gemonteert.
Heb onder mijn kast extra groote potjes onder gezet.
Hij staat nu 50 mm boven de tafel.
Dus genoeg ruimte om lucht aan te kunnen zuigen

Op 7V draait hij lekker stil maar heeft wel effect.

Dus als je ruimte hebt zou ik gewoon een losse fan inbouwen.
Hmz, aan de ene kant heb je gelijk, maar dan heb ik het wel over een voeding van 350 watt, met 3 schijven, 2 CD-rom dingen en een cel @ 450, of een AMD XP 2200+ met 3 schijven, 2 CD-rom dingen op een 420 watt voeding die die warmte produceren.

Dit is maar een 125 watt voeding... scheelt een hoop, daarnaast komt er dus ook een 9X9 fan bij de proc te hangen. Bedoel je dat daarnaast ook nog een extra fan moet komen?

Verwijderd

lekker, van die warme lucht tegen je cpu aan... Ik vind de temperatuur van de cpu toch wat belangrijker dan de temp van je voeding.(uiteraard is je voeding ook belangrijk!)

naja, suc6!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 20:34:
lekker, van die warme lucht tegen je cpu aan... Ik vind de temperatuur van de cpu toch wat belangrijker dan de temp van je voeding.(uiteraard is je voeding ook belangrijk!)

naja, suc6!
Tsja, och, het is maar 125 watt he... Maar goed, zo te lezen raad je het dus af...

Ik zat er net aan te denken, ik kan er ook watercooling in bouwen :D. Het watercooling systeem is way duurder dan de rest van de kast bij elkaar :D

[ Voor 17% gewijzigd door jules op 09-01-2004 21:33 ]

Verwijderd

als je koude lucht wilt hebben zul je dat van onder de kast moeten halen idd
en de warme lucht moet je naar boven laten blazen
dat is het beste want warme lucht heeft als eigenschap dat het naar boven gaat en koude lucht heeft als eigenschap fdat het naar beneden wil.
dus haal je koude lucht van onder die word warm door je MoBo enzo...
dan gaat die lucht door naar boven en word daar uit de kast gezogen.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

Ch!pY-J schreef op 09 januari 2004 @ 21:24:
[...]

Tsja, och, het is maar 125 watt he... Maar goed, zo te lezen raad je het dus af...

Ik zat er net aan te denken, ik kan er ook watercooling in bouwen :D. Het watercooling systeem is way duurder dan de rest van de kast bij elkaar :D
125 of 350 watt, alle voedingen worden warm, 't scheelt niet bijster veel in warmte welk wattage 't is. Dit aangezien er gewoon grotere heatsinks op 350Watts zitten die minder snel warm worden, en bij de voedingen met minder wattage kleinere die (daardoor) sneller warm worden...

I see dead pixels...

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
jotheman schreef op 09 januari 2004 @ 22:29:
[...]

125 of 350 watt, alle voedingen worden warm, 't scheelt niet bijster veel in warmte welk wattage 't is. Dit aangezien er gewoon grotere heatsinks op 350Watts zitten die minder snel warm worden, en bij de voedingen met minder wattage kleinere die (daardoor) sneller warm worden...
Hmz, you've got a point there... Misschien een grotere fan op de voeding schroeven?

Ik zal morgen ff een piccie maken van de voeding en de rest van de componenten...

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 09-01-2004 22:42 ]

Verwijderd

je hele systeem produceert zowizo weinig warmte dus waarom dan moeilijk doen? Zo kan je dan ook denken... Maar ik kan idd wel snappen dat je iets creatiefs wil maken, daarom zit je ook bij got. ;) Maak ff pics, dan kan ik ook creatief meedenken. :p

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 22:53:
je hele systeem produceert zowizo weinig warmte dus waarom dan moeilijk doen? Zo kan je dan ook denken... Maar ik kan idd wel snappen dat je iets creatiefs wil maken, daarom zit je ook bij got. ;) Maak ff pics, dan kan ik ook creatief meedenken. :p
Ik geloof dat ik van dit topic beter een CMIP kan maken.... Maar daar moet ik geloof ik toestemming voor vragen voor een CMIP, toch?

Anyway, een plaatje van hoe het een en ander eruit ziet met een mogelijke behuizing eromheen....
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/computer_incl_behuizing.jpg

Ik wilde eerst eigenlijk het frame maken van mecano of construcs box, maar omdat de gaten van het mobo te klein waren voor de schroeven, heb ik besloten om de kast toch te gebruiken voor de ophanging van het mobo. Hiervoor moest er wel het een en ander gezaag worden. Daar ben ik vanmiddag mee bezig geweest :)

Toch wel een leuk gevoel om als huiswerk een droomprojectje uit te voeren :). Moet uiteindelijk ook de 22 januari gepresenteerd gaan worden. Alleen de plaats is nog onbekend....

• Kres817
Simpel gezegd, je hebt genoeg aan de fan die op je processor zit en de fan in je voeding.

Als je de boel net iets koeler wilt laaten lopen, dan zou je er over
na moeten denken om nog een fan bij te doen.

Je moet het zo bekijken: In nederland en waar ook ter wereld zijn er duizenden computers die gewoon standard zijn.
Daar mee bedoel ik computers met maar twee fan's.
Een in de voeding en een op de processor.

En die computers draaien ook perfect.

Maak het je zelf niet al te lastig.

TOCH?

Ach ja..........

Verwijderd

Kres schreef op 10 januari 2004 @ 03:19:
Simpel gezegd, je hebt genoeg aan de fan die op je processor zit en de fan in je voeding.

Als je de boel net iets koeler wilt laaten lopen, dan zou je er over
na moeten denken om nog een fan bij te doen.

Je moet het zo bekijken: In nederland en waar ook ter wereld zijn er duizenden computers die gewoon standard zijn.
Daar mee bedoel ik computers met maar twee fan's.
Een in de voeding en een op de processor.

En die computers draaien ook perfect.

Maak het je zelf niet al te lastig.

TOCH?
Als jij zelf een pc gaat bouwen, waarom zou je hem dan niet perfectioneren?
Maar in dit geval is het nogal moeilijk met 2 fans...

• Kres817
Das helemaal waar.

Ik denk gewoon dat het zonder die extra fan ook goed zal gaan.
Je zou het ook helemaal anders kunnen doen.

Fan de lucht uit de kast naar buiten blaast.

Dus gewoon je voeding omdraaien.

<offtopic>
Nicje is afkorting van?

Dat is de bijnaam van mijn vriendin

Ach ja..........

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Kres schreef op 10 januari 2004 @ 14:46:
Das helemaal waar.

Ik denk gewoon dat het zonder die extra fan ook goed zal gaan.
Je zou het ook helemaal anders kunnen doen.

Fan de lucht uit de kast naar buiten blaast.

Dus gewoon je voeding omdraaien.
Mijn plan was dus ook om de originele fan die op het koelblok van de proc gericht stond (enigszins passieve koeling van de processor dus!), de lucht naar buiten te laten blazen.

Voeding omdraaien (letterlijk omdraaien) heeft geen nut, want dan zit de voedingstekker aan de binnenkant 8)7, of bedoel je toch de fan van de voeding?

• Kres817
Juist !

Ik bedoel dat je de hele voeding omdraait.

Met beetje modden kan je best de male gedeelte van de voeding (dus dat blokje waar je de voeding kabel op aansluit) naar buiten verplaatsen.Wat je dan krijgt is dat de lucht uit je kast naar buiten wordt gezogen, en tegelijk ook de voeding wordt gekoeld.

Wat het idee van de fan van je koelblok van je processor halen betreft, weet het niet. Ik denk niet dat je procesor het leuk gaat vinden als je dat doet. Er van uit gaan dat je de celeron 450 gaat gebruiken. De 2200 XP gaat het al helemaal niet.

He groot is is de fan die op het koelblok zit?

Dat zijn meestal 30 á 40 mm fan's.

Als je die op 12 volt zet krijg je heel erg gillend geluid.
Maar als je die op 7 of 5 volt zet hebben ze heel weing nut.

Ach ja..........

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
hmz, ik denk dat ik veels te veel typ...

Het gaat om een PII @233 mhz! standaard al passief gekoeld. Echter in de originele kast zelf (desktop model) zit een fan (9X9 cm) die lucht van de voorkant, over het koelblok in de kast blaast. Vervolgens zuigt de fan op de voeding de lucht uit de kast, door de voeding heen naar buiten.

Ik ga maar eens wat pics posten, al gaat dan momenteel een beetje moeilijk, heb de kast al doormidden gezaagt...

Overzicht van de oude originele kast: (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT4997.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Bovenaanzicht:

ZIJKANT

---------------------------------------------------
   |               |                                 |
   | voeding       |                                 |
 a |         <---- |                                 |
 c |               |                                 |
 h |----------------                                 | V
 t |                                                 | O
 e |                                                 | O
 r |                                                 | R
 k |                                                 | K
 a |                                           ------| A 
 n |                                           |     | N
 t |                             ------        |     | T
   |                             |    |        |  F  |
   |                             |  C |   <--- |  A  |
   |                             |  P |        |  N  |
   |                             |  U |        |     |
   |                             |    |        |     |
   |                             ------        ------|
   |                                                 |
   ---------------------------------------------------

Zijkant

NB: Pijltjes geven airflow aan

Voeding:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT4999.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT5000.jpg
1e foto: Fan voeding zit er dus los op.
2e foto: Hieruit haal ik dat de voeding 125 watt is...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT5002.jpg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Zijaanzicht:

Bovenkant
   ------------------------------------------------
   |                                              |----
   |                                              | X |
   |                     ----------------         |   | ---->
   |                     |              |         | F |
 V |                     |      CPU     |         | A |   A
 o |                     |              |         | N |   c
 o |                     ----------------         |   |   h
 r |                                         ^    |----   t
 k |                                         |    |       e
 a |                                         |    |       r
 n |                          -------------------------|  k
 t |                          |                        |  a
   |                          |                        |  n
   |                          |                        |  t
   |                          |      Voeding           |
   -----------------------------------------------------

Onderkant

NB: pijlen geven airflow aan

Layout toekomstige kast; voeding word geplaats boven geheugen banken, met de fan uitblazend in het syteem, net naast de CPU. De 9X9 cm fan zoals die was te zien op de eerste foto, wil ik ter hoogte van de CPU naar buiten laten blazen.

offtopic:
Ik denk dat ik de startpost maar eens moet gaan editen om het verhaal duidelijk uiteen te zetten :)

edit:
Start post aangepast

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 10-01-2004 18:09 . Reden: Type foutje & update ]

• Kres817
Ik snap je plan helemaal.

dat van die fan die de lucht uit de kast haalt en die naar buiten blaast is een goed idee.

Maar je kan beter niet de fan van je voeding je kast in laten blazen.

Want de lucht die uit je voeding komt is warm.

Daar schiet je niks mee op.

Je kan je beter bezig houden met het uit haalen van de lucht dan die er in te stoppen.

<edit>
Weet je zeker dat die fan die los op de voeding zit de kast in blaast ?

Dat lijkt me best vreemd gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Kres817 op 10-01-2004 18:21 ]

Ach ja..........

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Kres schreef op 10 januari 2004 @ 18:19:
Ik snap je plan helemaal.

dat van die fan die de lucht uit de kast haalt en die naar buiten blaast is een goed idee.

Maar je kan beter niet de fan van je voeding je kast in laten blazen.

Want de lucht die uit je voeding komt is warm.

Daar schiet je niks mee op.

Je kan je beter bezig houden met het uit haalen van de lucht dan die er in te stoppen.
Heb je ooit wel eens gekeken naar een 2-3 jaar oude CD-rom speler in een kast die zeer regelmatig aan staat? Zeker met extra fans ingebouwd?
Als je alleen maar zorgt dat er lucht uit de kast geblaast word, dan "kruipt" de lucht waar hij niet hoort doorheen te gaan.... Maar dus ook het bijbehorende stof!

Ik denk dat ik m'n ontwerp zo laat, maar wel een buis toevoeg om de warme lucht uit de voeding regelrecht naar buiten te laten blazen. Zodoende komt er zo weinig mogelijk warmte van de voeding in de kast....
<edit>
Weet je zeker dat die fan die los op de voeding zit de kast in blaast ?

Dat lijkt me best vreemd gedaan.
Origineel blaast hij natuurlijk de lucht van de pc de voeding in, en daarvandaan naar buiten. Maar ik heb hem omgedraait zodat hij verse lucht van buiten door de voeding de kast in blaast....

[ Voor 47% gewijzigd door jules op 10-01-2004 21:48 ]

Verwijderd

dan moet je het zelf weten.. maar volgens mij schiet je bijna niks op met dat nieuwe ontwerp... hij wordt bijna niet kleiner, en kouder zal hij ook wel niet worden...

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 20:15:
dan moet je het zelf weten.. maar volgens mij schiet je bijna niks op met dat nieuwe ontwerp... hij wordt bijna niet kleiner, en kouder zal hij ook wel niet worden...
Word bijna niet kleiner? Ik heb zeker 2/5 van die kast af gezaagt!

Hij krijgt echter alleen een andere vorm waardoor hij zeker een stuk kleiner blijft dan de originele kast.

TnX in ieder geval voor de adviezen!

Verwijderd

je maakt hem in prencipe 3/5 zo klein als ik naar die foto kijk, maar omdat je hem bol gaat maken krijg je weer een hoop loze ruimte... dus kom je weer op de zelfde inhoud uit..

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Maar ik denk niet dat die volle 2/5 er weer bij komt! Ik denk eerder misschien 1/5, zodat hij 4/5 van de originele grootte is... Uiteindelijk word hij ook een stukje minder hoog/diep als de originele kast. Daarentegen komt hij wel op pootjes oid te staan, maar omdat dat voorheen ook al loze ruimte was tel ik dat niet mee...

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
* jules schopt z'n topic weer omhoog, hopende op wat nieuwe reacties :)

[Update]

Ik heb nog een keertje getest, maar er komt redelijk koele lucht uit de voeding als ik de ventilator de lucht door de voeding laat zuigen. Het koelblok van de proc daarentegen word redelijk warm. Het is trouwens een behoorlijk koelblokkie: 9X5 cm en 2,5 cm hoog.
Zo'n groot koelblok zit er niet op m'n AMD XP 2200+, daar zit dan gelukkig wel een behoorlijke fan op :)

Ik had afgelopen zondag op Super PC-Discount wat geheugen sjips gekocht 2x32mb sdram, voor naast m'n huidige 64 mb, zodat ik in totaal 128 mb zou krijgen.
Nu propte ik echter die kaartjes erin, starte de pc op, stond er maar iets van 97 mb op de teller. Damn, kaartjes stuk dacht ik. Uiteindelijk kwam het eropneer dat mijn huidige kaartje nog maar 31 mb heeft :|. Daarnaast had ik een 10,1 GB Seagate naast de huidige 4,3 GB Seagate geplaatst. Echter, die 10,1 was toch helaas net wat te groot voor het beestje :|. Misschien is er nog ergens een flash te vinden :)

Daarnaast wilde ik dus ook ff m'n nieuwe externe USB HDD case uitproberen op het kassie. Helaas, ik krijg onder w98 het apparaat niet werkende. Wel is het me gelukt om m'n USB pen drive van 64 mb werkende te krijgen met enorm veel moeite... Hoezo cheap ass brakke drivers? Eens een Tweaker, altijd een tweaker: ik hou niet op voordat het lukt :).
Die USB HDD case maar es proberen als er W2K op staat >:)

Helaas ben ik de afgelopen dagen niet echt opgeschoten met het uiterlijk van de kast. Maar daar gaat de komende dagen flink schot in komen :)

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 13-01-2004 20:49 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:23

sphere

Debian abuser

Over je geheugen: misschien kan je proberen om om je dimms anders te ordenen, namelijk de grootste eerst, of als laatste, afhankelijk van de je mobo.

Ik had hier ook last van toen ik 128MB bijprikte naast 64MB op een pcchips M571, in de "verkeerde" volgorde werd maar 128MB gezien, terwijl de modules los wel de volledige hoeveelheid gaven bij de post. Affijn, dit detail is meer voor PMG :Y)

Schiet je casemod al op, want tot nu toe kunnen we niet echt vorderingen waarnemen :X

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
sphere2 schreef op 15 januari 2004 @ 18:33:
Over je geheugen: misschien kan je proberen om om je dimms anders te ordenen, namelijk de grootste eerst, of als laatste, afhankelijk van de je mobo.

Ik had hier ook last van toen ik 128MB bijprikte naast 64MB op een pcchips M571, in de "verkeerde" volgorde werd maar 128MB gezien, terwijl de modules los wel de volledige hoeveelheid gaven bij de post. Affijn, dit detail is meer voor PMG :Y)

Schiet je casemod al op, want tot nu toe kunnen we niet echt vorderingen waarnemen :X
De afgelopen dagen ben ik nog even druk bezig geweest met andere vakken, maar ik kan me vanaf nu (op maandag m'n verjaardag na) de rest van de week er volledig op storten.
Vandaag had ik de laatste kans om nog even wat te presenteren aan m'n mede studenten. Presentatie is hier te downen.

Vandaag heb ik de kast nog kleiner gezaagt. Heb tevens besloten dat er nooit een 2e CD-rom drive in zal komen. Daar wil ik simpelweg gewoon geen ruimte voor maken. Daarnaast is er wel nog steeds ruimte voor 2 HDD's. Nu zit ik me helaas te bedenken dat ik wel nog niet de floppy drive heb meegenomen in het hele ontwerp 8)7 :X . Opzich niet zo'n probleem, want die kan mooi bovenop komen...
BTW, this baby needs a floppy, omdat hij niet van USB kan opstarten, gelukkig wel van CD-rom, maar dat gebruik ik net zoveel als floppies...

Daarnaast heb ik van de huidige kast een prullenbak gemaakt :)

Foto's ga ik morgen ff posten :)

Trouwens, over dat geheugen. Dat simmetje van 64mb is echt defect! Zonder die andere simmetjes erin geeft hij maar 31 mb aan tijdens de post...Jammer maar waar :|

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Weer een kleine update....

Zoals ik hierboven had geschreven heb ik de kast nog kleiner gezaagt, ditmaal iets van de bovenkant af zodat hij wat lager word. Daarnaast dezelfde pic met de originele behuizing. Toch wel een behoorlijk verschil in grootte, al zeg ik het zelf...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT5010.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT5012.jpg

Vanwege de ovale vorm van de toekomstige kast en de plaatsing van een pci slot aan de voorkant, heb ik besloten om een 100mbit netwerk kaartje op formaat te zagen en dit aan de voorkant te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT5014.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT5015.jpg

Op de 2e foto is duidelijk te zien dat hij maar heel weinig ruimte in beslag neem...

Nu ben ik echter nog wat vergeten te vertellen... Wegens mijn verhuizing van studentenhuis naar een appartement, is mijn prullenbak bevorderd tot prullenbak in de keuken. Een erg gemis op mijn huidige werkkamertje... Wegens het overbodig worden van die ouwe systeem behuizing, heb ik deze maar bevorderd tot prullenbak:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT5012.jpg

Planning:

Vandaag & morgen verder gaan met 3-D CAD. Ontwerp in 3D-CAD moet uiterlijk zondag af zijn.
Morgen wat MDF kopen, op maat zagen & lijmen. Eventueel in de loop van zondag als het ontwerp af is in 3D alvast een begin maken met vorm maken in het hout.
Zondag probeer ik de onderdelen in de kast op de juiste plaats te krijgen met construks box/mecano.
Maandag heb ik helaas weinig tijd, maar hoop ik een afspraak te kunnen maken om op dinsdagmiddag, dan wel woensdag het model te kunnen vacuum vormen. Daarnaast wil ik het hout verder afwerken om klaar te maken voor het vacuum vormen.
Na het vacuum vormen moet het model uitgesneden worden en aan elkaar gelijmt worden. De gaten voor de diskdrive en CD-rom moeten eruit gehaald worden, daarnaast moet de CD-rom drive stealth gemaakt worden of in ieder geval de lade in hetzelfde materiaal als de kast. Als laatste het model spuiten in de gewenste kleur. Waarschijnlijk word dit metallic titanium grijs.
woensdag avond/nacht nog ff een presentatie in elkaar flansen in Powerpoint.
Donderdag 22 januari 9.30u start presentatie die maar 3 minuten mag duren.
vanaf 13.00 tot 17.00u tentoonstelling (plaats nog onbekend, ergens in centrum Den Haag of nabij HHS)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Nieuwe update voor de geïnteresseerden!

Als er iemand interesse heeft in de uiteindelijke uitvoering, ik hoop dat ik hem af krijg, maar hij is hier te bezichtigen.
Zie ook de flyer/poster: (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/Tentoonstelling_Rebasic_Design_copy.jpg

Afgelopen zaterdag heb ik nog net op tijd hout kunnen kopen, voordat de Gamma dicht ging. Zaterdag & zondag heb ik met een kapzaagje de MDF meubelplaten gezaagt: van 3 stuks 40X250x1,8 cm naar 15 stuks 40X50. Daar heb ik zondag 2 blokken hout van gemaakt (op elkaar gelijmt), ieder 40x50x12,6. Maandag heb ik het frame/oude binnenwerk wat meer stevigheid gegeven. Tevens wat pootjes alvast gestanst, die ik nog moet buigen en bevestigen.
Dinsdag (vandaag) bezig geweest met het hout vorm geven. Pfff! wat een karwij! Nu begrijp ik waarom die kasten allemaal rechthoekig zijn!

Ik ben ook op het punt gekomen dat ik inzag dat ik het waarschijnlijk niet ga halen voor as donderdag om het af te krijgen. Maar uiteindelijk ga ik hem zeker af maken, dan maar wat op een paneeltje tentoonstellen.. mooie renderingen enzo..

We zullen zien, ik ga zo nog wat aan het hout schaven. Hopelijk kan ik morgenmiddag vacuum vormen, anders stap ik dus over op plan B: het presentatie paneeltje. Daar ga ik dan morgen avond aan klussen :D

Stay tuned!

Nog ff een leuk doorkijk picie, daar waar we het voor doen!
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/Neu!.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door jules op 20-01-2004 22:51 ]

Verwijderd

ik als civiel HTS'er heb al even gekeken naar dit onlogische ontwerp, omdat ronde vormen niet praktisch zijn, en omdat de warmte niet goed weg kan... Het design is wel oke, maar moeilijk uitvoerbaar...

Me broer die HTS werktuigbouw kunde doet, zit in het zelfde gebouw als de industreel product ontwerpers en heeft vaak slechte woorden over ze omdat ze alleen maar denken over het ontwerp, en nooit over de uitvoering.... En nu snap ik ook waarom!

Het design is leuk enzo... maar als het dan ook nog economisch interresant is... En zo'n pc is natuurlijk nooit mooi uitvoerbaar....

Me broer zegt dat die ronde vormen aleen maar uitvoerbaar zijn, als je het handmatig met een hamertje gaat uitslaan. Zo maken ze ook de rondingen in de austin martins..

Over de constructie nagedacht, wat volgens mij zeer belangrijk is....

Ik wil hier niet afzeiken ofzo, maar gewoon realistisch naar dit ontwerp kijken, en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Tjsa nicje, ik kan je groot gelijk geven in de vele redenen die je geeft. Maar ik hoop ook dat je mijn redenen begrijpt...
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 00:25:
ik als civiel HTS'er heb al even gekeken naar dit onlogische ontwerp, omdat ronde vormen niet praktisch zijn, en omdat de warmte niet goed weg kan... Het design is wel oke, maar moeilijk uitvoerbaar...
Ik weet ook wel dat rond niet praktisch is, alle onderdelen in de pc zijn rechthoekig!* De fan die ik nog niet ingebouwd heb, komt ergens aan de bovenkant, die blaast natuurlijk alle warme lucht die opstijgt naar boven toe. Trouwens, het is maar een P1 233 mhz, 't is geen P4 3,2 Mhz!
Me broer die HTS werktuigbouw kunde doet, zit in het zelfde gebouw als de industreel product ontwerpers en heeft vaak slechte woorden over ze omdat ze alleen maar denken over het ontwerp, en nooit over de uitvoering.... En nu snap ik ook waarom!
Dit standpunt begrijp ik ook compleet, m'n pa en een vriend van mij hebben ook werktuigbouwkunde gedaan. In princiepe kunnen werktuigbouwkundigen uitstekend werkende machientjes bouwen, maar 1 belangrijk ding mist... *
Een werktuigbouwkundige moet ook niet buiten zijn werkgebied gaan, net zoals een IPO-er. Een IPO-er heeft ook wel materiaal kennis, kan berekeningen maken enzo, net zoals een werktuigbouwkundige, maar mist net datgene waar bij een IPO-er ook aan het design gesleuteld word. Bovendien, aan een goed ontwerp word maanden zo niet jaren gesleuteld door minimaal 1 persoon. Ik vrot dit ff in 2 weken in elkaar. Helaas heb ik maar zo weinig tijd, maar graag had ik ook wat meer tijd hierin gestoken.
In een beetje bedrijf werken er dan ook mensen met een verschillende achtergrond aan zo'n ontwerp. Bijvoorbeeld een IPO-er en een werktuigbouwkundige. De werktuigbouwkundige doet het binnenwerk, de IPO-er de buitenkant. Een IPO-er begrijpt de taal van een werktuigbouwkundige en andersom. Laat je het design werk door een kunstzinnige doen, dan zal het uitlopen op een fiasco...
Het design is leuk enzo... maar als het dan ook nog economisch interresant is...
Economisch interessant word het als het in grote getale word geproduceerd. Bovendien, voor design moet nog altijd betaald worden! Ik kom bij jou over vijf (tien) jaar nog wel eens kijken wat voor pc jij hebt.... Wedden dat daar veel meer vorm in zit dan die rechthoekige blokken nu?
En zo'n pc is natuurlijk nooit mooi uitvoerbaar....
Daar zit nu juist de uitdaging van een IPO-er. Maar ja, zo'n prototype wat ik in een paar dagen in elkaar zet, mist natuurlijk die puntjes op de i die je net wil hebben. Misschien zie ik nog wat kans in de toekomst om er verder aan te knutselen...
Me broer zegt dat die ronde vormen aleen maar uitvoerbaar zijn, als je het handmatig met een hamertje gaat uitslaan. Zo maken ze ook de rondingen in de austin martins..
Het gemis van een werktuigbouwkundige, heel weinig kunststofkennis, daar waar een IPO-er een stuk sterker in is. Waarschijnlijk denkt hij/jij dat zoiets alleen met het blote oog in metaal te maken is.... Vacuüm vormen, een geweldige techniek voor 1 stuks productie of kleine series. Veel goedkoper dan grotere series...
Het mist alleen idd de duurzaamheid en de sterkte van metaal... Maar goed, da's ook veeel bewerkelijker!
Daarnaast, een pc heeft natuurlijk wat metaal aan de binnenkant van de kast nodig, omdat de kast als kooi van Faraday moet functioneren. Voor het gemak laat ik die maar ff achterwege... Trouwens, tegenwoordig zijn er genoeg pc's te koop met zo'n window... Weg kooi van Faraday :)
Over de constructie nagedacht, wat volgens mij zeer belangrijk is....
Tsja, je moet de onderdelen wel wat anders plaatsen wil je ronde vormen krijgen. Helaas heb ik te weinig tijd voor dit ontwerp gehad om het helemaal te perfectioneren.. Er is nog plenty space over...
Ik wil hier niet afzeiken ofzo, maar gewoon realistisch naar dit ontwerp kijken, en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Ik voel me niet afgezeken. Ik heb het gevoel/vermoeden dat jij alleen dingen hoort van 1 kant en de andere kant helemaal niet kent... Net zoals kunstenaars vaak niet begrepen worden. Niet dat ik me een kunstenaar voel ofzo. Maar er word vaak heel simpel (te simpel) over nagedacht. Niet dat ik een kunstzinnig figuur ben ofzo, maar ik heb het wel eens gemerkt bij mensen.

Nu ik met dit ontwerp bezig ben, vind ik het wel jammer eigenlijk dat ik maar zo weinig tijd heb. Dat ik over veel dingen snel beslissingen moet maken en dat ik weinig tijd heb om het verder uit te zoeken/te perfectioneren. Het is mijn eerste case die ik maak, maar ben ook van plan om dit zeker niet de laatste te laten worden! Met andere woorden, de volgende case belooft een betere te worden!

* Het oog wil ook wat!

ps, vergeet niet dat dit allemaal met een studenten budget betaald is!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 20:40

Sosabowski

nerd

[origineel[
Lucht -> Koelblok -> voeding -> naar buiten
of
[planning]
Lucht -> Voeding -> Koelblok -> naar buiten

Maakt voor je temperaturen niks uit. Je zuigt netjes koude lucht naar binnen onderaan de kast en de warme lucht verdwijnt bovenin weer.
Ik zou me nergens druk over maken.

Veel succes met je project!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

ik ga nu niet zitten discuseren over wat nou beter is omdat ik ook neit weet wat jullie doen bij de IPO, maar ik wou ff zeggen dat de pc,s van nu blokkig zijn en zo leeg omdat er dan veel uitbreidmogelijkheden zijn, zodat er van alles in past...

Er is al jaren over de indeling van de standaard pc ged8, dus kan je niet zo ff een betere standaard indeling verzinnen...

Kunstof is idd een goeie oplossing voor de buitenkant, Dit wordt nu ook al gebruikt zodat de buitenkant van de pc niet zo kaal en plat is.. Maar in de pc zit nog wel een constructie van metaal wat alles aard en de pc een structuur geeft.

Als dit ontwerp voor je zelf is, okee... leuk... Maar voor 3,2 gighahertz pc's met 4 hdd's is hij niet geschikt zoals je al zelf al zegt...

Als laatste, ik wil het eindresultaat wel eens zien, en nog succes met je presentatie!

Verwijderd

IorGie schreef op 21 januari 2004 @ 01:07:
[origineel[
Lucht -> Koelblok -> voeding -> naar buiten
of
[planning]
Lucht -> Voeding -> Koelblok -> naar buiten

Maakt voor je temperaturen niks uit. Je zuigt netjes koude lucht naar binnen onderaan de kast en de warme lucht verdwijnt bovenin weer.
Ik zou me nergens druk over maken.

Veel succes met je project!
Okee, komt ff een domme vergelijking...: ALs jij de processor bent, waar heb je dan liever de voeding als het stik heet is... Op jouw gericht, of van je af? Ik denk dat de hitte van de cpu iets belangrijker is als de hitte van de voeding.. En ik denk dat het het slimste is de hitte zo laat mogelijk bij de lucht toe te voegen zodat het grote kans van afvoering krijgt..

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 01:24:
[...]

Okee, komt ff een domme vergelijking...: ALs jij de processor bent, waar heb je dan liever de voeding als het stik heet is... Op jouw gericht, of van je af? Ik denk dat de hitte van de cpu iets belangrijker is als de hitte van de voeding.. En ik denk dat het het slimste is de hitte zo laat mogelijk bij de lucht toe te voegen zodat het grote kans van afvoering krijgt..
Die warmte uit deze voeding valt gelukkig reuze mee. Als ik dat vergelijk met een 350 watt voeding voor een cel @ 450 en een 420 watt voeding voor een AMD XP2200+ dan had ik dat idd voor die computers niet gedaan...
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 01:20:
ik ga nu niet zitten discuseren over wat nou beter is omdat ik ook neit weet wat jullie doen bij de IPO, maar ik wou ff zeggen dat de pc,s van nu blokkig zijn en zo leeg omdat er dan veel uitbreidmogelijkheden zijn, zodat er van alles in past...
Heb ooit eens een keer iets gehoord/gelezen dat veelal alleen nederlanders uitbreidingsmogelijkheden willen in hun pc. Ze willen vooral zelf knutselen aan dat ding. Dat terwijl het gros van de rest van de wereld een pc koopt en er vrijwel niks meer aan doet. Met die gedachte in m'n achterhoofd, dat je niet continu je systeem zit te upgraden, heb ik deze kast ontworpen.
Er is al jaren over de indeling van de standaard pc ged8, dus kan je niet zo ff een betere standaard indeling verzinnen...
Dat heb ik dus enigszins proberen duidelijk te maken, ik hoop dat je dat er ook uit begrepen hebt dat er veel meer tijd voor nodig is om een goed ontwerp af te leveren...
Als laatste, ik wil het eindresultaat wel eens zien, en nog succes met je presentatie!
Je bent welkom in de Boterwaag, het gaat me alleen niet meer lukken om de behuizing te fixen. Heel misschien krijg ik het frame met daarin de componenten af. Maar een presentatie paneel met mooie renderingen zal zeker aanwezig zijn.
Uiteindelijk hoop ik in de loop van volgende week dan maar de kast af te maken. Heb ik er wat meer tijd voor om eea wat mooier af te werken. Het eind resultaat zal ik zeker weten hier posten!

Overigens, het voordeel van die mallen is, als ik ze eenmaal heb gemaakt, dan kan ik er zo nog een hele rits behuizingen van maken :). Dus als iemand nog wat van de HP vectra kasten heeft en gecharmeerd is door mijn design :D

Verwijderd

Maar ik neem aan dat iemand van de IPO producten gaat ontwerpen voor meerdere mensen, en niet aleen voor een iemand die zo'n kast wil en zelf te lui is om aan zijn kast te knutselen... Niet iedereen wil bijvoorbeeld een msi mega pc omdat je daar geen 4 hdd's in kwijt kan, etc... Ik bekijk dit gewoon realistich en economisch..

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Normaal gesproken is het ook zo dat je voor meerdere mensen iets ontwerp. Echter dit vak is er op gericht dat je een droom project uitvoerd voor jezelf. Vandaar.....

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

jongens jongens.. wat doen jullie allemaal moeilijk over de hitte..

ooit een p1 233 gevoeld? ik heb 2 van deze kasten en van de voorloper hiervan heb ik er 8 weggegeven als router/servertjes

de processor kan met gemak gekoeld worden door de voeding, een klein beetje bewegende lucht is het enige wat je nodig hebt. Op die manier voelt het koelblok zelfs lauw aan. Ik heb genoeg van deze kasten passief gekoeld en zonder enige vorm van airflow hun werk zien doen. Ik weet niet precies wat je ontwerp was maar 1 fan voor deze computer zou ik echt als maximum nemen. De voeding die in deze kasten zit heeft een 6 cm fan dus als je die 9 cm fan op 5 of 7 volt laat lopen moet alles makkelijk te koelen zijn. Gelukkig zijn deze kasten van zichzelf al geruisloos. De meegeleverde harddisks toen niet altijd :(

Verwijderd

ja, maar het gaat erom dat hij IPO doet en later jouw computer kan gaan ontwerpen waar een 4 gighahertz in zit te koken... Zo'n kast moet dan ook daarvoor geschikt zijn! Wat hij met zijn eigen kast doet maakt me geen zak uit, als ik het later maar niet hoef te kopen...

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:29:
ja, maar het gaat erom dat hij IPO doet en later jouw computer kan gaan ontwerpen waar een 4 gighahertz in zit te koken... Zo'n kast moet dan ook daarvoor geschikt zijn! Wat hij met zijn eigen kast doet maakt me geen zak uit, als ik het later maar niet hoef te kopen...
ah hij moet ook geschikt zijn voor andere pc's dat wordt best lastig aangezien de moederborden van HP op geen enkele wijze aan de atx voldoen.. qua afmetingen niet en ook niet qua indeling aan de achterkant..

dus dan moet er weer een nieuwe kast ontworpen worden ;)

oja.. en ik zou idd ook nooit mn eigen amd erin willen stoppen.. behalve dan dat de naar boven stijgende lucht in kasten van tegenwoordig overal geblokkeerd wordt.. daar lijkt deze wel handiger in

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:29:
lol, een 4 gigahertz ga ik er ook echt niet zelf in zetten :D. Dan moet er idd een extreme makeover gedaan worden!
Pixal schreef op 21 januari 2004 @ 16:20:
ah hij moet ook geschikt zijn voor andere pc's dat wordt best lastig aangezien de moederborden van HP op geen enkele wijze aan de atx voldoen.. qua afmetingen niet en ook niet qua indeling aan de achterkant..
Dat zou een leuke nieuwe uitdaging zijn, een design kast die voldoet aan de atx standaard!
dus dan moet er weer een nieuwe kast ontworpen worden ;)

oja.. en ik zou idd ook nooit mn eigen amd erin willen stoppen.. behalve dan dat de naar boven stijgende lucht in kasten van tegenwoordig overal geblokkeerd wordt.. daar lijkt deze wel handiger in
Volgende projectje zou m'n cel 450 kunnen zijn :). Die zit momenteel in een bigtower...
Pixal schreef op 21 januari 2004 @ 14:23:
Gelukkig zijn deze kasten van zichzelf al geruisloos. De meegeleverde harddisks toen niet altijd :(
Pfff, idd! Wat een lawaai! Heb ooit 2X 20GB Maxtor maxline's in mijn celly gehad, connected via een Hotrod 100 Pro RAID kaartje. Zodoende kon ik ook niet zien ofdat er hdd activiteit was. Als ie super traag was kon ik met moeite achterhalen wat ie nu werkelijk aan het doen was! Maar was wel rustig als ik hem eens 's nachts aan liet staan :D...
Helaas is er eentje kaput gegaan, tenminste, lezen & schrijven gaat ongelofelijk traag... De ander had ik heel graag in die p1 @ 233 Mhz gestopt, echter, hij is way too big voor dat mobootje... Kan maar max 8,4 GB aan. Misschien eens maxblast uitproberen :)

Update!
Omdat ik het niet ga halen om morgen de kast af te krijgen, heb ik me nog even zitten irriteren aan m'n 3D-CAD programma, met name de fouten die hij maakte bij het renderen. Na het probleem opgelost te hebben maakte hij enigszins de renderingen die ik wilde hebben:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/schuin_overzicht.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/Boven_aanzicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/Voorkant.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/Zijkant.jpg

Features:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/Knoppen.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/Rooster_front.jpg
Aan/uitknop&LED's, luchrooster voorkant
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/Kabelgoot.jpg
kabelgat achterkant

En voor diegenen die niet naar Den Haag willen komen voor ook de andere ontwerpen te zien, mijn voorlopige presentatie paneel:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/paneel_copy.jpg

De reden dat ik het niet af kreeg:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT5038.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jules.l/GoT/thumbnails/PICT5041.jpg
Nog even de maten erbij: 2 stuks 40X50x12,6 cm. Iedere plaat is 1,8 cm dik.

Binnenkort weer een update met pics... Hopelijk heb ik dan wat meer hout bewerkt dan ik tot nog toe gedaan heb...

[ Voor 43% gewijzigd door jules op 21-01-2004 18:16 ]

Pagina: 1